Porady na start w Far Cry 5 Far Cry 5 - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 kwietnia 2018
Poniżej zamieściliśmy szereg wskazówek i podpowiedzi do gry Far Cry 5. Porady na start mają w założeniach ułatwić zapoznanie się z mniej oczywistymi elementami rozgrywki oraz pomóc w rozwiązaniu typowych problemów, które mogą pojawić się w trakcie pierwszych godzin spędzonych z grą. Wiele z poniższych tematów szerzej opisanych zostało na kolejnych stronach przewodnika oraz bezpośrednio w naszym opisie przejścia gry Far Cry 5.
- Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope
- Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?
- Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?
- Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?
- Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?
- Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy
- Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci
- Skradanie się - jak i po co działać z ukrycia?
- Konfrontacje z dziką zwierzyną - jak nie dać się zabić zwierzętom?
- Leczenie i śmierć bohatera - co się stanie jeśli zginę?
- Zapisywanie stanu gry - kiedy zachowywane są postępy w grze?
Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope
Far Cry 5 to gra z ogromnym otwartym światem i badaniem go możesz zająć się tuż po zaliczeniu wszystkich zadań wchodzących w skład prologu. Mowa tu mianowicie o wprowadzeniu do gry (pierwsze spotkanie z kultystami) oraz o kilku krótkich questach rozgrywających się na wyspie Dutcha. Od tego momentu możesz:
- Przemierzać region o nazwie Dolina Holland - jest to obszar kontrolowany przez Johna Seeda
- Przemierzać region o nazwie Rzeka Henbane - jest to obszar kontrolowany przez Faith Seed
- Przemierzać region o nazwie Góry Whitetail - jest to obszar kontrolowany przez Jacoba Seeda
Ważna uwaga - Nie musisz skupić się na eksploracji i przejęciu tylko jednego z wymienionych regionów. Możesz swobodnie podróżować pomiędzy tymi obszarami w zależności od chęci i potrzeb (np. szybsze zrekrutowanie nowych towarzyszy).
Gra posiada mechanizm szybkiej podróży i jest on bardzo prosty w obsłudze. W miarę eksploracji mapy świata pojawiają się na niej nowe niebieskie ikony i są to punkty szybkiej podróży. Możesz za darmo korzystać z szybkiej podróży, ale jest ona dostepna tylko jeśli bohatera aktualnie nikt nie atakuje.
Prawie cała mapa świata jest niestety początkowo zakryta przez "mgłę wojny". W celu odkrywania jej kolejnych fragmentów musisz do nich osobiście docierać, ALE gra uwzględnia podróżowanie po mapie wyłącznie pieszo lub z użyciem pojazdów naziemnych (samochody, ciężarówki, quady, łodzie itp.). Nie możesz odsłaniać mapy podczas korzystania z samolotów czy śmigłowców. Najlepiej jest objechać wszystkie główne drogi w danym regionie dowolnym samochodem i następnie użyć quada do odkrycia obszarów w trudniej dostępnych miejscach, np. w terenach zagórzonych czy w lasach.
Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?
Wraz z ukończeniem prologu możesz na poważnie przystąpić do działań mających na celu doprowadzenie do wyeliminowania kultu Josepha Seeda. Możesz tego dokonać wyłącznie powoli osłabiając wpływy kulty w poszczególnych rejonach hrabstwa Hope poprzez pomaganie lokalnemu ruchowi oporu. Każdy z trzech głównych regionów należy do innego członka rodziny Seedów i kult osłabia się z osobna dla każdego z tych obszarów. Wraz z osłabianiem kultu:
- Odblokowywane są nowe misje fabularne.
- Intensyfikowane są działania mające na celu powstrzymanie głównego bohatera. Licz się z tym, że w miarę atakowania kultystów przeciwnicy zaczną korzystać z coraz lepszego sprzętu, np. uzbrojonych konwojów czy myśliwców patrolujących niebo w poszukiwaniu sterowanej postaci. Dodatkowo bohater zostanie kilka razy pojmany przez kultystów w trakcie gry. Nie przejmuj się tym, bo jest to odgórnie zaplanowane i służy możliwości rozegrania misji fabularnych powiązanych z członkami rodziny Seedów.
