Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 Farming Simulator 2013 poradnik

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Zboża

Rozpoczynając grę posiadamy park maszynowy pozwalający nam jedynie na uprawę zbóż: pszenicy, jęczmienia bądź rzepaku. Z tego też powodu nauczenie się prawidłowej kolejności przygotowania pola pod zasiew pozwoli nam zarówno zwiększyć plon pochodzący z posiadanego areału jak również oszczędzić czas unikając wykonywania niepotrzebnych czynności.

Do tych pól malowanych zbożem rozmaitem, wyzłacanych pszenicą, posrebrzanych żytem - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
"Do tych pól malowanych zbożem rozmaitem, wyzłacanych pszenicą, posrebrzanych żytem"

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać na nowo nabytym polu jest zaoranie go. W tym celu wykorzystujemy ciągnik z dołączonym obciążnikiem i pługiem. Wystarczy wybrać jedną z dostępnych maszyn, zamontować odpowiedni przyrząd a następnie rozłożyć go, opuścić i wykonać kilka kursów wzdłuż pola. Jeśli zamierzamy używać tempomatu (automatycznie utrzymuje stałą prędkość maszyny), wykorzystujemy prędkość otrzymaną po naciśnięciu klawisza 1.

W tym miejscu warto też wspomnieć o drugiej funkcji pługa: możemy go wykorzystywać do łączenia kilku małych pól uprawnych w jedno o większej powierzchni. Używamy do tego opcji rozpocznij tworzenie pola (klawisz O) - po zaznaczeniu jej i opuszczeniu narzędzia będziemy mogli zaorać teren pomiędzy posiadanymi polami (oraz każdy teren dookoła nich) a tym samym połączyć je w jeden większy areał. Opcja ta będzie szczególnie przydatna w przyszłości, gdy postanowimy zautomatyzować jak najwięcej czynności na farmie wynajmując pracowników do prowadzenia posiadanych przez nas maszyn.

Pług można wykorzystać zarówno do łączenia jak i tworzenia nowych pól uprawnych. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Pług można wykorzystać zarówno do łączenia jak i tworzenia nowych pól uprawnych.

W przypadku, gdy pole było już wcześniej wykorzystywane do uprawy roślin nie musimy ponownie go orać. Wystarczy wsiąść do ciągnika, podłączyć obciążnik oraz kultywator i wykonać kilka kursów wzdłuż pola (tempomat - klawisz 1). Kultywator przygotuje grunt pod nowy zasiew usuwając pozostałości z poprzedniej uprawy, włącznie z zalegającym na nim sianem.

Kultywator przygotowuje pole pod zasiew. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Kultywator przygotowuje pole pod zasiew.

Kolejnym krokiem jest zasiew pola. W tym celu do ciągnika podłączamy siewnik, używając klawisza O wybieramy satysfakcjonujący nas gatunek zboża (ikonka pojawia się w prawym dolnym rogu ekrany) a następnie pobieramy nasiona z magazynu - wystarczy zbliżyć się do niego i nacisnąć klawisz R. Tak przygotowani możemy pojechać na przygotowane uprzednio pole i rozpocząć wysiew - ta część gry nie różni się znacząco od pozostałych czynności wykonywanych na farmie: włączamy siewnik i wykonujemy kilka kursów wzdłuż pola. W przypadku gdy wynajmiemy pracownika, aby wykonał tę czynność za nas warto wiedzieć, że nie będzie on wykorzystywał zakupionych przez nas nasion - posiada on nieskończoną ich ilość, a ich cena jest wliczona w jego wynajem. Przygotowanie pola możemy zakończyć na tym kroku, lecz otrzymany plon nie będzie zbyt wielki. Możemy go powiększyć wykonując dodatkową czynność - nawożenie.

Siewnik w użyciu. Zasiany obszar jest żółtawy, zaś znacznik pomaga utrzymać właściwy kurs. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Siewnik w użyciu. Zasiany obszar jest żółtawy, zaś znacznik pomaga utrzymać właściwy kurs.

