Hrabina; Kostur Zaświatów (2,4) | 1 - Upadek Domu Byka (zadania główne) poradnik Heroes VI - Danse Macabre
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Hrabina; Kostur Zaświatów (2,4)
Cele: Zdobądź La Segadorę
Nagroda: 100.000 XP, 30 Wampirów, Buty Żywego Trupa (Zestaw Wielkiego Lisza)
Ten quest jest jedną ze składowych zadania "Kostur Zaświatów". Jednocześnie jego sprawne wykonanie determinuje powodzenie całej pierwszej misji.
Hrabina o słodko brzmiącym imieniu okaże się bardzo pomocna
Po rozmowie z Lukrecją (M1/2) czym prędzej udajemy się prosto na północ nie atakując nikogo. Przy pierwszym rozwidleniu dróg skręcamy na wschód, mijamy Kopalnię Złota (M3/14). Przy kolejnym rozwidleniu udajemy się na południe (po drodze pokonujemy tylko istoty zagradzające nam drogę). Nie zmieniając kierunku jazdy dotrzemy do Magicznej Menażerii (M1/4, M3/20). To budynek pozwalający na rekrutację istot neutralnych: Syren, Szarych i Olbrzymich Wilków. Mimo, iż nowych jednostek zwerbujemy niewiele (kolejno 12, 27 i 15), to okażą się one nad wyraz pomocne - niemal do końca misji będziemy korzystać z co tygodniowego werbunku podopiecznych Magicznej Menażerii (szczególnie Syren). Dysponując liczniejszą armią udajemy się na północ, korzystamy z usług Tajemnej Biblioteki (M3/18). Nie zmieniając kierunku powinniśmy ujrzeć Fort Przystani (M3/21) - ów nie ma właściciela jednak broniony jest przez niewielki oddział Jeźdźców Słońca. Koniecznie musimy przejąć ten budynek i oczywiście przemienić go w Nekropolię. Raz, że tym samym ubiegniemy przeciwnika a dwa, uzyskamy w niedługim czasie kolejne miejsce werbunku rodzimych istot.
Ten Fort z punktu strategicznego jest kluczowy dla całej pierwszej misji - nie można go stracić
Następnie udajemy się na zachód - musimy jak najszybciej dotrzeć do Donżonu (M3/22). Takowy daje możliwość rekrutacji elitarnych jednostek frakcji Przystań. Te nas akurat nie interesują, dlatego po pokonaniu obrony w postaci kilkudziesięciu Pretorian (powinni poddać się bez walki) przejmujemy budynek i zamieniamy go na Kryptę. Tym sposobem, w przed chwilą zajętym Forcie, będziemy mogli rekrutować Wampiry, Licze oraz Lamasu.
Następnie kierujemy się z powrotem w kierunku Fortu (M3/21) i czekamy na nowy tydzień. W między czasie pokaże się Eileen, (Kleryk 7 poziom) - bohater małej armii, jaka opuściła zamek La Segadora. Bez obaw - przeciwnik nie będzie podążał za nami (poza tym i tak nie stanowi dla nas specjalnego zagrożenia). By w oczekiwaniu na początek nowego tygodnia nie działać bezproduktywnie, powinniśmy oczyścić okolice Fortu z przeciwników (jeżeli nie będą chcieli się poddać - odstępujemy) i zebrać co nieco surowców czy odwiedzić Kowala (M3/15).
UWAGA! Nie powinniśmy w tym momencie sięgać po Kopalnię Kryształów (M3/22) lekko oddaloną na wschód od Fortu - zdobycie tej placówki zaowocuje ponownym pojawienie się Eileena, a co za tym idzie zmusi nas w tym momencie do stoczenia bitwy. Efekt będzie taki, że po wyeliminowaniu kleryka, nim dotrzemy do La Segadory, pojawi się w polu kolejny wrogi bohater.
Wraz z nastaniem nowego tygodnia rekrutujemy nowe istoty - Licze, Wampiry oraz Lamasu. Z racji ograniczonego miejsca w naszej armii będziemy zmuszeni zrezygnować z dwóch jednostek. Zdecydowanie w Forcie należy zostawić Szkielety - wprawdzie to jednostka walcząca na dystans ale jej skuteczność, zwłaszcza podczas oblężeń, pozostawia wiele do życzenia. W Forcie zostawiamy również Ghule. Po skompletowaniu armii pędzimy ile sił w nogach do zamku La Segadora (M1/3). Zatrzymujemy się na wysokości Krypty (M3/22) i czekamy, gdyż okazało się, że Eileen ponownie wyszedł nam na spotkanie. Atakujemy Kleryka.
Walka z nim nie powinna przysporzyć nam większych trudności ale przeciwnik lubuje się w korzystaniu z czaru Kula Ognia, Ognisty Pocisk oraz zdolności Spopielenie - uszczuplające niestety nasze siły. Jednak nasza magia również jest skuteczna - skorzystanie z Masowych Agonii i Wysysania Życia znacznie ułatwi uporanie się z Eileenem. Teraz pozostał jedynie rezydent zamku - Giovanni.
Mimo przeszkody w postaci murów pokonanie Giovaniego powinno pójść jak z płatka. Po wszystkim La Segadora przechodzi w nasze posiadanie. Wreszcie mamy zamek a co najważniejsze uzyskaliśmy nagrodę w postaci Butów Żywego Trupa - pierwszego z sześciu artefaktów Zestawu Wielkiego Lisza. Do naszych sił dołączyło dodatkowo 30 Wampirów oraz Lukrecja.