Far Cry 5 - Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia Far Cry 5 - poradnik, solucja
Na Wyspie Dutcha wykonasz również 3 mniejsze zadania główne: Promyk nadziei, Ruch oporu oraz Spluwy do wynajęcia.
Ostatnia aktualizacja: 27 marca 2018
Promyk nadziei, Ruch oporu i Spluwy do wynajęcia to tytuły trzeciej, czwartej i piątej misji głównego wątku fabularnego gry Far Cry 5. Zadania te są kontynuacją rozbudowanego prologu gry. Zalicza się je na wyspie Dutcha i w trakcie rozgrywania ich poznasz podstawowe mechanizmy rozgrywki, m.in. to w jaki sposób w Far Cry 5 pomaga się lokalnemu ruchowi oporu i osłabia dzięki temu działalność kultystów.
Promyk nadziei
To krótki i bardzo prosty quest. Skorzystaj z szafki na ubrania i wybierz wygląd oraz ubiór bohatera. Wybór jak ma wygląda postać jest ostateczny i nie można go zmienić. Nie dotyczy to ubrań. Możesz zdobywać lub kupować nowe ciuchy w dalszej części gry.
Porozmawiaj z bunkrze z Dutchem. Zabierz ze stołu pistolet, mapę hrabstwa Hope oraz klucz Dutcha. Z kluczem możesz dotrzeć do zamkniętej zbrojowni (obrazek), w której są dodatkowe przedmioty do zebrania. Skorzystaj ze schodów pozwalających wyjść na powierzchnię. Znajdziesz się na wyspie Dutcha i rozpocznie się kolejna główna misja.
Ruch oporu
W ramach tego zadania musisz osłabić wpływy kultystów na wyspie Dutcha. Jest to samouczek z pomagania ruchowi oporu w Far Cry 5. W ramach tego questu zajmij się najpierw:
- Udzielaniem pomocy zakładnikom - każda uratowana osoba to 50 punktów ruchu oporu
- Zaliczeniem misji fabularnej Spluwy do wynajęcia (jej opis przejścia jest poniżej)
- Niszczeniem kapliczek kultu - każda zniszczona kapliczka (np. z pomocą granatów) to 75 punktów ruchu oporu
- Odbiciem posterunku kultu na wyspie (Ranger Station)
Na wyspie jest dodatkowo naczepa ciężarówki. Włamanie się do niej gwarantuje 75 punktów ruchu oporu i możliwość uzupełnienia zapasów amunicji.
Po wykonaniu wszystkich czynności z powyższej listy wyrusz do Wieży radiowej (Radio Tower). Musisz uaktywnić antenę i oznacza go konieczność zaliczenia wspinaczki na szczyt wieży (skorzystaj z drabiny). Uaktywnienie anteny doprowadzi do ostatecznego pozbycia się kultystów z wyspy. Obejrzyj samouczek z przejmowania pozostałych regionów mapy. Skorzystaj z liny i opuść wyspę Dutcha. Kolejne (znacznie większe) regiony mapy możesz odwiedzać w dowolnej kolejności.
Nagroda za ukończenie misji: 900 punktów ruchu oporu, możliwość swobodnego podróżowania po mapie świata
Spluwy do wynajęcia
Zadanie to pojawi się w dzienniku bohatera podczas zabezpieczania wyspy Dutcha w ramach przechodzenia prologu gry Far Cry 5. Udaj się zgodnie z poleceniem Dutcha do Domu przy wodzie (Silver Lake Boathouse). Pozbądź się tam w dowolny sposób kultystów i uratuj zakładnika (50 punktów ruchu oporu). Osobę tę możesz przyłączyć do drużyny w roli wojownika (spluwa do wynajęcia) - musisz podejść do uratowanej postaci i przytrzymać klawisz rekrutacji.
Udaj się dodatkowo do Stacji badawczej (Forest Research Station). Doprowadź do zabezpieczenia (w dowolny sposób) tej lokacji.
Nagroda za ukończenie misji: 600 punktów ruchu oporu