Dzięki atakowaniu kultystów i niszczeniu ich struktur bohater zdobywa punkty oporu (oddzielnie dla każdego regionu). Celem gromadzenia tych punktów jest doprowadzenie do konfrontacji z przywódcą każdego z głównych obszarów:
- Do konfrontacji z Johnem Seedem dochodzi po tym jak uzbierasz 13000 punktów oporu w Dolinie Holland.
- Do konfrontacji z Faith Seed dochodzi po tym jak uzbierasz 13000 punktów oporu w Rzece Henbane.
- Do konfontacji z Jacobem Seedem dochodzi po tym jak uzbierasz 10000 punktów oporu w Górach Whitetail.
Dopiero po rozprawieniu się z Johnem, Faith i Jacobem możesz przeciwstawić się Josephowi Seedowi.
Punkty oporu otrzymuje się przede wszystkim z tytułu wykonywania misji, ale są one też przyznawane za wiele pomniejszych aktywności, np. za uratowanie transportowanych furgonetką więźniów czy za odbicie posterunku należącego do kultystów.
Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?
W trakcie przechodzenia gry Far Cry 5 nie musisz skupiać się jedynie na odblokowywaniu i zaliczaniu misji fabularnych. Na bohatera czeka mnóstwo dodatkowych atrakcji, dzięki którym możesz kontynuować osłabianie kultu czy przyczynić się do wyposażenia postaci w lepszy sprzęt. Oto zestawienie najważniejszych opcjonalnych aktywności:
- Losowe wydarzenia - Do losowych spotkań dochodzi bardzo często i niemal zawsze mają one na celu osłabianie kultystów. W zależności od regionu może pojawić się okazja np. do zniszczenia przewożonego przez wrogów ładunku, uwolnienia transportowanych więźniów czy oswobodzenia pojmanych niewinnych osób. Nie musisz przystępować do wszystkich tego typu wydarzeń, zwłaszcza że są one wielokrotnie generowane. Możesz jednak dzięki temu zdobywać punkty oporu czy dowiadywać się od uratowanych osób o zleceniodawcach zadań, posterunkach czy skrytkach.
- Posterunki kultystów - Posterunki w Far Cry 5 funkcjonują na zbliżonych zasadach do poprzednich części serii. Musisz pozbyć się wszystkich przebywających w danej lokacji kultystów. Otrzymasz dodatkowe pieniądze jeśli pozostaniesz do samego końca niewykryty. Doprowadzenie do alarmu wiąże się z kolei z ryzykiem pojawienia się posiłków. Gra nagradza odbicie posterunku dużą liczbą punktów oporu oraz możliwością spotykania się z nowymi NPC-ami w wyzwolonej lokacji.
- Misje poboczne - Znaczniki misji pobocznych pojawiają się w trakcie eksploracji świata gry. Niektóre mogą stać się dostępne dopiero po przejęciu posterunków kultystów. Są one zazwyczaj prostsze i oferują skromniejsze nagrody, ale w wyjątkowych przypadkach możesz pozyskać np. unikalny pojazd (gra informuje zawsze o nagrodach w dzienniku).
- Własność kultu - Są to konstrukcje należące do kultystów, które również możesz odnajdywać dzięki przemierzaniu świata gry. Są to np. silosy i cechą wspólną wszystkich tych konstrukcji jest to, że można je niszczyć. W zamian zdobędziesz punkty oporu.
- Miejsca rekrutacji specjalistów - Specjaliści oraz wojownicy to potencjalni towarzysze - więcej o nich w dalszej części tego rozdziału.
