[Opis przejścia] Stronghold Passage - cz. 3 poradnik Lara Croft and the Guardian of Light
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Idąc dalej docieramy do pomieszczenia z palnikami skąpanymi w lawie. W pierwszej kolejności wskakujemy na te, ułożone w większą platformę. Omijając falę ognia (przesuwającą się z jednej strony do drugiej) zdobędziesz Ammo Powerup . | |
Nieco dalej czeka Cię trochę precyzyjnego skakania. Zgaś palniki pociągając za czasowy przełącznik, poczym przedostań się po nich na drugą stronę pomieszczenia (wcześniej podnosząc Czaszkę [#03] z palnika położonego najbardziej na "północ"). Po podniesieniu czaszki w okolicy pojawi się kilku słabszych oponentów. | |
Po drugiej stronie znajduje się poszukiwana kula. Wysadź ją na palniki ułożone w większą platformę, następnie wróć na drugą stronę po wyizolowanych palnikach (wcześniej je gasząc pociągnąwszy za zlokalizowany tam czasowy przełącznik). | |
Teraz wystarczy już tylko dołączyć do kuli i wysadzić ją raz jeszcze tak, aby wylądowała na bezpiecznym terenie. Następnie przetransportuj ją do pomieszczenia z piedestałem (zaliczając opisane wyżej wyzwanie) i strąć do sali z miotaczami głazów. | |
Mając trzy kule możemy zablokować źródło pocisków i odblokować będący w płomieniach przełącznik. Aby to uczynić zaminowujemy ruchome pięści, poczym wysadzamy je w powietrze. Gdy ten podlecą na kilka sekund do góry, wsuwamy pod nie kulę (cała operacja wymaga precyzji i szybkości). Gdy eksplodujące głazy przestaną blokować środkowej zapadni, ustawiamy na niej trzecią kulę i pociągamy za odsłonięty przełącznik. W ten sposób opuszczamy wcześniej podniesiony most. |
Teraz wystarczy już tylko strącić trzy kule do okrągłego podwyższenia z dziurą. | |
Tam czeka Cię zadanie wtrącenia wszystkich w opisany wcześniej sposób, do otworu prowadzącego do głównej sali. Przeszkadzać Ci w tym będą spadające wszędzie wybuchowe głazy (ale tylko odrobinę). | |
Schodząc na dół ustawiamy wszystkie kule na płonących otworach (uważając by samemu się nie sparzyć). Po otwarciu przejścia, korzystamy z niego, by przedostać się na drugą stronę. | |
Tam czeka na nas druga komnata wyzwań (po lewej stronie, zaraz po przeładowaniu się lokacji). |
Zadanie jakie nas czeka wewnątrz jest bardzo proste, ale wymaga odrobiny sprytu. W pierwszej kolejności strzelamy w przełącznik [1] , aby wysunąć długą drewnianą kładkę [2] . Następnie zaminowujemy mechanizm [1] i przechodzimy na kładkę [2] , aby wbić dzidę w centralny filar [3] . Teraz wskakujemy na nią i dokonujemy eksplozji. W tym momencie jest najtrudniejszy fragment: musisz szybko wskoczyć po przedmiot [4], aby uniknąć wysuwających się kolców i śmierci. Zdobyczą będzie Mask of Tezcatlipoca . Do wyjścia wracamy raz jeszcze strzelając w przełącznik [1] .
Teraz czeka nas bieg z przeszkodami. Przed Tobą znajduje się długi pas palników, odpalanych losowo (wcześniej zasygnalizuje nas światło wydobywające się z wewnątrz, który palnik stanie w płomieniach). Pokonaj go tak, by ani razu nie dotknąć ognia. Po drodze natkniesz się na dwie Czaszki [#04] [#05] .
Po paleniskach, bez chwili wytchnienia, trafiamy na zapadające się po czasie platformy... | |
... by znów trafić na palniki (z kolejną Czaszką [#06] ). |
Ostatni odcinek to znów zapadające się platformy, urozmaicone spadającymi głazami. W trakcie pokonywania tego fragmentu natkniesz się na ostatnie cztery Czaszki [#07] [#08] [#09] [#10] .
Na końcu drogi znajdować się będzie wyjście. Nim z niego skorzystasz, wysadź sarkofag po lewej. Znajdziesz pod nim ostatni ukryty pajęczy herb. Kierując się do wyjścia kończymy etap. |