Opryskiwanie pola jest najłatwiejszą metodą zwiększenia (w tym wypadku prawie podwojenia!) naszych plonów. Posiadany przez nas na początku ekwipunek nie zawiera opryskiwacza, zaś najtańszy kosztuje prawie 30 000$, stąd możliwe jest, że kilka pierwszych zbiorów wykonamy bez niego. Po zakupieniu agregatu (najlepiej AMAZONE UF 1801) i przewiezieniu go do naszego parku maszyn podłączamy go do ciągnika (z przodu dołączamy obciążnik), a następnie napełniamy nawozem ze zbiornika. Wypełnienie opryskiwacza do 100% kosztuje około 500$, lecz wystarcza to na kilka zasiewów a inwestycja zwraca się błyskawicznie. Przygotowanym pojazdem wystarczy udać się na pole, rozłożyć skrzydła agregatu (klawisz X) i wykonać oprysk (tempomat - klawisz 2). Ze względu na olbrzymia powierzchnię, jaka pokrywa ta maszyna, opryskiwanie nie trwa długo, stąd o ile posiadamy odpowiedni sprzęt nie powinniśmy nigdy pomijać tego kroku. W dalszej części gry, gdy będziemy hodowali zwierzęta, możemy wykorzystać produkowany przez nas obornik do nawożenia pola. Czyni to nas samowystarczalnymi, jednak na dłuższą metę wykorzystanie opryskiwaczy jest jedną z najszybszych i najprostszych metod zwiększania plonu, gdyż skuteczność nawozu, obornika i płynnego obornika jest jednakowa.

Nawożenie pola jest najłatwiejszą metodą podwojenia plonu. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Nawożenie pola jest najłatwiejszą metodą podwojenia plonu.

W tym miejscu jedyne co nam pozostało do zrobienia to poczekać około jednego dnia, aż zasiane przez nas zboże wykiełkuje i dojrzeje. Proces ten możemy przyspieszyć, regulując upływ czasu za pomocą klawiszy 7 i 8 - aktualne przyspieszenie możemy zobaczyć poniżej zegara w prawym górnym rogu ekranu. Zmiana ta dotyczy tylko i wyłącznie szybkości dojrzewania upraw; pojazdy będą nadal poruszały się ze stałą prędkością. UWAGA! Nie powinno zmieniać się ustawień czasu podczas wysiewu nasion - będą one kiełkowały z różną prędkością, co może znacznie utrudniać późniejsze zbiory. Aktualny stan roślin możemy zobaczyć zarówno dokonując oględzin pola jak i na mapie dostępnej pod klawiszem ESC. Gdy zboże będzie gotowe do zebrania, powinniśmy ponownie spowolnić upływ czasu. Musimy zawsze o tym pamiętać, gdyż nieskoszone zboże zaczyna schnąc po upływie około 18 godzin czasu gry, stąd też powinniśmy się spieszyć ze zbiorami.

Dojrzałe zboże pozostawione na zbyt długo niszczeje. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Dojrzałe zboże pozostawione na zbyt długo niszczeje.

Ostatnim krokiem są żniwa. Do koszenia zboża używamy kombajnu z dołączoną żniwiarką (tempomat 1 lub 4) - plon jest automatycznie gromadzony wewnątrz pojazdu, a po wypełnieniu się pojemnika musimy go wyładować za pomocą rury do przyczepy. Jeśli nie chcemy tracić czasu na powolne obrabianie pola żniwiarką możemy zatrudnić w tym celu pracownika. Wystarczy ustawić kombajn na pozycji startowej i nacisnąć przycisk H - maszyna będzie sterowana przez AI, my zaś w tym czasie możemy podłączyć przyczepkę do ciągnika a następnie udać się na nasze pole. Rozładowywać żniwiarkę możemy manualnie (wystarczy wystawić rurę i nakierować ją nad przyczepę) bądź też automatycznie, podczas pracy maszyny - w tym celu musimy zrównać się z kierowaną przez pracownika maszyną a on zadba o całą resztę. Dla ułatwienia możemy wykorzystać tempomat - naciskając klawisz 4 ustawiamy go na "prędkość koszenia", dzięki czemu nasz pojazd będzie poruszał się tuż obok kombajnu.

Pracownik kosi zboże, a my w tym czasie odbieramy od niego pszenicę. - Uprawa zboża | Uprawa ziemi w Farming Simulator 2013 - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Pracownik kosi zboże, a my w tym czasie odbieramy od niego pszenicę.

W tym miejscu kończy się nasza praca związana z uprawą pola. Jedyne co pozostało nam do wykonania to składowanie zboża w silosach, opcjonalne zagospodarowanie odpadów po żniwach oraz ponowna kultywacja i zasiew.