Hogwarts Legacy: Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial) Hogwarts Legacy poradnik, solucja
Ta strona solucji opisuje drugą próbę z gry Hogwarts Legacy – główny quest Próba Parsifala Rackhama. Z poradnika dowiecie się jak zbadać wieżę z profesorem Figem, jak zaliczyć wszystkie zagadki Pierwszej Próby i jak pokonać bossa Obrońca Myślodsiewni.
Ostatnia aktualizacja: 13 lutego 2023
Na tej stronie poradnika do gry Dziedzictwo Hogwartu możecie znaleźć opis przejścia głównej misji Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial). W naszej solucji objaśniamy jak zbadać wieżę razem z profesorem Figem, jak rozpocząć próbę, jak rozwiązać zagadki środowiskowe Pierwszej Próby, jak pokonywać ożywione posągi i jak wyeliminować bossa (Obrońca Myślodsiewni).
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Profesorem Figem w wieży (Meet Professor Fig at the tower)
- Zbadanie obecności goblinów (Investigate the goblin presence)
- Przeszukanie wieży (Search the tower)
- Znalezienie wejścia do pierwszej próby (Find the Entrance to the first trial)
- Ukończenie próby Parsifala Rackhama (Complete Percival Rackham's trial)
- Pokonanie wartowników (Defeat the Guards)
- Poznanie sekretu próby (Learn the trial's secret)
Nagrody za ukończenie questu
- XP;
- odblokowanie głównego questu Zajęcia o zwierzętach (Beasts Class);
- odblokowanie głównego questu Księżycowa niedola woźnego (The Caretaker's Lunar Lament);
- odblokowanie głównego questu Hełm Urtkota (The Helm of Urtkot).
Spotkanie się z Profesorem Figem w wieży (Meet Professor Fig at the tower)
Quest ten wymaga awansowania na 11 poziom doświadczenia. Wieża (San Bakar's Tower), do której musicie dotrzeć, znajduje się na północnym krańcu mapy świata w regionie Torfowiska Północnej Przeprawy (North Ford Bog). Najwygodniej jest tam dolecieć na miotle, a unikniecie starć z potworami m.in. z Zakazanego Lasu.
Zbadanie obecności goblinów (Investigate the goblin presence)
Gobliny mają swoje obozowisko przed wieżą i automatycznie załączy się tu samouczek ze skradania i ataków skrytobójczych. Możecie dzięki temu pozbyć się przynajmniej części przeciwników bez staczania bezpośredniej walki.
Aktywujcie Zaklęcie Kamelona żeby rozpocząć skradanie się, ale pamiętajcie, że kamuflaż to nie całkowita niewidzialność. Po zakradnięciu się do goblina możecie aktywować Petrificus Totalus - atak ten może od razu obezwładniać standardowych wrogów i osłabiać elitarnych. Oczyśćcie obóz z goblinów dzięki atakom z ukrycia lub wygrywając standardową bitwę.
Zajrzyjcie do namiotu, w którym znajdziecie notatkę (Goblin Note) z rozkazami od Ranroka. W obozie pojawi się nowa grupa goblinów. Pamiętajcie o używaniu odpowiednich zaklęć żeby niszczyć ich żółte lub czerwone tarcze.
Przeszukanie wieży (Search the tower)
Udajcie się do wieży i zaczekajcie aż otworzy ją profesor Fig. Wybierzcie prawe schody i dotrzyjcie zniszczonymi balkonikami do portretu Parsifala Rackhama. Wysłuchajcie rozmowy z nim.
Znalezienie wejścia do pierwszej próby (Find the Entrance to the first trial)
Powróćcie na parter wieży i znajdźcie krąg pradawnej magii. Interakcja z nim odsłoni sekretne przejście. Wybierzcie je i dotrzyjcie do bramy do Pierwszej Próby (The First Trial).
