Hogwarts Legacy: Wielki Donżon (The High Keep) Hogwarts Legacy poradnik, solucja
Ta strona solucji do gry Dziedzictwo Hogwartu zawiera opis głównej misji Wielki Donżon. Z poradnika dowiecie się jak zinfiltrować zamek Falbarton, jak wspiąć się na mury (Battlements), jak podnieść zamkową bramę, jak dostać się na dach, jak uciec z zamku i jak odblokować dostęp do latających wierzchowców.
Ostatnia aktualizacja: 15 lutego 2023
Na tej stronie poradnika do Hogwarts Legacy możecie znaleźć opis przejścia głównego questu Wielki Donżon (The High Keep). Poniższa solucja podpowiada jak dostać się do zamku Falbarton razem z Natty, jak wdrapać się na mury zamku (Climb the battlements), jak rozwiązać zagadkę podniesienia bramy dla Natty, jak przedostać się na dach zamku i jak uciec na grzbiecie latającego wierzchowca.
- Odblokowanie questu
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Natty niedaleko zamku Falbarton (Meet Natty near Falbarton Castle)
- Wdrapanie się na mury (Climb the battlements)
- Wejście do stróżówki (Enter the Gatehouse)
- Otwarcie głównej bramy (Open the main gate)
- Podążanie za Natty (Follow Natty)
- Dotarcie na dach (Get to the roof)
- Podążanie za Natty na Wzniosłoskrzydłej (Follow Natty on Highwing)
Odblokowanie questu
Musicie najpierw ukończyć Zadanie profesor Garlick 1, bo zdobywa się w nim niezbędne zaklęcie Wingardium Leviosa - opisaliśmy to zlecenie na osobnej stronie solucji.
Dodatkowo Wasza postać musi mieć co najmniej 17 poziom doświadczenia.
Nagrody za ukończenie questu
- XP;
- odblokowanie latających wierzchowców (Flying Mounts) - domyślnie wybranym wierzchowcem będzie Wzniosłoskrzydła (Highwing) i podobnie jak latającą miotłę możecie je przywoływać z menu podręcznego (przytrzymanie L1/LB na padzie).
- odblokowanie głównego questu Z powrotem na ścieżce (Back on the Path).
Spotkanie się z Natty niedaleko zamku Falbarton (Meet Natty near Falbarton Castle)
Zamek Falbarton jest w północno-wschodniej części Highlandów i możecie tam dolecieć na miotle lub użyć szybkiej podróży (jeśli tam byliście). Ustawcie się w okręgu i zaczekajcie na przybycie Natai. Potwierdź gotowość do akcji.
Wdrapanie się na mury (Climb the battlements)
Waszym nadrzędnym zadaniem w tej misji stanie się dotarcie na mury i następnie na szczyt zamkowej wieży. Wiąże się to z koniecznością zaliczenia dłuższej wspinaczki. Opisaliśmy ją poniżej.
Główna brama zamku jest zamknięta - musicie ją otworzyć od drugiej strony i odblokujecie też dzięki temu przejście dla Natty.
Zbadajcie obszar po prawej stronie. W miejscu z obrazka możecie wdrapać się na wyższą półkę (bez konieczności używania magii).
Przejdźcie w lewo i użyjcie zaklęcia Depulso na obrotowym mechaniźmie. Doprowadzi to do otwarcia drzwi.
W odblokowanym małym pomieszczeniu jest skrzynia. Musicie użyć zaklęcia Wingardium Leviosa i wysunąć skrzynię oraz zacząć przemieszczać się z nią.
Jeśli skrzynia zablokuje się Wam w wąskim przejściu, to wyłączcie zaklęcie i spróbujcie ponownie, bądź też podejmijcie alternatywną próbę z zaklęciem Accio.
Skrzynię musicie doprowadzić do nowej wyższej półki. Po ustawieniu ją pod miejscem wspinaczki użyjcie dodatkowo zaklęcia Levioso. Wdrapcie się na lewitującą skrzynię i z niej na wyższą półkę.
Wejście do stróżówki (Enter the Gatehouse)
Po drodze zauważycie małą drewnianą barykadę. Zniszczcie ją zaklęciem Depulso, ale nie korzystajcie jeszcze z nowego przejścia.
Obiegnijcie wieżę, zwróćcie się w stronę widocznej skrzyni i przyciągnijcie do siebie skrzynię zaklęciem Accio.
Dopiero teraz udajcie się do otworu powstałego po zniszczeniu barykady.
Otwarcie głównej bramy (Open the main gate)
Dotrzecie do pomieszczenia z mechanizmem podnoszenia zamkowej bramy.
Użyjcie kilka razy zaklęcia Depulso na obrotowym mechaniźmie z obrazka. Podniesiecie maksymalnie bramę, ale nie pozostanie ona w takim stanie na długo.
Musicie szybko użyć zaklęcia Accio na zaczepie z dołączonego obrazka. Zablokuje to bramę w otwartej pozycji. Natai przejdzie przed otwartą bramę, skorzysta z drabiny i dołączy do Waszej postaci.
Podążanie za Natty (Follow Natty)
Natai otworzy bramkę na prawo od mechanizmu bramy (nie jest ona dostępna dla głównego bohatera pomimo posiadania zaklęcia Alohomora). Po wyświetleniu cut-scenki rozdzielicie się.
Dotarcie na dach (Get to the roof)
Wdrapujcie się na wyższe półki po prawej stronie. Na nowych murach pobiegnijcie prosto i użyjcie Depulso na skrzyni z obrazka. Musicie rzucić zaklęcie kilka razy żeby skrzynia spadła na dół.
Dotrzyjcie na dół i rzućcie zaklęcie Wingardium Leviosa po to żeby zacząć przenosić zrzuconą skrzynię. Doprowadźcie ją do nowej półki i użyjcie zaklęcia Levioso. Możecie już wdrapać się na lewitującą skrzynię (obrazek) i z niej na wyższą półkę.
Zaczniecie napotykać przeciwników - kłusowników. Staczanie z nimi walk nie jest obowiązkowe. Możecie polegać na Zaklęciu kameleona i zaskakiwać ich, bądź też ich całkowicie omijać i podążać zgodnie ze wskazaniami kompasu.
Po drodze musicie użyć Alohomory do otwarcia zamkniętej bramki - ma ona zamek poziomu 1 i mini-gra z rozbrojenia kłódki nie różni się od innych.
Kontynuujcie wspinaczkę i pozbądźcie się kolejnych kłusowników (bezpośrednie starcia lub ataki z ukrycia). Musicie po wszystkim otworzyć drugą zamkniętą bramkę. Schody doprowadzą Was na dach.
Podążanie za Natty na Wzniosłoskrzydłej (Follow Natty on Highwing)
W końcowej części questu automatycznie znajdziecie się na grzbiecie latającego wierzchowca. Nie musicie staczać żadnych walk w powietrzu. Po prostu podążajcie za bestią dosiadaną przez Natai.