Akt 1:0 - Prolog | Opis przejścia Gears of War 4
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Dostępne osiągnięcia: I wracamy na wizję (And We're Back)
Ilość sekretów: 7
Etap I
W jednoczesnej rozgrywce może uczestniczyć do 4 graczy w trybie kooperacji. Jeśli decydujesz się na samodzielną rozgrywkę pozostałą trójką steruje komputer. W prologu wykonasz kilka prostych zadań, ilość przeciwników w każdym starciu zwykle nie przekracza pięciu. W pierwszej kolejności wyeliminuj czterech oponentów - na i pod mostem. Aby przeskoczyć kolejno przez barykadę musisz schować się za nią i wychylając się użyć ponownie klawisza ukrycia za obiektem.
Gra uwzględnia występowanie tradycyjnych czerwonych beczek. Strzel w nie, by wywołać eksplozję. Uważaj, gdyż eksplozje ranią także twoich sojuszników - na szczęście podchodząc do nich i przytrzymując klawisz akcji możesz postawić ich na nogi.
Przejdź przez pierwszy etap, by dotrzeć do wieży. Używając klawisza akcji postaw ładunki wybuchowe. Teraz wybiegniesz na pole pod ostrzałem działek. By je zniszczyć rozdzielicie się na pary i gdy działko prowadzi ostrzał w inną stronę niż ty, podchodzicie pod nie chowając się za osłonami. Przy ścianie za którą zlokalizowane jest działko znajdziesz granaty odłamkowe. Podnieś je ze skrzynki i wyrzuć przez okno do środka - wtedy tez będziesz mógł przejść przez drzwi.
Przy okazji przejdź do drugiego bunkra. Przed komputerami na biurku znajdziesz dokumenty (jeden z typów sekretów). Przejdź także dalej, zejdź po schodach i za pierwszą betonową barykadą po lewej odnajdziesz nieśmiertelnik (drugi sekret).
Wpisz razem z kolegą kody do terminali, by otworzyć kolejną bramę. Po krótkim dialogu musicie zniszczyć jeszcze kilku przeciwników. Po prawej stronie drzwi wejściowych, w rogu znajdziesz plakat (sekret).
Gdy przejdziesz na kolejną arenę za drzwiami pilnuj przede wszystkim wrogiego działka. Do celnych strzałów na dystans dobrze sprawuje się broń używana przez przeciwników - Markza Mk1. Po tej walce ty przejmij działko i prowadź obronę. W pierwszej kolejności zniszcz filar (niszcząc beczkę przed nim), by odciąć jedno z przejść przeciwnikowi i wyeliminować stojącego na balkonie.
Etap II
W kolejnym etapie musisz zmierzyć się z wielkim pajęczakiem-bossem. Nie będzie to trudne starcie - trzech członków drużyny eliminuje potwory, a ty udajesz się po unikalną broń leżącą w furgonetce, tzw. Młot świtu (Hammer of Dawn), pozwalający atakować promieniem z satelity. Trzymają klawisz strzału załaduj promień i strzelaj w bossa, około 5 pojedynczych strzałów powinno wystarczyć, aby się schował na chwilę, wyjdzie ponownie, lecz wtedy będzie równie podatny na atak i po około dwóch strzałach potwór padnie.
W tej lokacji znajdują się dwa sekrety: w budce na lewo od drogi, kilkanaście metrów przed potworem znajdziesz gazety, a idąc za van z Młotem i kolejno posąg po prawej znajdziesz ciało żołnierza z nieśmiertelnikiem.
To jeszcze nie koniec zmagań na tej arenie. Prowadząc działania defensywne odeprzyj atak opancerzonych przeciwników. Zamiast sugestii gry, by dalej używać Młota, lepiej poczekać aż wróg podejdzie bliżej i atakować go strzelbą. Młot dopiero będzie przydatny, gdy przybędą dwa pajęczaki z jeźdźcami. Na tym zakończysz działania w tym obszarze.
Etap III
Kolejny obszar to zamknięte pomieszczenie z wrakiem pośrodku. Przejdź na lewo pod ścianę i patrząc z tego miejsca: na lewo, za wrakiem przy ścianie znajdziesz nieśmiertelnik (tym razem leżący luźno na ziemi, nie przy ciele) oraz po prawej stronie przed drabinami dokument na biurku.
Wejdź po drabinie. Twój nowy bohater posiada w swojej broni Lancer piłę mechaniczną, którą może niszczyć małe przeszkody oraz skutecznie atakować oponentów.
Rozpocznij eliminację przeciwników na polu bitwy lokalizując w pierwszej kolejności wybuchowe beczki, zaraz po tym zniszczone zostanie przejście i będziesz odpierał ataki z mniejszego dystansu. Na betonowym sześcianie leży klasyczny Granatnik (Boomshot) - klasyczny granatnik, który pomoże ci szybciej oczyścić drogę.
Przejdź na drugą stronę balkonu i chwyć za działko. Skuteczniej jest strzelać seriami niż ogniem ciągłym. Nie puszczaj klawisza strzału dopiero, gdy nadejdą większe mutanty - nie musisz ich jednak w pełni eliminować, zrobi to za ciebie cutscena, kończąc etap prologu.