- Skrytki prepperskie - Z każdą skrytką powiązana jest krótka misja i zaliczenie jej pozwoli ci dotrzeć do składziku bardzo cennych przedmiotów (np. duża ilość gotówki i amunicji albo magazyny dodające punkty talentów). Miejsca poszukiwań skarbów możesz lokalizować samemu lub dowiadywać się od nich od przyjaznych NPC-ów.
- Obszary do polowań i łowienia ryb - W Far Cry 5 możesz polować na dzikie zwierzęta oraz łowić ryby. Pozwala to przede wszystkim na pozyskiwanie skór i mięsa z przeznaczeniem na sprzedaż. Możesz też w ten sposób przybliżać się do zaliczania niektórych wyzwań.
- Mniejsze lokacje - W świecie gry są też lokacje niepowiązane z questami (przy każdej z nich jest punkt szybkiej podróży). Ich eksploracja może ci pozwolić natrafić na jakieś wartościowe przedmioty, np. gotówkę, amunicję czy znajdźki.
Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?
Po ukończeniu prologu gry Far Cry 5 powinieneś już dysponować dwoma modelami broni (choćby tymi otrzymanymi od Dutcha). Kolejne bronie możesz:
- Odnajdywać w świecie gry oraz przy ciałach pokonanych przeciwników - Jest to najlepsza metoda ich pozyskiwania, bo nie musisz za nie płacić. Co więcej na wypadek zgubienia jakiejś broni możesz powrócić do dowolnego handlarza i za darmo ponownie dodać tę broń do inwentarza bohatera
- Kupować u handlarzy bronią - Nie kupuj zwykłych broni od handlarzy, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Pukawki te możesz łatwo odebrać przeciwnikom czy otrzymać w trakcie zaliczania niektórych misji. Zainteresuj się wyłącznie unikalnymi rodzajami broni oraz ulepszeniami broni (lunety, tłumiki, większe magazynki itp.).
Nowe pojazdy również możesz zdobywać na dwa główne sposoby:
- Otrzymywać w prezencie za zaliczanie niektórych zadań - Zainteresuj się tu np. misją fabularną Owdawiacz z Doliny Holland, która pozwala na wejście w posiadanie ciężarówki wyposażonej w działka maszynowe. W razie utraty lub zgubienia posiadanego auta możesz go za darmo ponownie przywołać do jednego z garaży (uwaga - nie dotyczy to odnajdywanych porzuconych aut w świecie gry czy tych odebranych wrogom!).
- Kupować w punktach sprzedaży pojazdów - Nie marnuj pieniędzy na najsłabsze wehikuły. Wyjątkiem jest sytuacja gdy zależy ci na odblokowaniu osiągnięcia Big Spender. Lepiej odkładać gotówkę na elitarne maszyny, które mogą realnie pomóc w zaliczaniu misji i pozbywaniu się kultystów.
Uwaga - Jeśli potrzebujesz nagłego zastrzyku gotówki w celu zakupienia broni, ulepszenia lub pojazdu to zalicz jakąś poboczną misję, sprzedaj niepotrzebny loot, zbadaj jakąś skrytkę prepperską albo rozejrzyj się po wnętrzach budynków (także tych zamieszkałych przez sojuszników) za sejfami - zawsze skrywają one gotówkę.
Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?
Główny bohater domyślnie może domyślnie nosić ze sobą tylko dwie odmiany broni palnej - jedną podręczną broń (np. pistolet) i jedną główną broń (np. karabin czy strzelbę). Nie jest to komfortowa sytuacja, bo możesz znaleźć się w kłopotach jeśli nagle konieczne okaże się dysponowanie zupełnie inną odmianą broni. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest zakupienie talentów odblokowujących dodatkowe sloty na broń. Są to mianowicie umiejętności Dodatkowy futerał oraz Kolekcjoner broni.
