Rozwiązanie zagadek | Estate Lake Ridden Lake Ridden poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Gdy przejdziesz przez most trafisz do kolejnej cześć lasu. Tam znajdziesz opuszczony dom. Na starcie masz otwarte dwa duże pomieszczenia. Aby przedostać się dalej, musisz rozwiązać zagadkę.
Mechanizm
W domu, na półkach znajdziesz narysowane symbole. Większość z nich jest widoczna na pierwszy rzut oka. Jednak aby zobaczyć niektóre z nich musisz odpowiednio ustawić swoją postać.
Pierwszy znak znajdziesz na półce, na dole. Zobaczysz go tylko jeśli spojrzysz na półkę z prawej strony. Symbol ten narysowany jest na środkowej półce. Oznacza to, że musi być ustawiony na środku mechanizmu. Wejdź na górę i ustaw środkowy symbol.
Na dole znajdziesz również drugi symbol. Znajduje się ona na półce koło drzwi. Symbol ten narysowany jest na półce drugiej od dołu. Oznacza to, że musi być ustawiony jak w mechanizmie 4. Na dole nie ma już więcej znaków, więc idź na górę i ustaw dany symbol.
Wchodząc na górę zobaczysz kolejny znak. Jest on narysowany na dolnej półce. Oznacza to, że musi być ustawiony jako B znak w mechanizmie. Symbol ten jest trudny do przeoczenia, ale widoczny jest tylko w momencie, gdy wchodzisz po schodach.
Na półce obok znajdziesz symbol, który zajmuje 2 miejsce w mechanizmie. Jest on tak ukryty, że jeśli spojrzysz z prawej strony nie będziesz go widział. Jeśli jednak podejdziesz do półki prosto od razu rzuci Ci się w oczy.
Ostatni symbol znajdziesz wśród książek. Nie jest on w żaden sposób ukryty. Wystarczy, że ustawisz go na pierwszej pozycji, aby otworzyć przejście.
Na screenie powyżej pokazaliśmy odpowiednie ustawienie symboli. Jeśli tak ustawisz znaki otworzą ci się drzwi na strych.
Machina i projektor
Na strychu znajdziesz projektor i zamkniętą skrzynię. Aby uruchomić projektor musisz zebrać ze stolika przekładnie i soczewkę. Podnieś je i umieść na projektorze. Dzięki temu pojawią się slajdy na drzwiach. Możesz je zmieniać poruszając przekładnią.
Gdy podejdziesz do machiny możesz przyjrzeć się symbolowi znajdującemu się na górze. W tym symbolu zobaczysz kilka znaków, które występują również na slajdach.
Na drugim slajdzie możesz dostrzec w roku mały znaczek. Jest to sam środek symbolu umieszczonego na skrzyni. To pierwszy przycisk - F2.
Na szóstym slajdzie zobaczysz kwadrat. To kolejna część symbolu. Oznacza on drugi przycisk - B1.
Pusta koniczyna znajduje się na czwartym slajdzie. Zaznaczona jest ona E6. To trzecia część kodu.
Ostatnią częścią kodu jest C5. Symbol umieszczony na slajdzie pokazuje ostatni element znaku ukazanego na skrzyni.
Na screenie powyżej oznaczyliśmy punkty na planszy. Musisz kliknąć F2, B1, E6 i C5. Gdy odpowiednio klikniesz przyciski otworzy się skrzynka. W niej znajdziesz klucz. Dzięki niemu otworzysz drzwi znajdujące się po lewej stronie od maszyny.
Zagadka z różą wiatrów
Po zdobyciu klucza i otworzeniu drzwi dostaniesz się do kolejnej części strychu. Trafisz tam na różę wiatrów. Aby jej użyć musisz zdobyć dwa przedmioty: figurkę statku i soczewkę.
Na stoliku za różą wiatrów znajdziesz figurkę statku. Podnieś figurkę i ułóż ją na stoliku. Możesz ją rzucić w losowe miejsce, gra sama ustawi ją na czerwonym punkcie.
Aby móc zbliżyć się do stolika musisz wrócić do poprzedniej części strychu i zabrać stamtąd soczewkę. Tę musisz ułożyć nad stolikiem, a dokładniej nad lampą naftową.
Do rozwiązania zagadki potrzebne jest ci parę wskazówek. Znajdziesz je, gdy przejdziesz pomiędzy kartonami za stolikiem. Trafisz tam na skrzynie. W niej znajduje się 5 książek. Każda z nich oprócz tytułu podany ciąg znaków. Musisz uporządkować tytuły ksiąg alfabetycznie i ułożyć schemat przesuwania figury.
Po zdobyciu książek wróć do róży wiatrów. Musisz przesunąć figurkę według odpowiedniego schematu. Pamiętaj N - północ, S - południe, E - wschód, W - zachód. Cyfry oznaczając liczbę kratek, które musisz w danym kierunku. W1,N1,E1,N2,W1,N2,W3,S2,E1,S3.
Po wpisaniu kodu otworzy ci się półka. Z niej wypadnie świecąca kula. Gdy na nią klikniesz nagle gra przeniesie cię w inne miejsce.