Brama; Kostur Zaświatów (3,4) | 1 - Upadek Domu Byka (zadania główne) poradnik Heroes VI - Danse Macabre
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Brama; Kostur Zaświatów (3,4)
Cele: Odszukaj Naszyjniki ze Smoczych Oczu (0/2)
Nagroda: 100.000 XP, Ornat Nekromanty (Zestaw Wielkiego Lisza), +5 do Mocy Magicznej
Zamek La Segadora (M1/3) zdobyty! Okazuje się, że Przystani niestety nie da się przekształcić w Nekropolię. Jednak na nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Zamek jest dość dobrze rozwinięty a do tego nasz nowy bohater, Lukrecja, reprezentuje siły świeżego nabytku. Z czasem wykorzystamy hrabinę jako strażniczkę wcześniej opanowanego Fortu (M3/21).
Lukrecja spaliwszy za sobą wszystkie mosty postanawia pomóc nam po raz kolejny. Zdradziła, że droga do poszukiwanego skarbca księcia Ovidio może wieść przez tunel służący władcom La Segadory do ucieczki z zamku w czasie zagrożenia. Problem jednak polega na tym, że na końcu tajemnego przejścia znajdują się zamknięte wrota, do których kluczem jest para Naszyjników ze Smoczych Oczu. Znalezienie tych relikwii staje się naszym kolejnym zadaniem.
Tym sposobem realizacja w dzienniku głównego zadania będzie się przedstawiać następująco:
Jednak zanim ruszymy w drogę należy w zdobytym zamku wybudować Kapitol. Dzięki temu do naszego skarbca dziennie będzie wpadać 4000 sztuk złota. By jeszcze bardziej ustabilizować sytuację ekonomiczną udajemy się po Kopalnię Złota (M3/14) oraz Kopalnię Kryształów (M3/23). Dodatkowo za powrotem w okolicę Fortu (M3/21) przemawia fakt, iż w niespełna 4 tury od zajęcia La Segadory (M1/3) zacznie nas regularnie odwiedzać Eduardo (11 poziom, Kleryk) z Gwardii Książęcej. Kolejny przeciwnik nie stanowi poważnego zagrożenia, jednak za wszelką cenę będzie próbował zabrać nam rzeczony Fort. Gdy tak się stanie, kleryk, dzięki swemu macierzystemu zamkowi, obsadzi placówkę tabunami Niebianinów (czyt. "ulepszonych Aniołów") - wówczas nie damy rady odbić Fortu. Generalnie przez kolejne tury, zanim wyruszymy na poszukiwanie Naszyjników ze Smoczych Oczu, naszym zadaniem będzie uzupełnianie sił z Fortu, Magicznej Menażerii (M1/4, M3/20), odpieranie kolejnych armii Eduarda (wychodzących z portalu - M3/24) oraz nieustające rozbudowywanie La Segadory i gromadzenie tam wojsk- armia z tego zamku na czele z Lukrecją odciąży nas z obowiązku strzeżenia okolicy Fortu.
Nieoczekiwanie również może się pojawić kolejny przeciwnik - Rozalia (10 poziom, Kleryk). Jej armia jest nieco mocniejsza niż Eudarda ale nie na tyle byśmy nie mogli i jej pokonać. Kiedy wojsko Lukrecji będzie dostatecznie silne (Pretorianie, Strzelcy Wyborowi, Westalki, Gryfy Cesarskie, Świetliste Ajglaje oraz Krzyżowcy Słońca) i przynajmniej czterokrotnie liczniejsze od Eduarda, udajemy się w kierunku Fortu (M3/21). Jednocześnie w zamku najmujemy nowego bohatera. Jego zadaniem będzie dostarczanie posiłków Lukrecji z La Segadory. Sandrem natomiast staramy się oczyszczać z potworów do tej pory odkrytą mapę krainy oraz na bieżąco uzupełniać szeregi naszej armii o siły pochodzące z Fortu. Pamiętając też o drugim Forcie znajdującym się w punkcie startu misji (M1/1, M3/1) i o stale rosnących tam zastępach Szkieletów, Ghuli oraz Duchów, najmujemy w La Segadorze (M1/3) kolejnego bohatera i udajemy się nim do wspomnianej placówki celem zrekrutowania dość licznej już grupy Duchów. Oczywiście należy je przekazać Sandro. Jednocześnie nowo wynajęty bohater będzie zajmować się co tygodniową "dostawą" jednostek Magicznej Menażerii do Fortu (M3/21). Tym sposobem Sandro w miarę regularnie będzie mógł powiększać swą armię. Rzecz jasna ciągle pamiętamy o dostarczaniu z La Segadory (M1/3) posiłków dla Lukrecji strzegącej przecież zapalnego punktu mapy jak i o rozbudowie samego zamku o ulepszone "leża" formacji wojskowych.
