Prolog- Fontanna Elishy | Opis przejścia Hunted Kuźnia Demona Hunted: Kuźnia Demona poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Prolog: Fontanna Elishy
Sekcja 0.1: Bojowa arena
Grę przyjdzie nam rozpocząć w ciemnym pomieszczeniu jako wojownik uzbrojony tylko w tarczę i pochodnie, a naszym jedynym towarzyszem jest kobiecy głos szepczący z ciemności. Bohatera należy skierować w stronę korytarza oznaczonego przez kilka świec [1]. Podążając cały czas przed siebie dojdziemy do pomieszczenia, w którym ukaże się nam demon [2]. Jego widok wybudzi naszego bohatera ze snu i po obejrzeniu cut-scenki rozpoczniemy grę dwójką bohaterów.
Pierwszym zadaniem do wykonania jest odnalezienie fontanny Elishy. Na tym etapie gry sterujemy elfką E'larą. Podążając za naszym towarzyszem dotrzemy do zwodzonego mostu [1], gdzie dowiemy się, że aby zobaczyć istotne miejsce lub wydać rozkaz naszemu kompanowi należy wcisnąć "E". Zobaczymy w ten sposób liny podtrzymujące most [2], które należy zestrzelić otwierając tym samym dalszą drogę.
Podążając dalej podniesiemy kołczan ze strzałami i natkniemy się na pierwszych przeciwników [1], którzy będą od nas oddzieleni przepaścią. Z za niewielkiego murku [2] będziemy mogli bezpiecznie wystrzelać pełzaki, po czym ruszymy za Caddockiem.
W tym miejscu dowiemy się, że po wciśnięciu "Z" z aktualnie sterowanej przez nas postaci wypuszczone zostaną dwa świetliki nazwane "ścieżką serafiny" [1]. Niebieski prowadzi nas do kolejnego etapu naszego zadania, a czerwony do naszego kompana. Tak więc podążamy przez zwalone drzewo za niebieskim świetlikiem [2].
Dotrzemy w ten sposób na drugą stronę niewielkiej przepaści i znajdziemy się pośród wysokiej trawy, przez którą nie da się strzelać z łuku. Należy zmienić "postawę" na walkę mieczem i wyciąć sobie dalszą drogę przez zarośla [1]. Jak tylko wytniemy przeszkodę ponownie zaatakują nas pełzaki, stosunkowo łatwe do ubicia. Wystarczy wykonywać cięcia mieczem i blokować ciosy przeciwników tarczą [2], niestety nie jest ona zbyt wytrzymała i dość szybko rozpadnie się na kawałki.
W rogu areny naszych zmagań z robalami znajduje się szukana przez nas fontanna Elishy [1], do której należy podejść i zaczerpnąć wody. Po krótkiej cut-scence pomożemy otworzyć naszemu kompanowi wrota oznaczone "wrzeszczącą twarzą" [2]. Wszelkiego rodzaju akcje wspólne naszych bohaterów wykonujemy przez naciśnięcie "E".
Po pokonaniu wrót wejdziemy do dość mocno zaniedbanego korytarza [1], przeciśniemy się pod konarem drzewa, aby znaleźć się w okrągłym pomieszczeniu z kamiennym ołtarzem przysypanym kośćmi [2]. Możemy tutaj znaleźć kołczan ze strzałami leżący na prawo od zachwycającego się widokiem Caddoca.
Po opuszczeniu pomieszczenia kierujemy naszych bohaterów drogą wiodącą pod szkieletem smoka [1], dojdziemy w ten sposób do dziwnie wyglądającego czarno zielonego "kamienia śmierci" [2] by po raz pierwszy spotkać Serafinę.
Sekcja 0.2: Zapadający się korytarz
Po obejrzeniu cut-scenki, która zwiastuje nadejście kłopotów, należy jak najszybciej ruszyć przez zawalającą się ścieżkę. Wpadniemy na grupkę szkieletów, których można spokojnie ostrzeliwać z łuku równocześnie chowając się za jedną z zasłon, jeżeli jakiś szkielet podejdzie za blisko to zajmie się nim Caddoc. Po pokonaniu kolejnych nieumarłych [1] nasz towarzysz utoruje nam drogę do placu, na którym znajduje się dosyć spora grupa szkieletów [2]. Naszym zadaniem jest ich wystrzelanie chowając się przy tym za zasłoną. Niestety Caddoc rzuci się bezmyślnie w wir walki i konieczne będzie podanie mu fiolki regenerującej poprzez wciśnięcie "E". Należy to zrobić zaraz po tym jak zacznie wołać o pomoc w innym przypadku zakończy swój żywot i naszą zabawę.
