Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeciwnicy poradnik Hidden and Dangerous Deluxe

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016

Piechota

Niemcy

Na Twojej drodze staną i zwykli szeregowi "szweje" w stalowych hełmach, i jacyś podoficerowie w furażerkach i oficerowie - wszyscy oni tylko po to by zginąć. Uzbrojeni są w przeróżną broń - od peemów MP 40, przez karabiny szturmowe MP44 po karabiny wyborowe i rkmy. Co ciekawe - w misjach podstawowych każdy niemiecki żołnierz, który ma w ręku karabin ma go w wersji z lunetą, sami snajperzy :-) (w misjach z dodatku zostało to poprawione). Jeszcze ciekawsze jest to, że jeśli mają pistolety to są to ... amerykańskie Colty :-) (potem ten "babol" poprawiono). Wyposażeni są także w granaty, którymi od czasu do czasu się posługują a także w Panzerfausty których również potrafią skutecznie użyć. Tych w budynkach (w pomieszczeniach) zwalczaj przy użyciu pistoletów maszynowych i granatów ręcznych obronnych, tych na zewnątrz - granatami zaczepnymi. Niemieccy spadochroniarze, z którymi walczysz w Ardenach niestety w tej grze nie wyróżniają się na tle pozostałej ("zwykłej") piechoty (poza oczywiście umundurowaniem) - ani nie są "twardsi" (odporniejsi na kule), nie zauważyłem też by lepiej (celniej) strzelali czy stosowali jakieś wysublimowane taktyki (trudno wymagać od tak starej gry jakichś rozbudowanych algorytmów sztucznej inteligencji).

Rumuni

Wyposażeni i umundurowani jak Niemcy, grasz przeciwko nim w drugiej operacji.

Greccy komunistyczni partyzanci

Stajesz przeciwko nim w ostatniej operacji rozgrywającej się już po zakończeniu wojny. Jako przeciwnik nie stanowią większego wyzwania niż pozostali wrogowie, są jednak bardzo ciekawie uzbrojeni - mają na wyposażeniu broń różnorakiego pochodzenia: i niemiecką (peemy MP 40, Panzerfausty, karabiny wyborowe, rkmy), i rosyjską ("pepesze"), i amerykańską (karabinki M1, rkmy Browninga). Naprawdę możesz trochę ciekawego sprzętu na nich zdobyć jeśli w danej chwili czegoś Ci brakuje.

Cywile

Generalnie cywile to nie Twój wróg, nie zabijaj ich (misja może się wówczas zakończyć porażką). Jednak w pierwszej z misji czechosłowackich po planszy biegają Prażanie uzbrojeni w pistolety. Jeśli przypadkowo padną trupem od Twoich kul to nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem (nie powinni zostać policzeni na Twoją niekorzyść na koniec misji), tym bardziej, że nie mam pewności czy nie zaczną strzelać do niemieckiego naukowca, którego eskortujesz w tamtym zadaniu (w końcu ma na sobie niemiecki mundur).

Rosjanie

To tylko statyści, których spotkasz w dwóch misjach w Czechosłowacji i z którymi nie będziesz walczył (w "H&D 2" a i owszem), w końcu to (póki co) sprzymierzeńcy. W drugiej z tych misji wręcz to oni pomogą Ci w wykonaniu zadania eliminując część nieprzyjaciół. Marni z nich jednak statyści bo nie są uzbrojeni w rosyjską broń tylko w ... angielskie Steny i niemieckie karabiny K98 z lunetą ("pepesza" o której wspominam w podrozdziale "Broń" jest na uzbrojeniu greckich partyzantów w ostatniej operacji z dodatku).

Pojazdy

Transportery SdKfz 251 z karabinami maszynowymi

To te same transportery jak ten opisany przeze mnie w rozdziale wyżej. Tym razem nie opiszę jednak jak takiego transportera używać ale jak go zniszczyć. A jest to dosyć proste. Sposoby są dwa: 1) wystarczy odstrzelić (np. ze "snajperki") strzelca obsługującego zamontowany na transporterze km a wtedy pojazd przestaje stanowić zagrożenie i można go nawet przejąć (nie ma w nim kierowcy) 2) można go obrzucić granatami (jeden wystarczy) ale wiąże się to z całkowitym zniszczeniem pojazdu. Przy drugim sposobie trzeba oczywiście najpierw podejść do transportera na stosowną odległość - można zajść go z boku (strzelec km nie ma możliwości skierowania swojego kmu w bok). Można oczywiście zniszczyć transporter wroga przy pomocy np. Panzerfausta ale szkoda na niego tej broni, lepiej oszczędzać ją na czołgi npla.

Motocykle BMW z karabinami maszynowymi

Eliminujemy je z gry również na dwa sposoby: 1) zdejmując kierowcę i strzelca zamontowanego na motocyklu kmu z własnego karabinu wyborowego 2) niszcząc pojazd ogniem broni maszynowej (staraj się trafić w zbiornik z paliwem). Przy pierwszym sposobie to kogo zlikwidujemy w pierwszej kolejności (kierowcę czy celowniczego kmu) zależy od odległości w jakiej znajduje się motocykl - jeśli jest daleko zabij najpierw kierowcę zanim pojazd zbliży się na tyle by strzelec kmu mógł otworzyć ogień, jeśli bliżej - piorunem zastrzel najpierw siedzącego w koszu strzelca.

Czołgi (Pantera, Tygrys, Pz IV)

Niszczymy je: 1) Panzerfaustami lub Bazookami 2) granatami. Przy pierwszym sposobie najlepiej oczywiście razić tył lub boki pojazdu (gdzie pancerz jest cieńszy), choć z przodu również da się go zniszczyć. Strzelaj z bliska bo z celnością Panzerfaustów/Bazook jest różnie. Aby móc skorzystać z drugiej możliwości (granaty) musisz zajść czołg od tyłu (nie jest to specjalnie trudne bo załogi mają kiepską widoczność z wnętrza "puszki"). Minimum dwa granaty załatwiają sprawę.

Samochody (osobowe, ciężarowe)

Nie marnuj na niszczenie ich ładunków wybuchowych a tym bardziej Panzerfaustów lub Bazook - sprawę załatwi ogień broni maszynowej albo granaty.

Ostatnie trzy pozycje poniżej pasują do kategorii "pojazdy" jak pięść do oka ale do niej ... zachciało mi się je "wrzucić" ;-P.

Stanowiska ckmów

Strzelca ckmu zdejmij z daleka z karabinu wyborowego lub (jeśli jest możliwość) zajdź z boku (martwa strefa ostrzału) i poczęstuj granatem albo zastrzel.

Armata polowa

Masz ją za przeciwnika tylko w pierwszej misji w Czechosłowacji. Obsługę armaty wystrzelaj ze "snajperki" lub zajdź od tyłu/z boku i poczęstuj granatem. Możesz też odpalić Panzerfausta w armatę z niewielkiej odległości.

Pozostałe (U-boot - łódź podwodna, hydroplan, samoloty)

Spokojnie, to tylko cele Twoich akcji sabotażowych, nie otworzą do Ciebie ognia co nie zmienia faktu, że są dobrze strzeżone przez żołnierzy wroga. U-boota wysadzisz w powietrze podrzucając jeden ładunek wybuchowy do luku torpedowego, z hydroplanem poradzisz sobie z pomocą Panzerfausta/ładunku/granatów (do wyboru do koloru) zaś samoloty (myśliwce stojące na lotnisku w jednej z misji) zniszczysz w podobny sposób jak hydroplan.