Solucja | Island Lake Ridden Lake Ridden poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Kolejną lokacją w Lake Ridden jest Island. Spędzisz tam większość ostatnich chwil w grze. Z tej lokacji możesz dotrzeć, do każdego miejsca w grze Lake Ridden.
Kamienie i kości
Aby dostać się do wyspy musisz wyjść z posiadłości i udać się w lewą stronę. Gdy dotrzesz do pierwszego rozwidlenia dróg musisz skręcić w prawo. Następnie ścieżką na sam dół. Dotrzesz do dwóch drabin. Zejdź po nich. Dzięki temu dotrzesz na wyspę.
Na środku wyspy znajdziesz misę z kośćmi. Musisz je zebrać. Wokół wyspy ustawione są kamienie. Twoim zadaniem jest dopasowanie kości do kamieni. Musisz ustawić się tak, aby stojąc naprzeciwko kamienia po swojej lewej stronie widzieć domek. Poprawne ustawienie pokazane jest na screenie powyżej.
W pierwszym kamieniu musi znaleźć się pęk ziół. W drugim trzy wiszące kości. W trzecim cztery wiszące kości. W czwartym kamieniu umieść kości tworzące znak krzyża, a w piątym koło z kością w środku.
Gdy odpowiednio ułożysz kości pojawi się czerwone światło. Musisz podejść do kamieni i odwrócić znajdujące się w nich przedmioty. Kolejność odwracania przedmiotów - 3, 2, 4, 1, 5. W miejscu kości pojawi się tuba, którą zabierze Pearl.
Zaginiony pierścionek
Po tym jak Pearl zabierze ci tubę musisz udać się do domku koło posiadłości. Znajdziesz w nim tubę ułożoną koło maszyny do pisania. Podnieś ją i umieść w maszynie. Dzięki temu będziesz mógł porozmawiać z mężczyzną uwięzionym w tym sprzęcie. Da ci on zadanie. Musisz dowiedzieć się, co zostało ukradzione i przez kogo.
Aby znaleźć rozwiązanie zagadki musisz udać się do posiadłości i wrócić na strych. Po zamknięciu klapy dostrzeżesz kolejne przejście. Pokazane jest ono na screenie powyżej.
Gdy wejdziesz do nowego pomieszczenia zobaczysz tablice korkową. Na niej powieszone są zeznania ludzi. W nich zawarte są informacje dotyczące zagadki.
Poza tym w pomieszczeniu znajduje się pozytywka. Musisz ją otworzyć. W niej znajduje się informacje o pierścionku. Musisz je zebrać i wrócić do maszyny do pisania. Rozpocznie się dialog, musisz użyć opcji dialogowych w kolejności: 1, 3, 3. Po rozmowie z duchem dostaniesz klucz.
Kamienie
Po zdobyciu klucza musisz powrócić na wyspę. Obok niej znajduje się mała chatka. Musisz do niej wejść i otworzyć leżącą tam skrzynię. W tym celu musisz użyć wcześniej zdobytego klucza. W skrzyni znajduje się lampa i soczewki, które umożliwią ci rozwiązanie kolejnej zagadki.
Wróć na wyspę i ułóż lampę tak, gdzie wcześniej były położone kości. Potem podejdz do każdego kamienia i włóż do środka soczewkę. Twoim zadaniem będzie ustawienie soczewek tak, aby światło w efekcie końcowym padało na stertę kamieni. Za kamieniami znajduje się kolejna zagadka.
Po otworzeniu pudełka otrzymasz notatki oraz pierścionek. Zbierz je i wróć do maszyny do pisania.
Studnia
Po powrocie do maszyny dowiesz się, że musisz ponownie udać się do piwnicy, w której była zamknięta Pearl. Tam, w pomieszczeniu z piecem, po lewej stronie jest skrzynia. Wyciągnij z ekwipunku śrubokręt i ją otwórz. W skrzyni znajdują się rozrzucone rury. Musisz ułożyć je tak, aby woda mogła nimi swobodnie przepłynąć.
Po ułożeniu rur idz na środek wioski. Tam znajdziesz osuszoną studnię. Musisz do niej wejść. W środku odbędziesz rozmowę z Nora. Aby kontynuować fabułę musisz wybrać odpowiednią sekwencję dialogową - 2, 4, 2. Potem na ścianie pojawi się pasek niebieskiego światła. Musisz na niego kliknąć.
Ostanie zagadki świetlne
Po kliknięciu niebieskiego światła przeniesiesz się do lasu. Twoimi przewodnikami będą świetlne promienie. Zaprowadzą cię one pierw do lampionu. Zbierz go i kontynuuj wędrówkę. Trafisz na posągi, na których będziesz musiał narysować odpowiednie symbole. Promienie światła pierw przedstawią ci dany symbol, a dopiero pózniej będziesz musiał go odtworzyć. Po rozwiązaniu trzech takich posągów zakończy się gra.