Hogwarts Legacy: Skrzat, cap-sakwa i krosno (The Elf, The Nab-Sack, and the Loom) Hogwarts Legacy poradnik, solucja
Skrzat, cap-sakwa i krosno to tytuł głównego questu w grze Dziedzictwo Hogwartu. Ta strona solucji z naszego poradnika wyjaśnia jak łapać zwierzęta z pomocą cap-sakwy, jak odblokować wiwarium, a także jak używać krosna w Pokoju Życzeń do ulepszania przedmiotów z inwentarza.
Ostatnia aktualizacja: 14 lutego 2023
Na tej stronie poradnika do gry Hogwarts Legacy znajdziecie opis przejścia głównej misji Skrzat, cap-sakwa i krosno (The Elf, The Nab-Sack, and the Loom). Z solucji dowicie się jak używać cap-sakwy i jak poprawnie łapać bestie, jak opiekować się nad zwierzętami w Pokoju Życzeń, jak wybudować krosno, a także jak używać krosna do podnoszenia statystyk i nakładania atrybutów (Traits) na elementy ubioru.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się ze Smykiem (Check in with Deek)
- Podążanie za Smykiem (Follow Deek)
- Uratowanie Pufka (Rescue a Puffskein)
- Uratowanie Memortka (Rescue a Jobberknoll)
- Uratowanie Lunaballi (Rescue a Mooncalf)
- Powrót do Pokoju Życzeń (Return to the Room of Requirement)
- Wypuszczenie uratowanych zwierząt do wiwarium (Release rescued beasts into the vivarium)
- Zebranie pióra i futer (Collect feather & furs)
- Wyczarowanie krosna (Conjure an Enchanted Loom)
- Ulepszenie elementu stroju (Upgrade an item of clothing)
Nagrody za ukończenie questu
- XP;
- odblokowanie cap-sakwy (Nab-Sack) - służy ona do łapania neutralnie nastawionych zwierząt ze świata gry;
- odblokowanie krosna (Enchanted Loom) - pozwala ono ulepszać elementy stroju i nakładać na nie atrybuty (Traits);
- nowe dekoracje do umieszczenia w Pokoju Życzeń.
Spotkanie się ze Smykiem (Check in with Deek)
Questem możecie zająć się po awansowaniu na co najmniej 15 poziom doświadczenia. Otwórzcie mapę Hogwartu i powróćcie do Pokoju Życzeń. Załączy się tu automatycznie rozmowa ze Smykiem.
Pogadajcie ponownie ze Smykiem żeby wyrazić chęć wyruszenia na polowanie.
Podążanie za Smykiem (Follow Deek)
Dotrzyjcie ze Smykiem w pobliże pierwszego legowiska zwierząt. Od Smyka otrzymacie cap-sakwę (Nab-Sack). Przedmiot ten aktywuje się identycznie do zaklęć - musicie wywołać menu zaklęć szybkiego wyboru i ustawić cap-sakwę w 1 z 4 slotów. Aktywuje się ją następnie kombinacją R2/prawy trigger + wybrany przycisk cap-sakwy.
Uratowanie Pufka (Rescue a Puffskein)
Pierwsze zwierzę do złapania to pufek (Puffskein). Kreatury te zaczną oddalać się po zbliżeniu do nich, ale nie są bardzo szybkie.
Aktywujcie cap-sakwę będąc blisko bestii. Musicie dodatkowo wcisnąć w odpowiednim momencie przycisk interakcji (powyższy obrazek). Tylko wtedy złapanie pufka będzie udane. Możecie też opcjonalnie złapać kilka kolejnych zwierząt (są składowane w inwentarzu - ma ograniczoną pojemność na złapane zwierzęta) lub od razu powrócić do Smyka.
Uratowanie Memortka (Rescue a Jobberknoll)
Memortek (Jobberknoll) to mały ptak - kolejny okaz do złapania. Zajrzyjcie od dotarcia w pobliże ich legowiska.
