Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Filary Ziemi - poradnik do gry

Filary Ziemi - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia The Pillars of the Earth poradnik, solucja. Kingsbridge; Monksfield

The Pillars of the Earth, Księga 3: Oko cyklonu

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021

W tej części poradnika znajdziesz dokładny opis przejścia rozdziału siedemnastego.

Ustal przyczynę niestabilności ściany

Jako Jack podnieś leżące na krawędzi muru narzędzia (młotek i dłuto) - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Jako Jack podnieś leżące na krawędzi muru narzędzia (młotek i dłuto). Przyjrzyj się sklepieniu (na lewo od deski, na której stoi Jack). Za pomocą narzędzi powiększ widoczne w nim pęknięcie (dwukrotnie pojawi się tradycyjna minigierka z białą kulką przelatującą przez seledynowe pola). Kiedy Jack zacznie się zastanawiać, gdzie leży przyczyna niestabilności ściany, wskaż kryptę.

W trakcie rozmowy Philipa z Jonathanem do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat drugiego dzieła Philipa, zatytułowanego "Boska dusza". Podejdź do obydwu mężczyzn - do zakładki "Przedmioty" trafi kolejna notatka - tym razem o rodzinie Alieny i Jacka. Po rozmowie skieruj się krużgankiem w prawo i wejdź do katedry (przejściem na wprost - w głębi ekranu).

Zauważ pęknięcie w ścianie nad kryptą (na wprost - w głębi ekranu), po czym przejściem na lewo od podwyższenia na ołtarz zejdź do podziemi - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zauważ pęknięcie w ścianie nad kryptą (na wprost - w głębi ekranu), po czym przejściem na lewo od podwyższenia na ołtarz zejdź do podziemi. Tam zainteresują się ścianą po prawej - z wyraźnym pęknięciem. Powiększ je za pomocą narzędzi (kolejne dwie minigierki). Kiedy pojawią się Philip z Jonathanem, Jack wejdzie do sekretnego pomieszczenia.

Sprawdź, co znajduje się w komnacie

W ciemnościach przyjrzyj się łóżku nasuwającemu Jackowi w pierwszej chwili skojarzenie z trumną - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

W ciemnościach przyjrzyj się łóżku nasuwającemu Jackowi w pierwszej chwili skojarzenie z trumną. Zauważ stojący nad nim we wnęce w ścianie kielich, który początkowo wyda się drewnianym kubkiem. Zwróć też uwagę na leżącą na łóżku zmiotkę, która okaże się pejczem.

W trakcie rozmowy z Philipem do zakładki "Przedmioty" trafi kielich mszalny (który rzekomo ukradł ojciec Jacka), a następnie pejcz przeora Jamesa. Podczas tej konwersacji podejmij decyzję, czy bohater przyzna się przeorowi do podpalenia katedry, czy też się na to nie odważy.

Znajdź schronienie i zaopiekuj się podróżniczką

Po scence z udziałem Williama i Walerana do zakładki "Przedmioty" trafi notatka na temat zakończenia wojny.

W trakcie wędrówki Alieny przez Monksfield podczas burzy kieruj się cały czas w prawo (po drodze kilkakrotnie pojawi się tradycyjna minigierka), aż dotrzesz do pokrytej strzechą chaty.

Możesz od razu do niej wejść albo (usłyszawszy czyjś płacz) przejść nieco bardziej w prawo (jeśli Aliena zignoruje płacz kobiety i wejdzie do chaty, usłyszy jej wołanie o pomoc, będąc w środku - wyjdź wówczas na zewnątrz, by zareagować).

Zobaczysz siedzącą na ziemi postać, którą zagadnij - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zobaczysz siedzącą na ziemi postać, którą zagadnij. Kiedy obie panie znajdą się w chacie, porozmawiają z poznaną przed chwilą Elizabeth. Zanim jednak zaczniesz ją o wszystko wypytywać, poszukaj czegoś, by ją ogrzać.

Zauważ, że przez podpierający strop słup (po lewej) przewieszony jest koc - zabierz go i okryj nim dziewczynę - Filary Ziemi: Rozdział 17, Burza - solucja, opis przejścia - Filary Ziemi - poradnik do gry

Zauważ, że przez podpierający strop słup (po lewej) przewieszony jest koc - zabierz go i okryj nim dziewczynę. Teraz pora, by dać jej coś do jedzenia - weź stojącą na stole (w centrum izby) miskę i napełnij ją zupą z kociołka (na lewo od ognia), po czym wręcz Elizabeth (osiągnięcie Błaganie o pomoc).

W trakcie konwersacji wybieraj kwestie wedle uznania - na koniec możesz zaproponować żonie Williama, by wróciła z Alieną do Kingsbridge, udzielić jej rady lub dać jej sztylet (w tym ostatnim przypadku otrzymasz osiągnięcie Samoobrona).

Możesz spróbować nie dopuścić do tego, by młoda kobieta odjechała razem z Walterem, ale nie na wiele się to zda. Efektem tego spotkania będzie kolejna notatka w zakładce "Przedmioty", tym razem na temat żony Williama.