aMAZEd - sekretne trofeum (1) | Trofea w God of War III poradnik God of War III
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
aMAZEd - sekretne trofeum
Opis: przejdź Labirynt Dedala nie ginąc. Etap ten rozpoczyna się od momentu pojawienia się napisu na ekranie (po wskoczeniu do pierwszego sześcianu). Znajdziesz tam punkt do zapisywania stanu gry, skorzystaj z niego koniecznie. Nagroda zostanie odblokowana w chwili dotarcia wraz z Pandorą na szczyt labiryntu.
Przed przystąpieniem do rozgrywki kilka porad: najlepiej jest ukończyć to zadanie na najłatwiejszym poziomie trudności (wcześniej zapisując sobie stan gry - jeszcze podczas etapu w jaskiniach - na wyższym poziomie trudności i ginąc kilkakrotnie w jednym miejscu, będziesz mógł przełączyć się na poziom "łatwy", a po odblokowaniu trofeum, powtórzyć rozgrywkę z wcześniej zapisanego stanu). Jeśli zginiesz nie ładuj poprzedniego stanu gry, tylko wyjdź do menu głównego i z jego poziomu załaduj ostatni autozapis (w ten sposób unikając podchodzenia do wyzwania od początku), w którym nie uwzględniono śmierci.
Poniżej znajdziesz szczegółowy opis przejścia wspomnianego etapu.
Rodzaj: złoto
W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz miejsce do zapisu stanu gry, oraz ukrytą skrzynię z doświadczeniem w lewym, dolnym rogu.
Znajdziesz tam również znajomy Ci już rodzaj przełącznika - zadziałaj na nim i zmień ułożenie sześcianu. W ten sposób wywołasz walkę. Będzie ona odrobinę dłuższa i cięższa, ale powinieneś sobie poradzić przy pierwszym podejściu, gdyż otrzymasz w ramach pomocy cerbera, którego będziesz wstanie "osiodłać".
Po zakończonej walce przejdź do kolejnego pomieszczenia i opróżnij znajdującą się tam skrzynie ze wzmocnieniem (po lewej stronie), następnie zadziałaj na przełączniku.
Obracając w ten sposób sześcian, wylądujesz w miejscu, gdzie po prawej stronie znajdować się będą dwie skrzynie: pierwsza z doświadczeniem, a druga ze wzmocnieniem. Zbieraj je pojedynczo, by nie paść ofiarą ognia, wysuwanego obok. Ten pojawiać się będzie co kilka sekund, a kontakt z nim kończy się natychmiastową śmiercią.
Po lewej stronie również znajdować będzie się czasowy mechanizm wyzwalający ogień. Kiedy śmiercionośna pułapka będzie ukryta, przebiegnij tamtędy i łapiąc się kraty, szybko wejdź na górę.
Trzymając się ruchomego obiektu, podejdź do jego prawej krawędzi i odczekaj, aż zbliży się do kolejnej kraty. Gdy do tego dojdzie, przeskocz na nią. Następnie, gdy ostatni ruchomy mechanizm, będący na samej górze, wycofa się, wbiegnij na górę i wspinając się po kolejnej kracie, wskocz na ruchomy obiekt. Znajdziesz tam dźwignię otwierającą przejście - skorzystaj z niej.
Wyjdź na zewnątrz i pokonując długi most (będący całkowicie bezpieczny), przejdź do kolejnego pomieszczenia. |
Tu czekać Cię będzie kolejna łamigłówka. Na ziemi (poza skrzynią z doświadczeniem po prawej stronie) znajdziesz ruchomy blok. Przesuń go w kierunku centralnej części areny i zmień położenie sześcianu (aktywując przełącznik). Następnie przesuń ruchomy blok raz jeszcze, tym razem w górę pomieszczenia (oddalając od kamery) i zadziałaj na następnym przełączniku.
W ten oto sposób przetransportowałeś obiekt w okolice zapadni, otwierającej dalsze przejście. Wsuń na nią blok i udaj się do wyjścia. |
W tym momencie czeka Cię zręcznościowa walka, podczas której bardzo łatwo można zginąć, nawet na łatwiejszym poziomie trudności. Sześcian, w którym się znajdujesz, naszpikowany jest kolcami. Te wysuwać będą się z podłogi, i jeśli na nie trafisz, natychmiast zginiesz. Dla ułatwienia, czynność ta przeprowadzana będzie dwufazowo: najpierw pojawią się bezpieczne końcówki, by następnie całe kolce. Jeśli zobaczysz, że w miejscu, w którym się będziesz znajdować pojawią się szpice, natychmiast uciekaj na inny fragment areny.
W całej tej zabawie przeszkadzać Ci będą najróżniejsi przeciwnicy. Nie martw się nimi i nie walcz, tylko przez cały czas bądź w ruchu i pozwól, by to kolce załatwiły za Ciebie sprawę.
Pod koniec zabawy zarówno podczas fazy pierwszej, jak i drugiej, cała podłoga zostanie naszpikowana. Gdy do tego dojdzie, na horyzoncie zjawi się harpia. Uchwyć się jej (dobrze wyczuwając moment, gdyż jeśli wykonasz to za szybko, kolce nie zdołają się schować przed Twoim powrotem na ziemię), tak jak to czyniłeś podczas przelotów nad urwiskami.
Po przetrwaniu drugiej fazy, przed Tobą pojawi się wyjście - skorzystaj z niego i kontynuuj przygodę.
Pokonaj kolejny most, w trakcie którego będziesz mógł zapisać stan gry i przejdź do klatki na końcu (otworzysz ją niszcząc zamek-kryształ, za pomocą Nemejskich Rękawic). W środku znajdziesz Pandorę.