Złapanie ptaka jest trudniejsze, bo może on szybko odlecieć. Trzeba temu zapobiec - rozwiązaniem problemu jest zaklęcie Levioso (przykład na powyższym obrazku). Po tym jak ptak zacznie lewitować użyjcie na nim cap-sakwy, przy czym trzeba dwukrotnie wcisnąć przycisk interakcji. Możecie poprzestać na złapaniu 1 okazu lub spróbować złapać kolejne.
Uratowanie Lunaballi (Rescue a Mooncalf)
Lunaballa (Mooncalf) to małe stworzenie o ogromnych oczach. Dowiecie się, że pojawiają się wyłącznie nocą, tak więc wywołajcie mapę i wybierzcie opcję zaczekania (Wait - wciśnięcie prawej gałki analogowej).
Schemat działania jest podobny do polowania na ptaki - zatrzymajcie stworzenie zaklęciem Levioso i dopiero wtedy użyjcie cap-sakwy. Musicie poprawnie 3 razy wcisnąć przycisk interakcji żeby stworzenie zostało wchłonięte.
Powrót do Pokoju Życzeń (Return to the Room of Requirement)
Pogadajcie ze Smykiem i przenieście się ponownie do Pokoju Życzeń. Dowiecie się o odblokowaniu wiwarium (Vivarium) - obszaru do przechowywania złapanych zwierząt. Pojawi się ono w Pokoju Życzeń i możecie do niego wkroczyć.
Wypuszczenie uratowanych zwierząt do wiwarium (Release rescued beasts into the vivarium)
Wciśnijcie przycisk menu zarządzania zwierzętami (R1/RB na padzie). Wiwarium może aktualnie pomieścić maksymalnie 12 zwierząt. Wybierzcie co najmniej 1 okaz z każdego z 3 gatunków, na które polowaliście w tym queście (możecie też wypuścić ich więcej).
Zebranie pióra i futer (Collect feather & furs)
Z samouczka dowiecie się, że możecie opiekować się nad schwytanymi zwierzętami:
- Wybierzcie w menu zaklęć szczotkę do czesania zwierząt i karmę dla zwierząt. Musicie użyć obu tych gadżetów na danym zwierzęciu żeby zaspokoić jego potrzeby.
- Szczęśliwe zwierzę "przekaże" unikalny składnik do craftingu.
Do pozyskania są:
- Pióro Memortka (Jobberknoll Feather);
- Futro Pufka (Puffskein Fur);
- Futro Lunaballi (Mooncalf Fur).
Pierwsze składniki na potrzeby awansowania w queście otrzymacie od razu. Na kolejne sztuki trzeba jednak czekać (np. 25 minut). Nie można więc bardzo szybko zdobyć dużej ilości materiałów do craftingu.
Porozmawiajcie ze Smykiem i opuśćcie wiwarium.
Wyczarowanie krosna (Conjure an Enchanted Loom)
Musicie użyć zaklęcia wyczarowującego (Conjuring Spell). Przejdźcie do zakładki Narzędzia (Utility) i wybierzcie z niej Krosno (Enchanted Loom).
Postawienie tego obiektu wymaga zużycia 8 kamieni księżycowych (dla przypomnienia używajcie zaklęcia Evanesco na obiektach lub szukajcie niebieskich kryształów w świecie gry).
Ulepszenie elementu stroju (Upgrade an item of clothing)
Krosno ma 2 różne zastosowania i poznacie oba w ramach tego questu.
Ulepszenie broni może podnieść jej statystyki. Wybierzcie dowolny element ubioru z inwentarza i opcję ulepszenia sprzętu (Upgrade Gear). Są do tego wymagane składniki do craftingu pozyskane dzięki opiekowaniu się nad zwierzętami. W przykładzie z obrazka do kupienia ulepszenia poświęciliśmy 3 pióra.
Drugie zastosowane to nadawanie przedmiotom atrybutów (Traits). Podświetlcie dowolny element ubioru i przejdźcie do menu przeglądania atrybutów (View Traits). Zaznaczcie dowolny atrybut, do którego posiadacie składniki - w przykładzie z obrazka nałożenie go zużyło 1 futro.
Po przetestowaniu działania krosna pogadajcie ze Smykiem, a zakończycie quest.