Hogwarts Legacy: Droga do Hogwartu (The Path to Hogwarts) Hogwarts Legacy poradnik, solucja
Nasza solucja do gry Hogwarts Legacy dotyczy prologu – to główny quest Droga do Hogwartu. Dowiecie się jak zaliczyć wprowadzenie do kampanii i dotrzeć do zamku. Na stronie wyjaśniamy jak zaliczyć zagadki z posągami, jak wygrać starcia z wartownikami i jakie są warianty podczas wyboru Domu,
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2023
Prolog gry Dziedzictwo Hogwartu zalicza się w ramach głównej misji Droga do Hogwartu (The Path to Hogwarts). W opisie przejścia w naszym poradniku wyjaśniamy jakie są założenia kreatora postaci, jak przejść przez ruiny, jak zaliczać mini-gry z uczenia się zaklęć, jak zaliczyć zagadki sekretów posągów, jak pokonać 2 grupy wartowników i jak zachować się podczas ceremonii wyboru Domu w Hogwarcie.
- Nagrody za ukończenie questu
- Utworzenie własnej postaci
- Podążanie za profesorem Figem (Follow Professor Fig)
- Zbadanie ruin (Explore the ruins)
- Podążanie za profesorem Figem (Follow Professor Fig)
- Odkrycie sekretu posągu (Discover the statue's secret)
- Konfrontacja z wartownikami
- Odnalezienie Profesora Figa (Find Professor Fig)
- Wybór Domu
Nagrody za ukończenie questu
- odblokowanie dostępu do Hogwartu - możecie eksplorować rozległy zamek i zajmować się questami, opcjonalnymi aktywnościami i poszukiwaniami znajdziek;
- odblokowanie zaklęcia podstawowego - jest to zwykły atak dystansowy;
- odblokowanie zaklęcia Lumos - służy ono do rozświetlania okolicy;
- odblokowanie zaklęć Protego i Drętwota - pozwalają one bronić się podczas walk;
- odblokowanie zaklęcia Revelio - pozwala ono odsłaniać sekrety w okolicy;
- odblokowanie dormitorium wybranego Domu - każdy z 4 domów ma swoje kwatery w innej części zamku;
- odblokowanie głównego questu Witaj w Hogwarcie (Welcome to Hogwarts).
Utworzenie własnej postaci
Po rozpoczęciu nowej gry musicie utworzyć własną postać - protagonistę. Trzeba przejść przez wszystkie zakładki kreatora, wybrać żeńskie lub męskie dormitorium (pełna dowolność), ustawić poziom trudności (możecie go później zmienić) i nazwać własną postać (gra może nie przyjmować imion lub nazwisk zawierających wulgaryzmy lub ich fragmenty w ramach dłuższych słów).
Kreator postaci dokładniej omówiliśmy w rozdziale Rozwój postaci. Ze strony Czy można zmienić twarz? dowiecie się z kolei o ograniczonych opcjach modyfikacji ustawionego wizerunku bohatera (np. nowa fryzura, blizny na twarzy) już po rozpoczęciu przygody.
Podążanie za profesorem Figem (Follow Professor Fig)
Uleczcie rannego bohatera zużywając lekarstwo (Eliksir Wiggenowy) - możecie to aktywować 1 przyciskiem w grze (dolny kierunek na krzyżaku pada). Przyda się to w dalszej grze w ferworze walki.
Rozejrzyjcie się i wyruszcie za profesorem. Po drodze bohater musi kilka razy wspiąć się na wyższe półki, ale trasa podróży jest liniowa. Dotrzecie do ściany, którą można zburzyć. Gra odblokuje zaklęcie podstawowe (Basic Cast) - wystarczy wciskać przycisk ataku (R2 / prawy trigger) i będziecie strzelać zwykłymi magicznymi pociskami. Możecie to robić podczas celowania (L2 / lewy trigger) lub bez niego. Zburzcie iluzję.
Zbadanie ruin (Explore the ruins)
Dotrzecie z profesorem do ruin i gra odblokuje mini-mapę (lewy dolny róg ekranu) - może ona pokazywać okolicę, ikony i trasę podróży (tylko jeśli znany jest cel podróży).
Zbadajcie posąg i mural (przycisk interakcji) i dotrzyjcie do kolejnej iluzji - zostaniecie przeniesieni w nowe miejsce, w którym musicie obudzić goblina. Podczas przejażdżki nie ma żadnych interakcji.
