Olimpijska Cytadela (2) | Opis przejścia God of War III poradnik God of War III
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Po wylądowaniu udaj się przed siebie, w pobliże wielkiej głowy posągu. Tuż za nią znajdziesz jeden z boskich przedmiotów - MONETA HERMESA . Podnieś ją i udaj się do wyjścia z pomieszczenia.
Natkniesz się tam na ślad krwi. Podążaj za nim, a dotrzesz z powrotem do miejsca startowego, gdzie przed momentem wylądowałeś.
Dojdzie tam do walki z Hermesem. Pierwsza jej faza to rozmowa, ta jednak zostanie przerwana QTE-em. Aby go wypełnić, będziesz musiał wykonać odpowiedni łuk lewą gałką. Następnie przejmiesz kontrolę nad Kratosem, będąc zmuszonym do podejścia do przeciwnika (powoli krocząc, ze zmieniona kamerą). Aktywując kolejny QTE, Twoim zadaniem będzie przyciśnięcie kilkakrotnie kółka z chwilowym przytrzymaniem (unikatowa akcja). W ten sposób pozbędziesz się boga i wejdziesz w posiadanie BUTÓW HERMESA .
Ich zastosowanie jest bardzo ograniczone, chociaż dobrze wykorzystane, mogą przydać się w wielu walkach. Ów buty służyć Ci będą do biegania po ścianach i do szybkiego przemieszczania się po arenach walki. Bieganie po ścianach będzie bardzo ograniczone, wyłącznie płaszczyzny oznaczone złotymi stopami poddadzą się opisywanej zdolności.
Podczas walk dostaniesz również możliwość szybkiego przemieszczania się. W trakcie kilkumetrowego biegu (wywoływanego L2 + X), przeciwnicy stojący Ci na drodze (ci mniejsi) zostaną wyrzuceni w powietrze, otrzymując jednocześnie drobne obrażenia. Co więcej, znajdując się w powietrzu, poddani zostaną spowolnieniu, dając Ci szansę na ich dobicie. Ulepszając buty, dostaniesz nową możliwość i będziesz w stanie ładować je, przytrzymując X nieco dłużej (zwiększając tym samym zadawane obrażenia). Na koniec dodam, iż szybkie przemieszczanie się po arenie walki, to również świetna metoda na unikanie niebezpiecznych sytuacji oraz ataków.
Wchodząc w posiadanie opisanych przed momentem butów, będziesz wstanie wbiec po pobliskiej ścianie, a następnie przedostać się na oddaloną półkę (wcześniej zapisując stan gry).
Aby dostać się na samą górę, do miejsca, gdzie znajdziesz skrzynie z doświadczeniem, będziesz musiał użyć buty jeszcze kilkakrotnie. |
Wyjdź na zewnątrz, opróżnij kolejne skrzynie i przejdź przed siebie (mijając jeszcze jedną skrzynię z doświadczeniem). Następnie wbiegnij po pionowej ścianie.
Będąc na górze, przejdź przed siebie do miejsca pokazanego na lewym zdjęciu [LS] . Znajdziesz tam ukrytą skrzynię z piórem feniksa [!!!] . Dalsza droga prowadzi w górę kolejnej pionowej ściany, obok rzeźby oświetlonej na żółto. Na górze powtórzy czynność raz jeszcze, tylko na innej płaszczyźnie (na zewnątrz tarasu [PS] ).
Stamtąd poszybuj w kierunku balkonu ze skrzynią uzupełniającą stan zdrowia. |
Idąc przed siebie, trafisz na nieco bardziej rozległy plac, gdzie dojdzie do kilkufazowej potyczki, w trakcie której poznasz nowego przeciwnika. Po tym, jak już wszyscy będą martwi, pobliskie drzwi staną otworem.
Cyklop zbrojny, pomimo swoich gabarytów, jest łatwym przeciwnikiem. Przemieszczać się będzie bardzo powoli, przez co łatwo Ci będzie unikać bliskich kontaktów. Pamiętać trzeba jednak, że w wachlarzu ataków, którymi dysponuje, znajdują się te, należące do kategorii dalekodystansowych.
Atakować Cię będzie przede wszystkim kulą, którą dzierży w prawej łapie. Musisz jej unikać, gdyż to właśnie nią, wcześniej ładując atak, zadaje obrażenia na dystans. Gdy zauważysz, że nad bronią pojawi się złota poświata (charakterystyczna dla tego zagrania), wystrzeliwuj w powietrze. Zbliżając się do niego, możesz być również gotów na zwykle uderzenia, średniego i bliskiego dystansu.
Aby wykończyć przeciwnika, najpierw osłabiamy go, a następnie odpalamy QTE: ten składa się z czterech podstawowych przycisków. Prawidłowa interakcja, uśmierca napastnika.
Nim udasz się z powrotem do okazałej sali z ogniem olimpijskim, przejdź na drugi koniec balkonu. Znajdziesz tam skrzynię z doświadczeniem oraz z rogiem minotaura [!!!] . |