Wyprawa na Krym | Kampania Rosyjska | Kozacy Europejskie Boje poradnik Kozacy: Europejskie Boje
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Wyprawa na Krym
Tym razem będziemy walczyć z wojskami tatarskimi i tureckimi, które bez przerwy nękają okoliczne ziemie. Misja niestety nie jest łatwa gdyż praktycznie już od samego początku będziemy musieli dawać odpór pokaźnym oddziałom.
Od razu po rozpoczęciu gry będziemy musieli się bardzo spieszyć by nie ponieść klęski na starcie. Najpierw podążamy do obozu na południu - gdy dotrzemy na miejsce od razu bierzemy się za produkcję żołnierzy (przede wszystkimi włóczników i kozaków dońskich). Gdy będziemy mieli już około 20 osobowy oddział wysyłamy go na południowy-zachód gdzie znajdziemy wioskę [177]. Po chwili zostanie ona zaatakowana przez wroga, a my powinniśmy jej bronić gdyż w zamian chłopi będą dla nas pracować. Ważne by jak najmniej chłopów zginęło - nie będziemy mieli możliwości wytwarzać nowych. W tym samym czasie nie powinniśmy przestać produkować wojska w naszej bazie gdyż za moment zostaniemy zaatakowani przez koczowników, co prawda nie najsilniejszym wojskiem ale bardzo licznym [178]. Od tego momentu musimy być cały czas przygotowani na regularne najazdy konnych łuczników.
Aby pozbyć się koczowników będziemy musieli zdobyć i zniszczyć ich obóz znajdujący się w prawym dolnym rogu mapy i to będzie jak na razie nasz pierwszorzędny cel (nie zapinając o obronie wioski i bazy). Kilkudziesięcioosobowy oddział kozaków powinien poradzić sobie z tym problemem [179]. W między czasie dotrze jednak do nas posłaniec od hetmana, który czeka już na nas z pomocą. Więc zaraz po rozprawieniu się z Tatarami wyruszamy naszym dowódcą i średnim oddziałem na północ. Następnie wzdłuż górnej krawędzi przedostajemy się na zachód. W lewym górnym rogu mapy czeka nas nie mała potyczka [180], z którą jednak powinniśmy sobie poradzić (słaby lecz liczny wróg). Tam też znajdziemy chatkę, przy której pływa prom. Podchodzimy naszym dowódcą do wspomnianego budynku i przejmujemy transportowiec. Wsiadamy samym naszym bohaterem i przedostajemy się na przeciwległy brzeg gdzie odnajdziemy hetmana wraz z oddziałem kozaków siczowych, który przechodzi pod nasze dowodzenie.
Nowo nabytym wojskiem wsiadamy na prom i wracamy na południowy brzeg. Następnie wracamy identyczną drogą do bazy. Teraz czas zebrać całe nasze wojsko i ruszyć przeciw Turkom. Kierujemy się zatem na zachód - mniej więcej na środku lewego brzegu znajdziemy częstokół, przez który musimy się przebić [181]. Gdy już to uczynimy udajemy się w lewy dolny róg mapy. Naszym zadaniem jest zniszczyć wszystkie tureckie budynki cywilne [182] - domy, młyn i skład. Gdy wszystkie wspomniane budowle obrócą się w gruz zaczną płonąć wrogie wieże. Czekamy chwilkę i wygrywamy.