Podążanie za profesorem Figem (Follow Professor Fig)
Dotrzyjcie z profesorem do skarbca 12. Musicie nauczyć się rzucania zaklęcia Revelio - jest to prosta mini-gra, w której trzeba:
- wychylać lewą gałkę analogową zgodnie z linią (początkowo kursor będzie poruszał się w górę, a więc wychylcie gałkę również w górę);
- wciskać przyciski podczas mijania punktów (w tej mini-grze jest to tylko X/A na padzie, w kolejnych mini-grach mogą to być różne przyciski);
- dotrzeć do punktu docelowego zanim dogoni Was czerwona linia (dbajcie przede wszystkim o podążanie we właściwym kierunku).
Dzięki Revelio możecie odnajdywać sekrety z otoczenia. Użyjcie od razu zaklęcia (lewy kierunek na krzyżaku pada), a znajdziecie nowe przejście z symbolem.
Odkrycie sekretu posągu (Discover the statue's secret)
Profesor będzie rozświetlał okolicę - dotrzyjcie z nim do niebieskiego magicznego kręgu. Znajdziecie lustrzane odbicie wartownika - użyjcie Revelio, by wartownik pojawił się również po Waszej stronie.
Musicie nauczyć się rzucania zaklęcia Lumos - mini-gra ma te same założenia. Lumos należy aktywować z zestawu zaklęć szybkiego wyboru - przytrzymajcie przycisk zestawu zaklęć (R2 / prawy trigger na padzie) i wciśnijcie przycisk aktywacji Lumos (Trójkąt / Y na padzie).
W dalszej części gry będziecie mogli zmieniać przypisanie zaklęć do przycisków. Zyska to znaczenie szczególnie po nauczeniu się więcej niż 4 zaklęć.
Lumos pozwala na utworzenie źródła światła i musicie użyć go do zaliczenia zagadki - ustawcie się przed wartownikiem, a powinna pojawić się linia i wartownik przestanie klęczeć.
Konfrontacja z wartownikami
Dojdzie do ataku wartownika i odblokujecie zaklęcie Protego - działa ono jak blok i musicie je aktywować (Trójkąt / Y na padzie), gdy nad głową bohatera pojawi się okrąg. Przetestujcie Protego na kolejnych wartownikach - musicie zatrzymać ich 3 ataki.
Używajcie zaklęcia podstawowego (R2 / prawy trigger) do osłabiania wartowników i Protego do unikania obrażeń.
Odnalezienie Profesora Figa (Find Professor Fig)
Po znalezieniu się w ciemnościach rozświetlcie okolicę zaklęciem Lumos (R2+trójkąt) i podążajcie za świetlikami - prowadzą do kolejnego magicznego kręgu.
W nowej lokacji musicie zaliczyć drugą zagadkę z posągami wartowników. Aktywujcie Lumos i ustawcie się w miejscu z obrazka - musi to być punkt, w którym zbiegają się 3 linie. Tylko wtedy jednocześnie aktywujecie 3 wartowników.
Rozpocznie się druga bitwa z wartownikami. Blokujcie ich ciosy po pojawieniu się okręgu (Trójkąt / Y) oraz osłabiajcie wrogów podstawowymi atakami (R2 / prawy trigger). Warto skupiać się w danym momencie na jednym przeciwniku (wciśnięcie prawej gałki blokuje na nim kamerę).
Odblokujecie zaklęcie Drętwota. Możecie przytrzymywać przycisk bloku (Trójkąt / Y) po to żeby ogłuszyć atakującego przeciwnika i osłabić jego odporność. Przetestujcie tę akcję co najmniej 3 razy.
Pokonajcie wartowników i ponownie pomóżcie sobie Lumos, by znaleźć magiczny krąg. Przejdźcie przez magiczną bramę. Po cut-scenkach traficie do Hogwartu.
Wybór Domu
W Hogwarcie musicie dokonać wyboru Domu spośród 4 kandydatów - Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw i Slytherin. Tiara Przydziału (Sorting Hat) poprosi Was o kilka reakcji i na podstawie udzielonych odpowiedzi dokona rekomendacji Domu zgodnego z Waszymi poglądami. Nie ma obowiązku wybrania poleconego Domu - możecie przejść do okna wyboru (Kółko / B na padzie) żeby mieć dostęp do wszystkich 4 Domów (powyższy obrazek). Możecie wtedy więcej dowiedzieć się o nich przed ostatecznym wyborem Domu.
Szczegółowe informacje o poszczególnych Domach, ich członkach oraz siedzibach w zamku znajdziecie na osobnej stronie Domy.
Quest zakończy się po tym jak dotrzecie do dormitorium wybranego Domu.