Postaraj się dość wcześnie odblokować pierwszy z wymienionych wyżej talentów (kosztuje on 8 punktów), dzięki czemu zwiększysz limit broni z dwóch do trzech sztuk. Zapewni ci to znacznie większą swobodę i wszechstronność. Od tego momentu możesz przenosić jednocześnie broń dobrą do eliminowania wrogów na odległość (np. karabin snajperski czy kuszę) i broń do bezpośrednich walk (np. strzelbę czy karabin szturmowy). Będziesz dzięki temu lepiej przygotowany na wypadek wykrycia w trakcie cichego zaliczania misji czy jeśli przebieg etapu w pewnym drastycznie się zmieni.
Talent odblokowujący ostatni czwarty slot możesz zakupić nieco później, dopiero po tym jak zdobędziesz inne ważniejsze talenty. Warto go wykorzystywać na potrzeby przenoszenia np. wyrzutni rakiet, granatników czy ciężkich karabinów maszynowych. Wszystkie te odmiany broni (paradoksalnie najbardziej CKM) przydadzą ci się w sytuacji gdy zostaniesz zaatakowany przez wrogie śmigłowce i samoloty.
Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy
Bardzo dużym ułatwieniem w Far Cry 5 jest to, że nawet w przypadku prowadzenia gry bez udziału innych graczy nie musisz przemierzać świata w pojedynkę. Bohater może zrekrutować:
- Wojowników - Są to słabsi towarzysze dobierani spośród napotykanych w świecie gry postaci niezależnych. Przydają się oni jedynie na początku gry.
- Specjalistów - To towarzysze obdarzeni unikalnymi umiejętnościami (np. możliwość wykrywania pozycji przeciwników, cichych ataków czy przeprowadzania nalotów z powietrza). W grze dostępnych jest 9 tego typu sojuszników i warto jak najszybciej przyłączyć jakiegoś specjalistę. Ich zestawienie jest w rozdziale Specjaliści w naszym poradniku. Jeśli nie chcesz daleko rozglądać się to po ukończeniu prologu odwiedź np. Dyniową Farmę Rae-Rae w Dolinie Holland gdzie łatwo można "zrekrtutować" psa Boomera.
Uwaga - Domyślnie bohaterowi może towarzyszyć tylko jedna osoba, ale możesz łatwo rozwiązać ten problem. Staraj się od samego początku gry gromadzić punkty talentów i wydać je na zakup umiejętności Zdolności przywódcze (kosztuje 6 punktów). Pozwala ona na podróżowanie z dwoma towarzyszami.
Uwaga#2 - Warto pamiętać o tym, że aktywnych towarzyszy możesz do woli zmieniać. Jeśli któryś z nich odniesie poważne obrażenia to na czas jego powrotu do pełni zdrowia możesz wybrać innego. Na zmianę możesz też zdecydować się z uwagi na specyfikę misji i np. do zadania kładającego nacisk na działania z ukrycia dobrać tych specjalistów, którzy doskonale radzą sobie w tym temacie.
Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci
System rozwoju postaci w Far Cry 5 dość znacząco różni się od poprzednich części serii. W grze nie awansuje się dzięki punktom doświadczenia z tytułu zaliczania misji. Zamiast tego musisz zdobywać punkty talentów (umiejętności) i dokonuje się tego na inne sposoby. Oto najważniejsze metody:
- Zaliczanie wyzwań - Możesz przeglądać je z poziomu jednej z zakładek menu bohatera. Ukończenie każdego wyzwania nagradzane jest 1-3 punktami talentów. Są one bardzo różnorodne i dotyczą np. zabijania wrogów na określone sposoby czy polowania na określoną zwierzynę. Postaraj się już na początku gry zaliczyć najłatwiejsze wyzwania, a będziesz mógł pozwolić sobie na zakup co najmniej kilku ważnych umiejętności.
- Odnajdywanie książek talentów - Są one m.in. w niektórych skrytkach prepperskich. Każda odnaleziona książka gwarantuje jeden punkt rozwoju.
- Specjalne nagrody w wybranych questach - Za zaliczanie niektórych misji również możesz otrzymać od jednego do kilku punktów talentów.