Kontynuując ucieczkę natrafimy na zamknięte wrota. W ich pobliżu znajdziemy kołczan ze strzałami i koksownik, przy którym możemy podpalać strzały. Aby otworzyć wrota należy rozpalić koksownik wiszący na ścianie obok nich, poprzez strzelenie w niego podpaloną strzałą [1]. W pomieszczeniu, do którego wejdziemy znajduje się obelisk z niebieskim kamieniem i kilka dużych urn, które możemy zniszczyć by uzyskać fiolki regenerujące życie. Po użyciu kamienia otrzymamy bezpośrednią kontrolę na Caddociem, którego wykorzystamy do przesunięcia kamiennego filara, [2] co otworzy nam dalszą drogę.
Podążając korytarzem otwieramy niewielkie metalowe cylindry i podnosimy z nich kryształy [1]. Po dotarciu do zwłok i użyciu na nich "kamienia śmierci" [2] otrzymamy zadanie dodatkowe polegające na rozwiązaniu zagadki strzegącej topora. Torując sobie drogę przez zastępy nieumarłych dojdziemy do stojaka z bronią, po jego zniszczeniu otrzymamy możliwość wymiany naszego miecza na nieco mocniejszy oręż.
Idąc przed siebie natkniemy się po lewej stronie na zarośla [1], przez które można się przebić. Za nimi znajduje się rozwidlenie prowadzące w lewo i w prawo. Zbadanie obu dróg wynagrodzi nas niewielką ilością złota, które znajdziemy leżące na ziemi [2] i w skrzyni.
Po powrocie na główny szlak dotrzemy do ścieżki prowadzącej nas wokół topora, o którym wspominał duch. Po wybiciu kilku przeciwniku przyjdzie czas na rozwiązanie zagadki jej streszczenie można znaleźć na mieniącej się kamiennej płycie [1]. Aby dostać się do nowej broni musimy nakazać E'larze rozpalić strzałę w pobliskim koksowniku, a następnie rozpalić nią koksownik znajdujący się nad toporem [2].
Uzbrojeni w nowe narzędzie zniszczenia torujemy sobie drogę przez kolejne grupy przeciwników aż do kolejnych drzwi, które otworzymy wspólnie z naszym towarzyszem [1]. Należ pamiętać by od czasu do czasu wymieniać tarczę [2] na nową, ponieważ w innym wypadku stracimy możliwość blokowania.
Sekcja 0.3: Arena demonów
Za drzwiami, obdarowani zostaniemy naszym pierwszym czarem, który pomoże nam się przedostać przez pole dawnej bitwy [1]. Gdy już będziemy mieli stanąć do walki, podłoże pod stopami naszych bohaterów zapadnie się i trafimy do podziemi, gdzie otoczą nas nieumarli [2]. Korzystając z niedawno otrzymanego czaru szybko pozbędziemy się wrogów. Eliminacja wszystkich przeciwników rozświetli pomieszczenie, w którym sie znajdujemy.
Z lokacji można wydostać się na dwa sposoby. Sposób pierwszy to droga wiodąca przez korytarz znajdujący się miedzy dwoma posągami [1]. Natomiast drugi sposób to skorzystanie z ukrytego przejścia. Znajduję się ono za posągiem kapłana [2] na lewo od korytarza, do którego prowadzi nas niebieski świetlik. Zdecydowanie korzystniejsze jest to drugie rozwiązanie i to je należy wybierać.
Za posągiem wymieniamy naszą broń na pochodnię i rozpalamy ją w koksowniku [1]. Bez względu na to, że tunel, do którego się zapuścimy nie jest zbyt długi, lepiej będzie wejść do niego ze źródłem światła. Zwiedzanie należy rozpocząć skręcając w lewo, gdzie znajdziemy trochę złota, a następnie należy zbadać drogę w prawo by dojść do korytarza oświetlonego koksownikiem [2]. Podczas naszej krótkiej wycieczki będziemy niepokojeni przez pojedynczych wrogów, najlepiej by to nasza towarzyszka się nimi zajęła, gdyż po kilku ciosach pochodnia zgaśnie. Znając już korytarze możemy wrócić się po naszą właściwą broń i po omacku wrócić do korytarza z koksownikiem. Prowadzi on do pomieszczenia, w którym znajdziemy kryształ, po jego zabraniu ruszamy dalej.
Bez względu na drogę, którą wybraliśmy znajdziemy się w komnacie z kamiennym słupem zabezpieczonym przed przewróceniem parą lin [1]. Wyjścia zostaną zamknięte a nam przyjdzie stoczyć krótką walkę z kilkoma szkieletami, po niej będziemy musieli wydostać się z pułapki zanim z czerwonego kręgu wyłoni się demon. Ściana znajdująca się po lewej stronie pomieszczenia [2] nie wygląda solidnie, należy zepchnąć na nią kamienny słup po przecięciu zabezpieczających go lin.