Rozwiązanie zagadek | Island Lake Ridden Lake Ridden poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
W siódmej lokacji w Lake Ridden trafisz na parę zagadek. Wymagają one spostrzegawczości i dobrego słuchu. W zadaniach przeszkadzać ci będzie Pearl. Jednak opisaliśmy, każdą zagadkę najdokładniej jak tylko można, aby nie sprawiły one ci zadnego problemu.
Kamienie i kości
Po dotarciu na wyspę ujrzysz 5 kamieni. Pomiędzy nimi leży misa z kośćmi. Musisz je zebrać. Twoim zadaniem jest dopasowanie kości do kamieni. Musisz ustawić się tak, aby stojąc naprzeciwko kamienia po swojej lewej stronie widzieć domek. Poprawne ustawienie postaci pokazane jest na screenie powyżej.
Do pierwszego kamienia musisz włożyć pęk kości. Wystarczy, że wyciągniesz je z ekwipunku i umieścić wewnątrz kamienia.
Kolejny kamień znajduje się po prawej stronie. Do niego musisz włożyć trzy zwisające kości.
W trzecim kamieniu muszą znalezc się cztery kości. Znak ten przedstawiony jest na screenie powyżej.
W czwartym kamieniu musisz umieścić kości splecione tak, aby tworzyły krzyż.
W ostatnim kamieniu musisz umieścić znak stworzony z kości i koła. Pokazany jest on na screenie powyżej. Gdy to zrobisz pojawi się czerwone światło. Musisz podejść do kamieni i odwrócić znajdujące się w nich przedmioty. Kolejność odwracania przedmiotów - 3, 2, 4, 1, 5.
Pierścionek
Po umieszczeniu tuby w maszynie do pisania dostaniesz kolejne zadanie. Będziesz musiał zdobyć informacje na temat kradzieży. Aby to wykonać musisz wrócić do posiadłości i udać się na strych. Znajdziesz tam nowe przejście. Pokazane jest ono na screenie powyżej.
Gdy wejdziesz do nowego pomieszczenia zobaczysz tablice korkową. Na niej powieszone są zeznania ludzi. W nich zawarte są informacje dotyczące zagadki.
Poza tym w pomieszczeniu znajduje się pozytywka. Musisz ją otworzyć. W niej znajduje się informacje o pierścionku. Aby otworzyć pozytywkę musisz powtórzysz dokładnie melodię, którą zagra. Musisz to zrobić 3 razy. Gdy nakręcisz pozytywkę zobaczysz jak poszczególne przyciski się poruszają. Po zakończeniu melodii będziesz musiał kliknąć wszystkie przyciski tak jak wcześniej pokazała ci gra. Na screenie zaznaczyliśmy poszczególne przyciski numerami. Podamy dokładny przebieg melodii. Wystarczy, że klikniesz na przyciski zaznaczone odpowiednią cyferką.
Pierwsza melodia - 2, 1, 2, 7, 1, 8
Druga melodia - 5, 9, 5, 2, 7, 6, 5
Trzecia melodia - 3, 4, 1, 3, 7, 1, 6
Informacje o pierścionku musisz zebrać i wrócić do maszyny do pisania. Rozpocznie się dialog, musisz użyć opcji dialogowych w kolejności: 1, 3, 3. Po rozmowie z duchem dostaniesz klucz.
Zagadka optyczna
Po zdobyciu klucza musisz powrócić na wyspę. Zaraz obok wyspy znajduje się mała chatka, położona na brzegu wody. Wejdz do niej i otwórz leżącą tam skrzynię. W tym celu musisz użyć wcześniej zdobytego klucza. W skrzyni znajduje się lampa i soczewki, które umożliwią ci rozwiązanie kolejnej zagadki.
Wróć na wyspę i ułóż lampę tak, gdzie wcześniej były położone kości. Potem podejdz do każdego kamienia i włóż do środka soczewkę. Musisz ustawić soczewki tak, aby od każdej odbijało się światło, a w efekcie końcowym padało na stertę kamieni.
Podejdź do kamieni i przesuń jeden z nich. Za nim znajdziesz zamknięte pudełko. Musisz je otworzyć.
Po otworzeniu pudełka otrzymasz notatki oraz pierścionek. Zbierz je i wróć do maszyny do pisania.
Osuszona studnia
Po powrocie do maszyny dowiesz się, że musisz ponownie udać się do piwnicy, w której była zamknięta Pearl. Tam, w pomieszczeniu z piecem, po lewej stronie jest skrzynia. Wyciągnij z ekwipunku śrubokręt i ją otwórz.
W skrzyni znajdują się rozrzucone rury. Musisz ułożyć je tak, aby woda mogła nimi swobodnie przepłynąć. Na screenie powyżej pokazaliśmy odpowiednie ułożenie rur. Pamiętaj, ze za pomocą klawisza E możesz odwracać rury tak, aby łatwiej było je uporządkować.
Po ułożeniu rur idź na środek wioski. Tam znajdziesz osuszoną studnię. Musisz do niej wejść. W środku odbędziesz rozmowę z Nora. Aby kontynuować fabułę musisz wybrać odpowiednią sekwencję dialogową - 2, 4, 2. Potem na ścianie pojawi się pasek niebieskiego światła. Gdy na niego klikniesz przeniesiesz się do ostatniej lokacji.