[Opis przejścia] Stronghold Passage - cz. 1 | Lara Croft and the Guardian of Light poradnik Lara Croft and the Guardian of Light
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Wprowadzenie
Etap dwunasty opiera się na identycznych założeniach co piąty: musisz odnaleźć określoną liczbę kul i otworzyć przejście, by w rezultacie wziąć udział w karkołomnym biegu z przeszkodami do wyjścia. Ponadto natkniesz się na nowego przeciwnika, który nie będzie stanowić żadnego problemu.
Wyzwania punktowe:
- 60.000 punktów
- 90.000 punktów
- 120.000 punktów (nagroda: Railgun)
Wyzwania wynagradzające:
- Zbierz dziesięć Czerwonych Czaszek (nagroda: Fist of Tezcatlipoca)
- Dotrzyj do wyjścia w 15 min. (nagroda: Jade Heart)
- Ustaw kulę na piedestale czachy (nagroda: Health Powerup)
- Stań na trzech ukrytych pajęczych herbach (nagroda: Ammo Powerup)
Ilość przedmiotów do zebrania: 7
Opis przejścia
Etap rozpoczynamy tradycyjnie w bezpiecznym miejscu i podobnie jak kilka poziomów wcześniej, przed zamkniętym przejściem, wymagającym do otwarcia kilku kul. | |
Zbliżając się do niego zostaniemy zaatakowani przez nowego przeciwnika - ognistego golema. Przeciwnik ten jest powolny, ale silny i wytrzymały. Jego głównymi atakami są miotanie ognistymi głazami (daleki dystans) oraz fala ognia (średni dystans). Najlepiej wyeliminować go za pomocą serii z Chainguna (zdobytego dwa etapy wcześniej). | |
Po rozprawieniu się z przeciwnikiem, wchodzimy na górę schodami po lewej. | |
Natkniemy się tam na pierwszą kulę na wysuniętym filarze. Aby ją strącić ustawiamy minę na kolejnej ruchomej kolumnie obok (całkowicie wsuniętej w podłodze) i stajemy na jedynej w pobliżu zapadni. W ten sposób filary zamienią się położeniem (ta z kulą się schowa w ziemi a tamta wysunie). W trakcie tego procesu, gdy obydwie się zrównają, wysadź ładunek strącając kulę. | |
Na jej miejscu, u góry w powietrzu pojawi się Ammo Powerup . Aby go zdobyć ustawiamy kulę na zapadni i zaminowujemy ją. Następnie stajemy na schowanym filarze i wysadzamy ładunek. W ten sposób zostajemy wytransportowani na górę i zdobywamy dopalacz. W między czasie, po strąceniu kuli, w okolicy pojawi się kilku przeciwników - nic, z czym mógłbyś mieć problem. Kulę oczywiście toczymy w kierunku zamkniętego przejścia. | |
Dalsza droga prowadzi kolejnymi schodami na górę. | |
Pokonując pierwszy ich odcinek, natkniesz się na uchwyt na linę. Opuść się na niej o dosięgniesz Health Powerup . | |
Na górze, po opuszczeniu schodów, znajdować się będzie kolejna kula z otworem do strącenia na okrągłym podwyższeniu. Musisz ją tak wysadzić, aby trafiła do otworu (nie jest to trudnego, gdyż podwyższenie jest sporych rozmiarów). Możesz zignorować wykonywanie tej czynności w tym momencie, gdyż za moment do tego miejsca trafi znacznie więcej kul. | |
Drogę kontynuujemy ignorując chwilowo przejście w prawy dolny róg ekranu, w zamian wspinamy się po kolejnych schodach na górę. | |
W ten sposób docieramy do pomieszczenia z płonącym piedestałem (wcześniej mijając czasowy przełącznik, który należy zignorować). Na wspomnianym piedestale została ukryta kula. Aby wydobyć ją z płomieni, wbijamy dzidę w filar bliżej usytuowany czasowego przełącznika. Następnie pociągamy za drążek i szybko wspinamy się na kolumnę po wcześniej wbitym "patyku". Teraz wystarczy już tylko przeskoczyć (dzięki wysuniętym czasowo drewnianym półkom) nad kulą i zrzucić na nią (w trakcie lotu) minę. Po zeskoczeniu na ziemię dokonujemy eksplozji. W ten oto sposób kula wpada w nasze ręce. | |
Ignorujemy ten fakt na moment i schodzimy po pobliskiej drabince na niżej położoną kamienną kładkę. Znajdziesz tam wejście do komnaty wyzwań. |
Jej ukończenie jest niezwykle proste. Wystarczy zaminować jedyny przełącznik [1] , a następnie stanąć w polu oznaczonym nr [2] . Gdy już się tam znajdziemy, dokonujemy eksplozji i przechodzimy w sam środek sali, aby podnieść Stone Serpent .