[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 2 | Lara Croft and the Guardian of Light poradnik Lara Croft and the Guardian of Light
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Tuż za nią dojdzie do dość zmasowanego ataku nieprzyjaciela. Pozbądź się wszystkich i przystąp do eksploracji terenu. Znajdziesz tam Czaszkę [#3] , wejście do komnaty wyzwań i dopalacz. | |
Czaszkę zdobywamy dokładnie w ten sam sposób co Health Powerup (ukryty za kratą w ścianie). Wskakujemy na nią i przebiegamy po dwóch kolczastych pułapkach (nie możesz na nie normalnie wbiec, bo nie będziesz mieć pola ucieczki i zginiesz). W ten sposób krata zostanie podniesiona, a Ty będziesz mógł zająć się komnatą wyzwań. |
Wchodząc do wnętrza dostrzeżesz groźnie wyglądający otwór, na szczęście sama łamigłówka nie będzie trudna. Po prawej stronie znajduje się przełącznik [1] - strzel w jego kierunku, aby wysunąć centralny filar [2] . Następnie rzuć w niego [2] dzidę (najlepiej w sam róg) i wskocz na nią. Z niej bez przeszkód zdobędziesz pożądany artefakt - Stone Arrow . Aby opuścić filar skorzystaj z liny i uchwytu [3] po lewej (chociaż i bez niego może się obejść, gdyż nasza bohaterka wykona skok na bezpieczną odległość).
Po opuszczeniu komnaty kierujemy się w dół pomieszczenia i korzystamy z drabiny by zejść na położoną niżej półkę. Znajdziesz na niej Lightweight Machine Pistol . | |
Kontynuując drogę dotrze do miejsca z wieloma kolczastymi pułapkami. Znajdziesz tam również Ammo Powerup . Aby odblokować dostęp zarówno do dopalacza, jak i kuli ukrytej w ścianie u góry, należy uruchomić każdą pułapkę i przeżyć. W tym celu - podobnie jak przed momentem - przeskakujemy ponad pierwszym polem i obiegamy wszystkie dookoła (kierunek nie gra roli). | |
W ten sposób zarówno ulepszenie, jak i kula, trafiają w nasze ręce. | |
Tocząc ją w kierunku centralnej sali, naciskamy na zapadnię, która wysuwa pomost nad nami (będzie to widoczne poprzez celowe ułożenie kamery). | |
Trafiając do głównego pomieszczenia dojdzie do nieco bardziej wymagającego starcia. Pozbądź się napastników i ruszaj w drogę, raz jeszcze kierując się do góry schodami po prawej stronie. | |
W ten sposób dotrzesz do nowo odblokowanego przejścia (naprzeciw ruchomej klatki). | |
Korzystając z niego trafisz do miejsca, gdzie atakować Cię będą strzelające pułapki. Aby nie zostać trafionym musisz przyjrzeć się sposobi w jakim to robią. Najpierw strzały lecą środkiem, następnie dołem, później górą a na końcu po bokach. Przebiegnij tak, aby nie zostać trafionym (co nie jest specjalnie trudne), a następnie wysadź mechanizm. | |
Nieco dalej naszą bohaterkę czeka nie lada wyzwanie, czyli skok na wysokości. Wbijamy dzidę w pionową ścianę, a następnie na nią wskakujemy. Później wystarczy się już tylko wdrapać na wyższy poziom kamiennej kładki i kontynuować drogę. | |
Po napotkaniu pierwszego przejścia, oświetlonego niebieskim światłem, przechodzimy przez niego. | |
Znajdziesz tam dwa filary (jeden schowany, a drugi z kulą na szczycie wysunięty) oraz okrągłą zapadnię. Na ten moment możesz zignorować to miejsce i przejść w prawą stronę. | |
Znajdziesz tam dwie drabiny - wejdź po nich na szczyt. | |
W ten sposób wylądujesz koło wejścia do drugiej komnaty wyzwań. |