Uwaga - Nie marnuj zdobytych punktów rozwoju na odblokowywanie talentów po kolei. Wybieraj te najbardziej pomocne. Podpowiedzi odnośnie kolejności kupowania talentów zamieściliśmy na stronie Jakie talenty najpierw odblokować?.
Skradanie się - jak i po co działać z ukrycia?
Far Cry 5 pozwala na uczestniczenie w bezpośrednich wymianach ognia (niekiedy jest to zresztą wymagane do ukończenia misji), ale wzorem poprzednich odsłon cyklu zachęca też do prowadzenia działań z ukrycia. Wybierając taki styl gry możesz niekiedy łatwiej pozbyć się wrogów czy zagwarantować sobie lepszą nagrodę za ukończenie misji. Co więcej niektóre zadania mogą zakończyć się niepowodzeniem w przypadku wykrycia. Oto kilka najważniejszych podpowiedzi związanych ze skradaniem się w Far Cry 5:
- Zdobądź łuk - Pierwszy łuk możesz odnaleźć już podczas rozgrywania prologu na wyspie Dutcha. Jeśli przegapisz ten moment to zaczekaj aż w trakcie jednej z kolejnych misji zostaniesz obdarowany tą bronią. Nie warto wydawać pieniędzy na zakup łuku. To doskonała broń do cichego pozbywania się wrogów. Pamiętaj jednak, że w przypadku spudłowania nie możesz tak szybko oddać kolejnego strzału jak w przypadku broni palnej.
- Zamontuj tłumiki na głównych broniach - Większość broni w grze możesz wyposażyć w tłumik (nawet strzelbę!). Odwiedź handlarza bronią i zakup jeden z oferowanych tłumików. Są one niestety dość drogie, ale zakupienie ich może ci znacząco ułatwić ciche pozbywanie się wrogów.
- Nie wkraczaj do wrogiej lokacji bez wykonania rekonesansu - Przed zbliżeniem się do każdego posterunku czy innej lokacji z przeciwnikami warto skorzystać z lornetki. Każdy zauważony przeciwnik zostanie automatycznie oznaczony. W szczególności sprawdzaj podczas zwiadu dachy budynków i wyższe kładki, bo mogą tam czaić się snajperzy. W lokalizowaniu wrogów może ci też pomóc pies Boomer.
- Polegaj na eliminacjach - Eliminacje (Takedown) w Far Cry 5 są niemal identyczne jak w poprzednich częściach. Możesz po cichu pozbywać się pojedynczych wrogów lub zabijać ich grupami po odblokowaniu talentu Mistrzostwo eliminacji. W przypadku "niewygodnie" rozstawionych wrogów możesz też polegać na kamykach do odwracania ich uwagi i odciągania ich od siebie.
- Nie daj się wykryć podczas odbijania posterunków. To kolejny element znany fanom serii. Jeśli zdołasz zabezpieczyć posterunek nie dając się zauważyć wrogom to otrzymasz premię pieniężną. Więcej informacji znajdziesz na stronie Jak przejmować posterunki kultu?.
- Odblokuj dodatkowe talenty. W skutecznym skradaniu się oprócz wspomnianego wyżej Mistrzostwa eliminacji mogą ci też pomóc inne talenty. Zakup mianowicie Kotwiczkę (łatwe docieranie na niektóre wyższe skalne półki), Cichy sprint (sprawniejsze ciche przemieszczanie się), Duch (generowanie mniejszej ilości hałasu) oraz Pierwotne instynkty (usprawnione korzystanie z łuku i procy).
- Wybieraj dobrych specjalistów do skradania się. Ich obecność może ci znacząco pomóc w pozbyciu się wrogów bez alarmowania ich o położeniu bohatera. Dobrzy sojusznicy do prowadzenia działań z ukrycia to łowczyni Jess Black (korzysta z łuku) oraz puma Peaches (może po cichu wskakiwać na wrogów i zabijać ich).
