[Opis przejścia] Forgotten Gate - cz. 1 | Lara Croft and the Guardian of Light poradnik Lara Croft and the Guardian of Light
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Wprowadzenie
Etap piąty to maraton łamigłówek, zwieńczony wymagającą sekwencją zręcznościową. Głównym zadaniem gracza będzie skolekcjonowanie ośmiu kul, niezbędnych do otwarcia przejścia. Problem w tym, że aby zdobyć choć jedną z nich, wcześniej należy rozwikłać zagadkę. Ale od czego macie mnie.
Wyzwania punktowe:
- 140.000 punktów
- 170.000 punktów
- 230.000 punktów (nagroda: Double Barrel Shotgun)
Wyzwania wynagradzające:
- Zbierz dziesięć Czerwonych Czaszek (nagroda: Clay Arrow)
- Dotrzyj do wyjścia w 10 min. (nagroda: Golden Scepter Ol Cihuacoatl)
- Zgromić wszystkie kule w głównej sali (nagroda: Ammo Powerup)
- Pokonaj korytarz pułapek podczas pierwszego podejścia (nagroda: Gold Lizard)
- Wysadź kulę na piedestał czaszki (nagroda: Health Powerup)
Ilość przedmiotów do zebrania: 7
Opis przejścia
Etap rozpoczynamy przed schodami. Skorzystaj z nich, aby znaleźć się w strategicznym pomieszczeniu dla tego etapu. Znajdziesz tam pola na osie kul. Twoim zadaniem będzie skompletowanie wszystkich i ustawienie ich na zapadniach. W ten sposób odblokujesz przejście. UWAGA WYZWANIE : zgromić wszystkie kule w głównej sali (nagroda: Ammo Powerup). Zadanie to stanowi meritum tego etapu, tak więc cały opis jego przejścia wyjaśnia sposób odblokowania. | |
Nie tracąc czasu udajemy się po pierwszą kulę, schodami po prawej stronie. | |
W ten sposób dotrzesz do pierwszego, oświetlonego niebieskim płomieniem, przejścia - skorzystaj z niego. | |
Znajdziesz tam dwupoziomowe pomieszczenie. Na dolnym pokładzie znajdować się będzie kula, przełącznik i "winda" (czyli wysuwany filar). | |
Obniżamy filar strzelając w przełącznik, montujemy na nim bombę (u dołu), wtaczamy na niego kulę i wywozimy go na górę. Następnie detonujemy ładunek, a eksplozja przerzuca kulę na wyższy poziom, umożliwiając nam przetransportowanie jej do głównej sali. |
Następnie udajemy się schodami na wyższy poziom, w kierunku kolejnych kul. | |
Pierwszą napotkamy dosłownie po zejściu ze schodów, w okrągłej klatce z dziurką na środku. Jeśli się do niej zbliżysz, zauważysz że ta się poruszy nachylając w Twoim kierunku. W prowadź ją w ruch w taki sposób, aby kula wpadła do otworu i automatycznie wylądowała w centralnej sali (zapamiętaj to miejsce, gdyż trafią tu jeszcze dwie kule). | |
Teraz skieruj się w prawą stronę do kolejnego ruchomego filaru oświetlonego pomarańczowym światłem (wcześniej pokonując schody). | |
Strzel w znajdujący się tam przełącznik (pod kolcami), jednocześnie stojąc na schowanym filarze. W ten sposób zostaniesz wywindowany i korzystając z liny (i specjalnego uchwytu) trafisz do pobliskiego pomieszczenia. | |
A tam kolejna łamigłówka, choć tym razem łatwa. Podchodzimy do filaru z kulą i zostawiajmy pod nim ładunek. Następnie stajemy na pobliskiej zapadni i wsuwamy filar do podłogi, obniżając jednocześnie pożądany obiekt. Aby go strącić odpalamy ładunek. W ten sposób kolejna kula trafia do sali głównej. | |
Znajdziesz tam również pierwszą Czaszkę [#1] . Aby ją dosięgnąć musisz się wpierw dostać na szczyt filaru. W tym celu schowaj go do podłogi i przygotuj dzidę. Następnie zejdź z zapadni i gdy ten zacznie się wysuwać rzucaj dzidami w jego kierunku. W ten sposób skonstruujesz "schody" i umożliwisz sobie wejście na szczyt. | |
Druga Czaszka [#2] również znajduje się w okolicy. Podejdź do krawędzi u dołu ekranu, a dostrzeżesz ją na drewnianej platformie poniżej. Zeskocz tam i podnieś ja. | |
Teraz wracamy do ruchomej klatki i kierujemy się w lewą stronę. Znajdziesz tam kratę otwieraną za pomącą zapadni. |