Filary Ziemi: Rozdział 11, Nowy hrabia - solucja, opis przejścia The Pillars of the Earth poradnik, solucja
The Pillars of the Earth, Księga 2: Siejąc wiatr. Shiring: rynek; tawerna
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021
Odbierz swoje pieniądze od Meg
Jako Aliena, stojąc w kolejce czekających na audiencję u hrabiego Shiring, przejdź kawałek w lewo - znajdziesz się w pobliżu własnego stoiska z wełną, gdzie Meg rozmawia z klientem. Zagadnij swoją wspólniczkę - okaże się, że mężczyzna odmawia zapłacenia umówionej kwoty. W trakcie rozmowy możesz przyjąć postawę dyplomatyczną lub przebojową. Ostatecznie Aliena postanowi udowodnić, że sprzedaje towar najlepszej jakości (do ekwipunku trafi garść wełny). Opuść rynek (strzałka w centrum ekranu).
Na mapie Shiring wybierz kupców flamandzkich (po lewej). Pokaż im próbkę wełny. Usłyszawszy od nich pozytywną opinię, wróć na rynek (strzałka w centrum ekranu). Zagadnij klienta - w trakcie negocjacji nadal możesz postępować dyplomatycznie lub stanowczo. Tak naprawdę istotna jest dopiero ostatnia decyzja - jeśli pójdziesz na kompromis, utrzymasz przy sobie klienta (osiągnięcie Dobra handlarka), jeśli go przyciśniesz, mężczyzna zapłaci, ale przestanie robić z Alieną interesy. Tak czy siak - bohaterka otrzyma sakiewkę z pieniędzmi.
Daj pieniądze Philipowi i sir Kociagębemu (lub Richardowi)
Pora na spotkanie z sir Kociągębym (lub Richardem - w zależności od podjętej podczas ucieczki z Earlscastle decyzji). Wybierz się zatem do dzielnicy tawern (na mapie po prawej). W knajpie przejdź w prawo - gdzie podopieczny Alieny relaksuje się ze swoimi towarzyszami. Porozmawiaj z nim - w ferworze dyskusji, która się rozpocznie, rycerz Alieny pokłóci się ze swoim kompanem Alonso.
Możesz oczywiście mimo to dać mu obiecane pieniądze (i tym samym zakończyć tę część zadania), ale możesz też spróbować najpierw załagodzić sytuację, jaka powstała między rycerzami. W tym celu podejdź do szynkarza (w głębi lokacji) i użyj na nim wskazówki dotyczącej pogodzenia przyjaciół. W efekcie otrzymasz podpłomyk.
Opuść na chwilę tawernę (w lewo) i tym razem na mapie Shiring wybierz dziewczynkę z mięsem (po prawej). Porozmawiaj z nią. Kiedy okaże się, że jest głodna, daj jej podpłomyk. Następnie użyj na niej wskazówki dotyczącej doprowadzenia do zgody - mała doradzi, by spróbować rozwiązać problem za pomocą gry. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy z dziewczynką.
Teraz zagadnij grupkę znajomych mnichów (na mapie nieco po lewej, powyżej kupców flamandzkich). Użyj na nich wskazówki dotyczącej gry, a pożyczą Alienie Fierges - francuską grę planszową. (Możesz też od razu wybrać się do mnichów i użyć na nich wskazówki dotyczącej doprowadzenia do zgody, a dopiero potem porozmawiać z dziewczynką i nakarmić ją podpłomykiem).
Wróć do tawerny i wręcz grę skłóconym rycerzom. W trakcie rozgrywki, niezależnie od podejmowanych decyzji, kompani z pola bitwy się pogodzą, jeśli jednak uda się wykazać, że Aliena i jej podopieczny tworzą zgrany team (trzeba wybierać opcje pokazujące, że jesteście jednomyślni), otrzymasz osiągnięcie Gra zespołowa. Na koniec daj swojemu rycerzowi pieniądze - możesz podjąć decyzję, czy dać mu taką samą sumę jak Philipowi, większą, a może mniejszą. Pozostała część pieniędzy wróci do ekwipunku.
Opuść tawernę, na mapce wybierz mnichów i oddaj im pożyczoną grę (możesz też tego nie zrobić), po czym maszeruj na rynek. Podejdź do stojącego nadal w kolejce Philipa (po prawej) i daj mu pozostałą część pieniędzy. Kiedy potwierdzisz, że wszystkie sprawy zostały załatwione, szeryf wezwie was przed oblicze hrabiego. W trakcie rozmowy możesz wybrać, czy na zarzuty odpowie Philip, czy Aliena.