Sicz Zaporoska | Kampania Ukraińska | Kozacy Europejskie Boje poradnik Kozacy: Europejskie Boje
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Sicz Zaporoska
Szykuje się na naprawdę wielkie stracie. Bo oto pokaźne siły polskie mają stawić czoła połączonym siłą ukraińskim i tatarskim. Naszym zadaniem będzie doprowadzić tą potyczkę do zwycięskiego końca.
Po rozpoczęciu misji udajemy się do stojącego nieopodal Bogdana Chmielnickiego. Ten wydaje nam rozkaz by dostarczyć Tatarom transport z kosztownościami, za które otrzymamy obiecaną pomoc. Nasza droga prowadzić będzie najpierw na zachód, a później na północ. Puszczamy więc przodem naszych kozaków by oczyścili pobliskie wzgórza [89] ze strzelców - furmanki prowadzimy z tył. Gdy będziemy już pod samym portem czeka nas większe starcie z oddziałem strzelców - uważajmy na transportujące konie by nie znalazły się zbyt blisko. Teraz wystarczy załadować jednostki na transportowiec i przepłynąć na drugi brzeg. Musimy jednak uważać na wrogie statki - dlatego też jacht, który stoi obok transportowca wysyłamy na północ [90] aby odciągnął wroga, a ładunek bezpiecznie transportujemy kierując się lekko na południe.
Po dotarciu do brzegu kierujemy się w głąb lądu na spotkanie z dowódcą wojsk tatarskich i przekazujemy mu zapłatę, za co ten udostępnia nam swoje wojsko. Niestety w międzyczasie polskie siły zajęły port. Dostajemy więc od Chmielnickiego niewielki oddział by odbić port co pozwoli na przetransportowanie wojsk tatarskich. Szczególnie pomocna w walce okazuje się haubica [91]. Przy odrobinie cierpliwości jesteśmy w stanie zabić nią zdecydowaną większość wrogów. Musimy pamiętać, że mamy przejąć ponownie port czyli podejść do budynku, aby zmienił barwy na nasz kolor. Następnym naszym zadaniem jest zajęcie polskiego obozu w południowo-wschodniej części mapy. Przesuwamy więc w te okolice całe nasze siły wraz z otrzymanymi armatami. Jeśli bramy obozu są otwarte to możemy użyć jazdy [92] w przeciwnym razie jesteśmy skazani na armaty - chociaż ta opcja wydaje się lepsza. Po przejęciu obozu może dokonać ulepszeń naszej artylerii poprzez przejętą akademię.
Kolejnym zadaniem będzie dokonanie zwiadu przy pomocy rosyjskich doboszy. Dwóch wysyłamy na wschód, a dwóch na zachód (jeden może zostać w zapasie, na wszelki wypadek gdyby któraś grupa została zabita przez wroga). Pierwsi muszą wejść na wzniesienie tuż za obozem kupieckim [93] (wschód), a drudzy powinni wdrapać się na wzgórze za portem (który wcześniej odbijaliśmy), z tym jednak, że powinniśmy starać się dostać jak najbardziej w głąb polskiej bazy [94] (obok składu).
Gdy to już uczynimy będziemy musieli zająć się wzgórzem w centralnej części mapy. Jest ono obsadzone licznymi wrogimi strzelcami. Tu powinniśmy podziałać szybka konnicą lub artylerią [95] - w ostateczności możemy ruszyć całymi siłami. Gdy przejmiemy już to wzgórze powinniśmy obstawić je naszymi serdiukami oraz artylerią (będą pomocni podczas ostatecznej bitwy). W między czasie zostajemy wysłani do kupców [96](wchód) aby przekupić ich by wprowadzili nasze wojsko do polskiej bazy. Udajemy się więc do kupieckiej osady i przekazujemy pieniądze.
Następnie czekamy, aż niewielki oddział kozaków zostanie wprowadzony. Gdy przejmiemy dowodzenie nad wspomnianymi jednostkami od razu bierzemy się do przejęcia pierwszego składu. Następnie udajemy się na północ omijając łukiem z prawej strony stacjonujące tam wojsko. Kolejno kierując się szybko na zachód przejmujemy najpierw drugi skład [97], a potem trzeci. Pamiętajmy, że wystarczy tylko przejąć skład - sam zaczyna się palić i po chwili zostają po nim zgliszcza. Po pewnym momencie polskie wojska ruszają do ataku. My pozostajemy na środku i ze wzgórza prowadzimy walkę [98]. Jazda powinna walczyć w okolicach wzniesienie i strzec je od strony wejścia. Pozostałe wojsko będzie walczyć skrzydłami. Podczas walki otrzymamy jednak informację, że zginął główny dowódca więc całe wojsko łącznie z tatarskim przejdzie pod naszą komendę. Po dłuższej walce i przetrzepaniu polskich oddziałów może zacząć cieszyć się z ukończenia kolejnej misji.