Ukończenie próby Parsifala Rackhama (Complete Percival Rackham's trial)
W trakcie zaliczania tej próby musicie przejść przez rozległy loch. Nasz opis przejścia skupia się na obowiązkowych czynnościach do ukończenia próby. Możecie też szukać opcjonalnych bocznych lokacji i skrzyń z losowym lootem.
Dotrzyjcie do sali z brakującym fragmentem mostu. Zejdźcie po schodach i aktywujcie krąg pradawnej magii. Na górze pojawi się magiczna brama i możecie przez nią przejść.
Biegnijcie prosto po schodach poddających się transformacji. W nowej sali znajdźcie kolejny krąg pradawnej magii.
W tej samej lokacji aktywowała się magiczna brama. Przebiegnijcie przez bramę od niebieskiej strony, a będziecie mogli kontynuować eksplorację lochu.
Dotrzecie do komnaty, w której ożywią się posągi i musicie się z nimi wszystkimi rozprawić. Uważajcie na silniejszego obrońcę (Protector).
Pomocne może tu być zaklęcie Expelliarmus - możecie wyrywać posągom używaną broń, a także opcjonalnie odrzucać ją w stronę przeciwników (wymagany talent Biegłość rzutu starożytnej magii - Ancient Magic Throw Expertise).
Po bitwie dotrzyjcie do lewitującej platformy - przyciągnijcie ją zaklęciem Accio po to żeby na nią wejść.
Ponownie użyjcie Accio, tym razem na zaczepie zlokalizowanym na wprost. Po tym jak się do niego zbliżcie aktywujcie Accio na prawym zaczepie (obrazek), a przyciągniecie się do nowych balkoników.
W nowej lokacji od razu znajdziecie krąg pradawnej magii - wejdźcie w interakcję z nim. Obok aktywuje się magiczna brama. Musicie tu:
- przejść przez niebieską bramę;
- obrócić się o 180 stopni i przejść przez czerwoną bramę (obrazek).
Ponownie wskoczcie na lewitującą platformę, którą niedawno podróżowaliście. Możecie użyć Accio na nowym prawym zaczepie - pokazuje go dołączony obrazek. Ominiecie w ten sposób magiczną bramę i dotrzecie do nowej części lochu.
W kolejnej lokacji trzeba pokonać kolejne ożywione posągi i walka ta nie wyróżnia się niczym szczególnym w porównaniu z poprzednią bitwą.
Po bitwie dotrzyjcie na oddalone balkoniki. Ustawcie się w miejscu z obrazka i użyjcie Accio na lewitującej platformie.
Po przyciągnięciu platformy wskoczcie na nią, a odkryjecie krąg pradawnej magii (jest on w miejscu dostępnym jedynie z lewitującej platformy) - zbadajcie go.
Na dole aktywowała się magiczna brama. Przebiegnijcie przez niebieską bramę i powróćcie na górne balkoniki.
Przeskoczcie na lewitującą platformę. Możecie użyć Accio na odległym zaczepie z powyższego obrazka (dzięki przejściu przez niebieską bramę zniknął centralny pomost).
Przeszukajcie skrzynię z lootem i zeskoczcie na dół.
Przebiegnijcie przez czerwoną bramę i powróćcie na górny pomost. Przyciągnijcie lewitującą platformę stojąc na centralnym pomoście.
Wejdźcie na lewitującą platformę. Ostatni krok to przyciągnięcie się do zaczepu na wprost. Pozwoli to Wam opuścić tę lokację.
Skorzystajcie z ruchomych schodów i dotrzyjcie do dużej sali z ożywionymi posągami. Musicie je wszystkie wyeliminować.
Po bitwie zlokalizujcie krąg pradawnej magii (obrazek) i aktywujcie go.
Przyciągnijcie platformę z użyciem Accio, wskoczcie nią i złapcie się zaczepu na wprost (obrazek). Dotrzecie w pobliże balkoników z magiczną bramą.
