Misja 1 "Thor's Hammer" | Sign of Cross poradnik Hidden and Dangerous Deluxe
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Operacja "Sign of Cross", Norwegia, 23 luty 1944 r.
![]() | Celem tej operacji jest odnalezienie i zniszczenie niemieckiego kompleksu badawczego znajdującego się na terenie Norwegii i pracującego najprawdopodobniej nad bombą atomową. |
Misja 1 "Thor's Hammer", Norwegia, 23 lutego 1944 r., g. 0:15
![]() | Zadania:
Proponowany ekwipunek: 2 nadajniki radiowe, rkm, karabin wyborowy, peemy. Liczba przeciwników: 27-u. |

Do tej misji uzbrój się w rkm, "snajperkę" (obydwa karabiny można ostatecznie dać jednemu człowiekowi) i pistolety maszynowe. Nie zapomnij też zabrać nadajników radiowych (potrzebne są dwa) ! Po rozpoczęciu gry podziel zespół na dwie sekcje i obiema ruszaj na południe, na górkę, pod najbliższy budynek - jedna sekcja za jeden narożnik, druga za drugi. Snajper najlepiej za lewy a celowniczy rkmu za prawy. [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Z rkmu z prawej strony budynku zlikwiduj Fryców, którzy wejdą pod lufę - dwóch Szwabów przy zbiornikach nad wodą na zachodzie, kolejnych dwóch (występujących pojedynczo) bliżej centrum mapy. [obrazek powyżej po prawej] Snajper z lewej strony budynku powinien wyjść zza rogu i rozwalić najpierw Fryca na wieży (1) i wartownika pod wieżą. Pamiętaj aby sprawdzać co czai się za rogiem przełączając kamerę na widok zza pleców bohatera i odpowiednio nią manewrując. [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Potem podejdź ostrożnie komandosem z peemem w stronę wieży i zlikwiduj pojedynczego Szkopka na prawo tuż koło budynków przy których się ukrywasz. Wtedy możesz podciągnąć snajpera pod wieżę (1) i zabić stamtąd Niemca na wieży (2) . Jeszcze kawałek wzdłuż wschodniej krawędzi mapy i w lunecie dojrzysz Adolfa na wieży (3) . Po strzelaninie sytuacja powinna wyglądać mniej więcej tak jak na obrazku. [obrazek powyżej po prawej] Teraz znowu podziel zespół ale tym razem inaczej - strzelec wyborowy i rkm w jednej sekcji a komandosi z pistoletami maszynowymi w drugiej. Dla ludzi z pierwszej sekcji zaspy X1 to wymarzone pozycje. [obrazek poniżej po lewej] Połóż się na nich tymi ludźmi i osłaniaj kolegów albo od razu wyślij (zielone strzałki na mojej mapie) snajpera i rkm na zaspy X2 .
![]() | ![]() |
Komandosów z peemami wyślij zaś na zachód (zielone strzałki ) w stronę zbiorników nad wodą gdzie rkm wystrzelał paru Szkopów. [obrazek powyżej po prawej] Idź na zachód wzdłuż zbiorników i pomiędzy nimi. Na lewo od zbiorników , bliżej centrum mapy rozpraw się z paroma Frycami przy zbiornikach stojących na torach. [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Zabij Szwabinę na zachodzie przy budynku ale uważaj na wieżę nr (6) , nie wejdź przypadkiem w pole je rażenia. [obrazek powyżej po prawej] Zastrzel wcześniej Adolfa na tej wieży. Upewnij się (spoglądając przez lornetkę) czy aby na pewno na niej siedzi. [obrazek poniżej po lewej] W mojej grze tylko jedna wieża, ta w niebieskim kółku na mojej mapie, była nieobsadzona przez Niemców).
![]() | ![]() |
Jeden z komandosów powinien iść wzdłuż północnej krawędzi mapy (nad wodą - najdłuższa zielona strzałka ). Po drodze powinien zlikwidować Niemca na wieży (4) a potem odbić w lewo za budynek i zza jego narożnika zabić Frycka na wieży (5) i wartownika szwendającego się pod ową konstrukcją przy budce. [obrazek powyżej po prawej] Po strzelaninie sytuacja może wyglądać podobnie jak na obrazku. [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Teraz wróć do snajpera i strzelca rkmu leżących na zaspach X1 . Przemieść się nimi na kolejne górki X2 jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Stamtąd zdejmij (najlepiej z karabinu wyborowego) całą zgraję Niemiaszków (4-5) pilnujących wejścia_1 . [obrazek powyżej po prawej] Z jednej z zasp (prawej) można, o ile mnie pamięć nie myli, zabić też strażnika na wieży (7) . Podejdź bliżej wejścia_1 i zastrzel też Adolfa na wieży (8) . Teraz możesz jednego żołnierza posłać na prawo, pomiędzy zabudowania fabryki, a drugiego w stronę wieży (8) (poruszaj się na zewnątrz ogrodzenia) a potem wzdłuż południowej krawędzi mapy aby wyeliminować Adolfa na wieży (9) . [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Sytuacja wygląda teraz pewnie podobnie jak na obrazku. [obrazek powyżej po prawej] Kiedy strażnicy na wieżach (6 i 9) są już wyeliminowani komandosi z peemami mogą ruszyć w stronę wejścia_2 zabijając jednego pałętającego się przy nim Szwabinę. [obrazek poniżej po lewej] Zdejmij też Szkopów z wież (10 i 11) - to już naprawdę mały pikuś bo karabiny maszynowe na nich zainstalowane zwrócone są na zewnątrz kompleksu.
![]() | ![]() |
Teren powinien być czysty. Teraz nie pozostaje Ci już nic innego jak podłożyć oba nadajniki radiowe pod fabryczkę, w miejsca oznaczone X na mojej mapce. [obrazek powyżej po prawej] Jeden z nich zostaw przy ciężarówce w północno-zachodnim rogu fabryki a drugi połóż w centrum (pomiędzy budynkami fabryki), przy zbiornikach stojących na torach. [obrazek poniżej po lewej]
![]() | ![]() |
Nie spiesząc się zbytnio (masz kilka minut na ucieczkę zanim przyjdzie aliancka nawała artyleryjska z morza) ruszaj całym oddziałkiem do miejsca oznaczonego koniec na mojej mapie, za bramą na zachodzie. [obrazek powyżej po prawej]