Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki Farming Simulator 2013 poradnik

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż

Pole nr 29 jest gotowe do wzrostu plonów - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry

Pole nr 29 jest gotowe do wzrostu plonów. Od tego jak szybko wzejdzie zboże zależy jaka skala czasu jest ustawiona w grze - widzisz to w prawym-górnym rogu pod zegarem. Możesz to zmienić w ustawieniach gry. Ustawienie 5x oznacza, że czas będzie biegł 5 razy szybciej (czyli 1 minuta czasu rzeczywistego to 5 minut czasu w grze). Można ustawić skalę czasu nawet 60x (czyli w ciągu jednej minuty czasu rzeczywistego z grze upłynie godzina) bądź nawet 120x. Aby używać wyższej skali niż 30x trzeba być już nieco doświadczonym graczem. Chodzi o to by nadążyć z opryskami i koszeniem. Nieskoszone na czas zboże uschnie. Po zapoznaniu się z grą polecam grać na skali czasu wynoszącej 15x - 30x.

Miej zawsze naszykowany opryskiwacz by po zakończeniu zasiewu przeprowadzić opryski. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Miej zawsze naszykowany opryskiwacz by po zakończeniu zasiewu przeprowadzić opryski.

Wcześniej przygotowałeś pole nr 16 do zasiewu. Udaj się na nie ciągnikiem z siewnikiem i rozpocznij zasiew. W tym czasie możesz przyjechać tu ciągnikiem z opryskiwaczem - zaraz będzie potrzebny więc niech już czeka w gotowości.

Dojechanie kombajnem na pole nr 29 zajmuje dużo czasu - nie jedź w ostatniej chwili, zaplanuj to wcześniej. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Dojechanie kombajnem na pole nr 29 zajmuje dużo czasu - nie jedź w ostatniej chwili, zaplanuj to wcześniej.

Jeśli zasiew wykonuje zatrudniony pracownik następnym krokiem jest udanie się kombajnem w kierunku pola nr 29. Kombajn jest powolny i zajmie to trochę czasu, jednak będziesz już przygotowany na kolejne żniwa. Jak widzisz wszystko opiera się na dobrym planowaniu pracy sprzętu.

Przygotuj się do żniw. Gdy kultywator jest już wolny sprowadź go na pole wraz z ciągnikiem przyczepą - po skoszeniu będziesz musiał uprzątnąć pole. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Przygotuj się do żniw. Gdy kultywator jest już "wolny" sprowadź go na pole wraz z ciągnikiem przyczepą - po skoszeniu będziesz musiał uprzątnąć pole.

Gdy zasiejesz i opryskasz pole nr 16 musisz przenieść się na pole nr 29. Na nim powinno dojrzewać już zboże, a kombajn powinien czekać, aż będzie mógł rozpocząć żniwa. Gdy będziesz miał możliwość przyjedź już tutaj ciągnikiem z przyczepą (która będzie odbierać skoszone zboże) oraz ciągnikiem z kultywatorem (który będzie mógł zaraz po skoszeniu rozpocząć przygotowywać pole do nowego zasiewu). Jeśli będzie możliwość już teraz sprowadź tu siewnik. W ten sposób będziesz gotów do żniw.

Na zielono zaznaczone jest pole gotowe do koszenia, na niebiesko to gdzie coś rośnie, a na czerwono pole gdzie zboże uschło - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Na zielono zaznaczone jest pole gotowe do koszenia, na niebiesko to gdzie coś rośnie, a na czerwono pole gdzie zboże uschło

Jeśli chcesz i nie masz nic więcej do robienia możesz na chwilę zmienić skalę czasu na wyższą, by zboże szybciej dojrzało. Na mapie gotowe do koszenia pole zaznaczone jest kolorem zielonym.

Podczas pracy kombajnu zawsze obok musi czekać ciągnik z przyczepą by odebrać plon. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Podczas pracy kombajnu zawsze obok musi czekać ciągnik z przyczepą by odebrać plon.

Pamiętaj, że małe ciągniki nie są w stanie używać kultywatora czy opryskiwacza. Dlatego też musisz te sprzęty doczepić do jedynego większego posiadanego ciągnika. Gdy najęty do pracy robotnik kombajnuje czuwaj z przyczepą obok, aby na bieżąco odbierać plon. Gdy uzbiera się przyczepa masz dwa wyjścia: albo zawieźć plon na farmę i zrzucić do silosów, albo pojechać gdzieś go sprzedać. Jeśli ceny są dobre, tzn. nie spadły ostro w dół, możesz pojechać sprzedać plon. Sprawdź gdzie są najlepsze ceny i udaj się tam przyczepą. Niestety jak pracownik napełni zbiornik kombajn stanie i będzie czekać. Ale obecnie nie masz wyjścia, nie stać cię jeszcze na większą przyczepę. Po powrocie odbierz kolejną partię zboża na przyczepę i dalej czuwaj w pobliżu.

Gdy kultywator ruszy do pracy na pole sprowadź siewnik, by czekał na swoją kolej. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Gdy kultywator ruszy do pracy na pole sprowadź siewnik, by czekał na swoją kolej.

Nie czekaj aż kombajn skończy kosić. Jeśli jesteś w stanie wykonuj kilka czynności na raz. Czuwaj z przyczepą, ale jeśli kombajn zrobił już kilka pokosów zatrudnij pracownika do kultywatora. Jednocześnie czekaj w gotowości z siewnikiem. Gdyby któryś ze sprzętów miał się niebezpiecznie zbliżyć się do innego (kultywacja jest szybsza niż koszenie) to po prostu na chwilę go wstrzymaj.

Kombajnowanie, kultywacja i sianie - jedno po drugim. - Kolejne zasiewy, opryski, zbiory i sprzedaż | Dalsze kroki - Farming Simulator 2013 - poradnik do gry
Kombajnowanie, kultywacja i sianie - jedno po drugim.

Gdy kultywator wykona kilku rund po polu najmij pracownika do zasiewu. W ten sposób z jednej strony pola trwać będzie koszenie, w środku kultywacja, a z drugiej strony sianie. Musisz dobrze koordynować działania. Gdy skosisz kolejny fragment i zapełnisz przyczepę zawieź plon na farmę lub gdzieś do skupu. Gdy koszenie na tym polu się skończy sprawdź czy drugie pole - nr 16 - nie jest już gotowe do żniw. Wtedy pojedź na nie kombajnem, a na polu nr 29 niech trwa kultywacja i zasiew, a potem jeszcze opryski.

To jest dość trudny i mozolny moment gry, jednak warto przez niego przebrnąć. Zanim rozpoczniesz rozbudowę gospodarstwa o zakup nowych pól czeka cię sporo inwestycji. Aby podreperować nieco budżet warto wykonywać misje polegające na koszeniu trawy - to łatwy i szybki zarobek (o czym przeczytasz w rozdziale Misje). Ponieważ na spokojnie zapoznałeś się z zasadami gospodarowania warto też pomyśleć o kredycie inwestycyjnym. Jednak to wszystko omówiono w rozdziale Rozwój gospodarstwa.