Nie schodźcie z lewitującej platformy. Obróćcie się w lewo i użyjcie Accio na lewym zaczepie z dołączonego obrazka.
Nie przemieszczajcie się do samego końca. Zrównajcie się z magiczną bramą, obróćcie się w prawo i złapcie się lewitującej platformy po drugiej stronie magicznej bramy (powyższy obrazek).
Dzięki Waszym staraniom obie lewitujące platformy powinny dotrzeć do magicznej bramy i możecie przez nią przejść (z jednej platformy na drugą).
Kontynuujcie na nowej platformie używanie Accio - złapcie się lewego zaczepu, a następnie oddalonego prawego zaczepu z obrazka. Opuścicie tę lokację.
Wyjdźcie po schodach na górę i dotrzyjcie do dużej skrzyni. Jest w niej zapas eliksiru wiggenowego - warto go zabrać, bo przed Wami główna bitwa tego questu.
Pokonanie wartowników (Defeat the Guards)
Skorzystanie z mostu doprowadzi Was na dużą arenę walk. Do rozegrania będą tu walki z nowymi ożywionymi posągami.
Musicie najpierw pokonać grupę mniejszych ożywionych posągów. Podczas bitwy ponownie polegajcie na zaklęciu Expelliarmus - możecie chwytać bronie wrogów oraz próbować je odrzucać. Pilnujcie się żeby nie spaść z areny i trzymajcie się z dala od jej krawędzi.
Pamiętajcie o wykonywaniu uników przy czerwonych atakach oraz w tych sytuacjach, w których posągi wzbiją się w powietrze - oddalajcie się od okręgów na ziemi, które symbolizują miejsca lądowania. W okolicy są przedmioty, którymi możecie rzucać. Nie zużywajcie natomiast już teraz starożytnej magii, bo przyda się ona bardziej w starciu z głównym bossem.
Boss Obrońca Myślodsiewni (Pensieve Guardian) pojawi się po pokonaniu pierwszej grupy posągów - skupcie na nim swoje kolejne ataki.
Bardzo pomocna w osłabianiu bossa może być starożytna magia (L1+R1/LB+RB). Trafiony boss straci dużo punktów zdrowia i na chwilę uklęknie, dzięki czemu stanie się łatwym celem dla Waszych kolejnych ataków. Dobrze jest mieć w gotowości dwa czerwone zaklęcia po to żeby korzystać z czarów zadających większe obrażenia.
Boss co pewien czas przygotowuje się do potężnego ataku kulą - postarajcie się go zatrzymać zanim zostanie odpalony, bo nie będziecie mogli go wtedy uniknąć i kula energii zada Wam spore obrażenia.
Użyjcie zaklęcia o tym samym kolorze, co przygotowywana przez bossa kula, a więc przykładowo:
- Accio jeśli boss wygenerował fioletową kulę;
- Levioso jeśli boss wygenerował żółtą kulę.
Poprawnie trafiona kula eksploduje i planowany atak zostanie przerwany.
W trakcie walki z bossem musicie ponownie uważać na czerwone ataki - odskakujcie na boki tuż po tym jak nad głową bohatera pojawi się czerwony okrąg. Boss może też strzelać pociskami i stosujcie blok Protego lub uniki.
Pozbawcie Obrońcę Myślodsiewni całego paska zdrowia żeby wygrać pojedynek.
Poznanie sekretu próby (Learn the trial's secret)
Skorzystajcie z nowo odblokowanego mostu, który prowadzi do ostatniej komnaty lochu. Możecie tu pozbierać loot. Na koniec zbadajcie wspomnienia Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Memories).
Zdobędziecie artefakt myślodsiewni (Pensieve Artifact). Skorzystajcie z portalu, by powrócić do Komnaty map. Pojawi się w niej portret Charlesa Rookwooda, z którym trzeba porozmawiać. Quest zakończy się i powrócicie do dormitorium Waszego Domu.