Piraci z Bermudów | Kampania Angielska | Kozacy Europejskie Boje poradnik Kozacy: Europejskie Boje
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Piraci z Bermudów
Wprowadzane przez Anglię ograniczenia w transporcie morskim doprowadziły do wzrostu przemytu oraz rozwoju piractwa. Proceder niestety ten zaczął przynosić coraz większe straty. Wysłano więc Cię z rozkazem wytępienia pirackiej floty. Niestety nie będzie to łatwe ponieważ ogromne zyski z piractwa pozwoliły na zbudowanie naprawdę imponującej floty.
Wylądowaliśmy na wyspie. Niestety nasi zwierzchnicy nie zauważyli, że ta wyspa w ogóle nie nadaje się do budowy potężnej bazy - nie znajdziemy tu żadnych zasobów kopalnych. Jedynym naszym ratunkiem jest maksymalne wykorzystaniem tego co mamy na wyspie i sprzedanie tego w zamian za złoto, węgiel i żelazo. Bardzo ważnym w tej misji jest czas. Musimy maksymalnie jak najszybciej stworzyć świetnie prosperującą bazę gotową na odparcie każdego ataku. Wykorzystując całą powierzchnię wyspy musimy zacząć produkować ogromne ilości drewna, kamienia oraz żywności. Budujemy więc kilka młynów [7] oraz port, w którym zamawiamy kilka(naście) łodzi rybackich. W pobliżu drzew oraz kamieni wystawiamy kilka magazynów i wysyłamy maksymalne ilości robotników do pracy[8]. Prowadząc badania oraz ulepszenia również musimy myśleć o tym aby zwiększyć produkcję ile się da (np. produkcja sprzętu dla rolnictwa, melioracja itp.).
Gdy wybudujemy port musimy zapewnić mu ochronę gdyż w każdej chwili może wpłynąć do niego piracki statek i ograbić nas z zasobów. Po pewnym czasie pojawi się pirat szantażysta żądający od nas wszystkiego złota - jeśli mu go nie oddamy to grozi nam atakiem. Tu nasza decyzja powinna zależeć od stopnia rozbudowania naszej osady. Jeśli mam dość statków aby odeprzeć atak nie warto oddawać naszego złota. Jeśli natomiast obawiamy się ataku i nie posiadamy zbyt wiele złota lepiej jest oddać ten cenny kruszec. Jeśli wybierzemy obronę to musimy przygotować się na przybycie około 6 jachtów oraz 5 galer [9]. Po niedługim okresie czasu od wizyty szantażysty przy wschodnim brzegu naszej wyspy pojawią się kolejne wrogie łodzie. Wśród nich będzie jeden okręt transportowy, który przywiezie kilkudziesięcioosobowy odział żołnierzy [10] - musimy być na nich przygotowani.
Następnym naszym zadaniem będzie odeskortowanie transportowca wiozącego z północnej koloni bardzo ważny ładunek [11]. Nie musimy oczywiście tego robić ale jeśli mamy wystarczającą flotę to warto zaryzykować ponieważ jeśli nam się uda to otrzymamy nie małą nagrodę (złoto, węgiel i żelazo). Aby nam się jednak udało będziemy potrzebować około 8 okrętów (galera lub fregata). Łódź, którą mamy eskortować wypłynie z lewego górnego rogu mapy a zakończy swą podróż na południu (środek dolnej części mapy) [12] i tu też należy spodziewać się wzmożonego ataku.
Parę kolejnych chwil później otrzymamy wiadomość, że piraci połączyli się tzw. "republikę" i wspólnymi siłami spróbują nas zniszczyć. Należy więc spodziewać się silnego uderzenia i przygotować się na nie [13]. Jeśli skutecznie odeprzemy wrogi atak i wszystkie pirackie łajby pójdą na dno to pozostanie nam jeszcze zniszczyć niewielką osadę piracką znajdującą się w południowo-wschodniej części mapy [14]. W momencie śmierci ostatniego wroga wygrywamy misję.