Rozejm | Kampania Ukraińska | Kozacy Europejskie Boje poradnik Kozacy: Europejskie Boje
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Rozejm
Po zawarciu rozejmu między Polską a Ukrainą wydawało się, że wszystko powróci do normy. Niestety wielu polskich magnatów nie chciało oddać ukraińskich ziem. Musimy sami dać odpór najeźdźcą zanim ci zaatakują nas.
Przeciwko nam mamy dwie osady lecz jedna z nich dopiero zaczyna się rozbudowywać. Możemy to wykorzystać lecz ważna jest każda sekunda. Musimy działać szybko i perfekcyjnie. Na samym początku wznosimy więc kuźnię i od razu rozpoczynamy produkcję kozaków siczowych. Każdego pojedynczego wojownika wysyłamy czym prędzej do wrogiej, dopiero co wznoszącej się osady - znajdziemy ją w lewym górnym rogu mapy (kierując się najpierw cały czas na północ, a później na zachód [105]). Już pierwszym kozakiem bierzemy się za przejmowanie budynków i chłopów [106]. Jeśli pospieszymy się od same początku to bez większego problemu powinniśmy przejąć jedną z polskich osad, którą będziemy mogli rozbudować i wysłać tam powstałe siły na drugi niepokorny obóz Polaków.
W między czasie powinniśmy zadbać oczywiście o rozwój naszej pierwotnej osady. Najpierw wysyłamy chłopów na pola by zapewnić odpowiednią ilość pożywienia potrzebną do produkcji początkowych oddziałów wojska. Następnie bierzemy się za budowę kopalni [107] oraz domu kozackiego. Dopiero później wznosimy pozostałe budynki i zajmujemy się udoskonaleniami. Powinniśmy także w miarę szybko zadbać o obronę wioski gdyż stosunkowo wcześnie zaczną nachodzić nas niewielkie wrogie oddziały [108].
Kolejnym aspektem, o który powinniśmy zadbać jest ochrony dwóch południowych wiosek. Oddzielone są one rzeką więc jedyną drogą dotarcia wroga mogą być statki. Dobrze jest więc uprzedzić przeciwnika - wybudować port [109]. A w nim zbudować kilka galer, którymi będziemy patrolować północny brzeg - w razie gdyby Polacy chcieli wybudować port bez problemu możemy im w tym przeszkodzić [110] prowadząc ostrzał z łodzi.
Teraz możemy udać się jakąkolwiek jednostką na zachód od głównej bazy (centrum). Tam spotkamy obwarowany oddział [111] proszący nas o pomoc w uwolnieniu metropolity moskiewskiego. Aby uwolnić duchownego musimy udać się na wschód od centralnej bazy - weźmy większą ilość wojska gdyż zanosi na nie małe starcie . Po uwolnieniu metropolity musimy odeskortować go jeszcze na wschód - otrzymamy oczywiście nagrodę (surowce). Teraz musimy przygotować się na ostateczne starcie. Tworzymy duże oddziały i wyruszamy na północny-wschód [112]. W obecnej sytuacji pokonanie wroga jest jedynie kwestią czasu. Zajęcie drugiego polskiego obozu oznaczać oczywiście będzie zwycięstwo.