Waterfall cz.1 | Kurs Wyspa Skarbów poradnik Kurs: Wyspa Skarbów
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Waterfall cz.1
[167] |
[168] |
Gdy przybijesz do brzegu, kolejne wersy zagadki zostaną przekreślone [#167] . Ponieś linę i przywiąż ją do metalowej obręczy - aby to zrobić, musisz skorzystać z kolejnego węzła (przyciski: dolny, dolny, górny, środkowy, środkowy) [#168] .
[169] |
[170] |
Zwróć uwagę na specyficzne otwory w skale [#169] , po czym zejdź na ląd. Przyjrzyj się szkieletowi leżącemu na brzegu, następnie zadzwoń dzwonkiem przymocowanym do pali. Pojawi się Kapitan Flint [#170] , który ostrzeże cię przed piratami, usłyszysz też krzyk Pepity. Porozmawiaj z Kapitanem Flintem - ptaszysko zrzuci na ziemię sztylety [twin daggers], które tobie posłużą jako raki do wspinaczki po skale.
[171]
Wejdź na łódź i podejdź do skały z otworami, po czym zamontuj w niej sztylety. Teraz musisz przesuwać sztylety tak, aby dostać się na sam szczyt. Nie jest to zbyt skomplikowane zadanie, wystarczy wyjmować jeden koniec i zaczepiać go w kolejnym pasującym otworze i tak aż do skutku. Obrazek powyżej przedstawia drogę, jaką musisz pokonać sztyletami [#171] .
[172] |
[173] |
Gdy wespniesz się do góry, spotkasz autora wszystkich zagadek, czyli Długiego Johna Silvera [#172] . Porozmawiaj ze starym znajomym i zwróć uwagę na węże wijące się u sufitu [#173] .
[174] |
[175] |
Spróbuj wejść na schody, a dowiesz się od Długiego Johna, że jest to sekretne przejście do jaskini, w której Morgan wraz z kompanami więzi Pepitę [#174] . Wejdź po schodach, po chwili zobaczysz piratów i skrępowaną dziewczynę [#175] .
[176] |
[177] |
Wróć do dzwonka i użyj go ponownie, a z góry odezwą się piraci [#176] . Zaproponuj im mapę do skarbu w zamian za uwolnienie Pepity. Piraci zażądają jednak skarbu, a nie mapy i spuszczą na dół przymocowany do liny koszyk. Wyjmij kulę armatnią i włóż ją do koszyka. Gdy koszyk "zjedzie" ponownie na dół, wyjmij butelkę z rumem i poślij ją piratom [#177] . Pamiętaj, aby najpierw zakorkować butelkę, łącząc stosowne przedmioty w ekwipunku.
[178] |
[179] |
Teraz sekretnym przejściem udaj się do jaskini, gdzie więziona jest Pepita. W ekwipunku połącz pistolet [unloaded pistol] z rogiem z prochem [full powder horn] oraz kulami [bullets], po czym wyjmij naładowaną broń i strzel do Morgana [#178] . Porozmawiaj z Pepitą i Długim Johnem [#179] .
[180] |
[181] |
Następnie przepytaj Morgana [#180] . Zanim udasz się na poszukiwania klucza, który oswobodzi Pepitę z łańcuchów, zabierz ze stołu lustro [mirror] oraz tabliczkę do pisania i kredę [slate and crayon], po czym podnieś z podłogi butelkę rumu [#181] .