Filary Ziemi: Rozdział 5, Człowiek w płomieniach - solucja, opis przejścia The Pillars of the Earth poradnik, solucja
The Pillars of the Earth, Księga 1: Z popiołów - solucja, opis przejścia
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021
Rozdział ten zawiera dokładny opis przejścia rozdziału piątego - Człowiek w płomieniach (Kingsbridge):
Zajmij się uchodźcami
Niezależnie od decyzji Philipa co do uchodźców mieszkańcy Earlscastle zostaną rozlokowani w wiosce nieopodal klasztoru. Po rozmowie z zakonnikami w ekwipunku Philipa znajdą się trzy bochenki chleba. Sprawdź, jak wygląda sytuacja uchodźców - ich umiejscowienie wyznaczają płonące ogniska.
Są to następujące obozowiska: uchodźcy przy młynie (po prawej), głodne kobiety i dzieci (przy pierwszej od dołu chacie po prawej), grupa uchodźców (przy pierwszej od dołu chacie po lewej), umierający mężczyzna z dzieckiem (pomiędzy dwoma poprzednimi obozowiskami), dzieci bez rodziców (przy drugiej od dołu chacie po lewej) i ranni ludzie (na lewo od sierot). Musisz zdecydować, którym trzem grupom spośród sześciu wymienionych dasz po bochenku chleba. Do zakładki "Przedmioty" trafią zapiski Philipa o uchodźcach.
W rozmowie z Tomem wybieraj kwestie dialogowe według uznania.
Znajdź sposób, by pomóc Tomowi
Jako Jack podczas rozmowy z Ellen i Tomem wybieraj kwestie według uznania. Zanim zaczniesz badać teren, daj przysypiającej Marcie swoją procę (osiągnięcie Jak brat z siostrą, o ile wcześniej demonstrowałeś dziewczynce swoje umiejętności strzelania z procy). Następnie pogadaj ze starym mnichem (po lewej) - możesz obiecać, że wykopiesz mu grób, jeśli umrze, lub nie przystać na jego propozycję.
Przyjrzyj się lewej, zawalonej wieży. Ponieważ główne wrota katedry, a także drzwi prowadzące na krużganek i do kuchni są zamknięte, wędruj ścieżką okalającą katedrę (po lewej). Zagadnij stojącego na cmentarzu mnicha (możesz mu się przyznać, skąd naprawdę pochodzisz, lub podać się za jednego z uchodźców - potrzebne do osiągnięcia). Wreszcie bocznymi drzwiami (po lewej) przedostań się na krużganek. Spróbuj przemknąć się do katedry - niestety, Jack zostanie zauważony przez Remigiusa (niedobry mnich) rozmawiającego z Philipem (miły mnich). Kiedy padnie pytanie z możliwością wyboru odpowiedzi, podaj własne imię lub zasugeruj pokrewieństwo z Tomem (osiągnięcie Tajemniczy chłopiec, o ile Jack ani razu nie wyjawił prawdy o swojej przeszłości).
Drzwiami prowadzącymi z krużganku (w głębi, po prawej) przejdź do katedry. Zabierz miskę stojącą nieopodal ołtarza - na ławie przy biskupim tronie (na prawo od niego), a także płonącą na ołtarzu świecę. Przejdź pod główne wrota katedry (w prawo) i z kropielnicy (misa z wodą) nabierz do miski wody. Prowadzącymi w górę schodami (na prawo od ołtarza) wejdź na poddasze.
Przeczytaj napis (na prawo od okna) - do zakładki "Przedmioty" trafi inskrypcja. Zauważ porzucone gniazdo (na lewo od okna). Podpal je posiadaną świecą - możesz się jeszcze wycofać: opcja "Nie rób tego" (osiągnięcie Przewrotny los) lub wskazać, czy robisz to dla Toma, czy dla matki.
Wydostań się
Możesz spróbować ugasić ogień wodą z miski, ale na niewiele się to zda, pożar będzie się rozprzestrzeniać coraz bardziej. Wróć na dół zejściem po lewej i z katedry spróbuj przejść na krużganek znanymi już sobie drzwiami - niestety, okażą się zamknięte. Główne wrota również pozostaną zamknięte. Możesz zejść do krypy, ale to ślepa droga - tamtędy się nie wydostaniesz.
Ponownie wejdź więc na poddasze, gdzie przejdź pod okno i zejdź niżej przez widoczny na lewo od niego otwór w ścianie. Stamtąd - po ciekawym spotkaniu - zejdź na ziemię (kursor kierunkowy poniżej belki, na której stoi Jack).
Co teraz?
Jako Philip skończ pisać list do brata - wybieraj proponowane opcje według uznania: możesz obciążyć Francisa odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację lub tego nie zrobić (co wpłynie na fabułę), możesz pozwolić zostać Ellen, jeśli wydało się, że nie jest żoną Toma, lub ją odprawić, możesz wspomnieć bratu o dziecku lub pominąć ten temat.
Następnie zainteresuj się (PPM) którymkolwiek interaktywnym obiektem: oknem, drzwiami, listem, księgą na stole, książkami na regale czy nawet łóżkiem - uwagę zakonnika zwróci dziwny zapach. Otwórz okno, a Philip zorientuje się, że wybuchł pożar (ten sam efekt przyniesie kliknięcie LPM któregokolwiek z wymienionych powyżej przedmiotów).
W rozmowie z Tomem wśród ruin katedry wybieraj opcje według uznania. Wreszcie spójrz przez otwór w zwieńczeniu kostura i zdecyduj, co widzisz.