Gdy już uporamy się z lokalnymi przeciwnikami, nazbieramy surowców i podniesiemy statystyki naszego głównego bohatera, będziemy mogli wreszcie udać się po niezbędne Naszyjniki ze Smoczych Oczu. W tym celu galopujemy na zachód (droga na zachód od Kopalni Złota [M3/14]). Pierwszy z dwóch poszukiwanych przez nas przedmiotów będzie się znajdować w ruinach obok drogi (jeszcze przed mostem) (M1/6). Artefaktu strzeże grupa Żywiołaków Ciemności.
Bezproblemowo pokonujemy demony. Połowę zadania mamy z głowy!
Przed wyruszeniem pod drugi Naszyjnik powinniśmy spenetrować pozostałą resztę zachodniej części mapy - tym bardziej, że znajduje się tam obiekt niezwykle pomocny w kontynuowaniu dalszej przygody. To neutralne miasto Corvinio (M3/30). Wprawdzie chodzi o Przystań jednak tym razem możemy ją przekształcić w Nekropolię. Wreszcie będziemy mieć możliwość ulepszenia naszych sił oraz sformowania porządnej armii umarlaków.
Nasza Nekropolia jest niestety w stanie surowym. Zatem by jak najszybciej uzyskać dostęp do jednostek elitarnych nie należy bawić się w budowę Cmentarza (Szkielety) czy Krypty (Ghule). Pierwsze co należy zrobić, to wybudować Radę Miasta. Tym samym wprowadzimy naszą siedzibę na poziom drugi, a stąd już prosta droga do postawienia Sepuluchrum (Licze) a w kolejnych turach Grobowca Zarazy (Lamasu) czy Dworka Wampirów (Wampiry). Oczywiście wskazane jest by wymienione budynki zmodernizować: Katakumby Zarazy (Gnijące Lamasu), Mauzoleum (Arcylicze), Pałacyk Wampirów (Władcy Wampirów). Rzecz jasna z czasem można również wybudować i inne leża nieumartych jednostek. Niemniej jednak trzon naszej armii winne stanowić jednostki poziomu drugiego. Jednocześnie kierujemy do Nekropolii bohatera, który wcześniej zajmował się dostarczaniem nam jednostek z Magicznej Menażerii. Teraz jego zadaniem będzie rekrutacja jednostek umarlaków i przekazywanie ich dla Sandro. Z budowli "niemilitarnych" warto zainwestować w Miejski Portal oraz Ulepszony Miejski Portal. Dzięki temu będziemy mogli swobodnie przemieszczać się pomiędzy naszymi zamkami czy szybko dostać się do ich siedzib celem nadrobienia zbędnej drogi. Generalnie w momencie zajęcia Nekropolii nasz pierwszy zamek, La Segadora (M1/3), powinien już być niemal maksymalnie rozwinięty i oferować pełen garnitur jednostek Przystani (od Pretorianów, przez Gryfy Cesarskie, aż do Niebian).
Po skompletowaniu odpowiedniej liczby sił Nekropolii ruszamy po drugi Naszyjnik ze Smoczych Oczu. Znajduje się on w ruinach we wschodniej części krainy (M1/8). Strzeże go oddział kilkunastu Niebianinów.
Po wyeliminowaniu obrońców zabieramy poszukiwaną relikwię.
Dziennik zadań został zaktualizowany - zebrane Naszyjniki ze Smoczych Oczu mamy zanieść we wskazane miejsce.
Brama Duchów znajduje się w prawym górnym rogu krainy (M1/9). Po drodze miniemy neutralny Fort Przystani (M3/48). Oczywiście placówkę zajmujemy - przemiana w siedzibę Nekropolii nie jest niezbędna. Po dotarciu do Bramy Duchów Sandro rzeknie:
Portal jest już otwarty a dodatkowo w nasze ręce wpadnie Ornat Nekromanty - artefakt z Zestawu Wielkiego Lisza.
Zadanie wykonane. Nasz dziennik został zaktualizowany. Idziemy do Skarbca Ovidio po Kostur Zaświatów!