Konfrontacje z dziką zwierzyną - jak nie dać się zabić zwierzętom?
W Far Cry 5 nadal możesz wybierać się na polowania, ale mają one mniejsze znaczenie niż w poprzednich częściach serii. Spotkania z dziką zwierzyną mogą ci jednak mimo wszystko sprawić sporo kłopotów podczas wykonywania misji czy swobodnego przemierzania świata gry. Oto kilka ważnych informacji na ten temat:
- Bohatera może łatwo zostać zabity przez zwierzęta - Problem ten nie dotyczy wyłącznie pum czy niedźwiedzi, gdyż w tych przypadkach dość oczywiste jest to, że ich ataki mogą zadać bardzo poważne obrażenia. Równie dobrze możesz też jednak zginąć podczas spotkania ze skunksem czy nawet indykiem, choć wtedy do zgonu dochodzi dopiero po kilku udanych atakach. Wiedz też, że do ataku dzikiej zwierzyny może dojść również wtedy gdy nie bierzesz udziału w polowaniu. W szczególności pilnuj się podczas podróżowania po mapie czy zakradania się do wrogich lokacji. Jeśli zostałeś zaatakowany to możesz podjąć walkę lub uciec. W tym pierwszym przypadku staraj się unikać korzystania z ciężkiego sprzętu (np. wysadzania zwierząt w powietrze ładunkami wybuchowymi), bo możesz stracić w ten sposób szanse na pozyskanie wartościowych skór. Gra najbardziej premiuje atakowanie zwierząt łukiem i bronią białą, ale jest to bardzo ryzykowne. Próbuj zabijać w ten sposób tylko słabsze/wolniejsze zwierzęta.
- Polegaj na towarzyszach. Warto jest podróżować po świecie gry z jednym lub kilkoma towarzyszami. W przypadku ataku dzikiej zwierzyny istnieje wtedy duża szansa na to, że to sojusznicy znajdą się w centrum zainteresowania dzikich zwierząt. Mogą ci też oni pomagać w polowaniach.
- Warto korzystać z przynęty - Przynęta w Far Cry 5 działa w identyczny sposób, jak w poprzednich grach. Możesz polegać na niej np. wtedy gdy zależy ci na pozbyciu się wrogów z obozowiska. Po podrzuceniu przynęty zazwyczaj w okolicy pojawia się silniejszy zwierzak i może on wywołać spore zamieszanie lub nawet zabić kilku wrogów. Zapasy przynęty najłatwiej możesz odnawiać dzieki przeszukiwaniu zwłok zabitych zwierząt.
Leczenie i śmierć bohatera - co się stanie jeśli zginę?
Far Cry 5 to nie hardkorowy surwiwal, ale niezachowanie należytych środków ostrożności może doprowadzić do nagłej śmierci bohatera. Poniżej zestawiliśmy kilka podpowiedzi, jak tego unikać.
- Możesz regenerować pasek zdrowia i korzystać z apteczek. Zdrowie może samoczynnie odnawiać się tylko jeśli nie jesteś aktualnie atakowany. Apteczki zużywaj gdy znalazłeś się na skraju śmierci i gdy nie możesz czekać na automatyczną regenerację. Warto zakupić talent Worek podróżny, który zwiększa limit apteczek. Za apteczkami najlepiej rozglądać się w świecie gry, kupuj je u handlarzy jedynie w ostateczności.
- Zaopatrz się w kamizelkę. Kamizelka zapewnia dobrą dodatkową ochronę przed nagłą utratą zdrowia. Możesz otrzymywać kamizelki w niektórych misjach. Samemu je kupuj tylko jeśli masz zamiar przystąpić do wyjątkowo trudnej misji.
- Zakup talenty wydłużające pasek zdrowia. Talenty z grupy Wzmocnienie zdrowia pozwalają na wydłużenia paska sił życiowych. Postaraj się odblokować pierwszą umiejętność z tej kategorii już w początkowej części gry (kosztuje 6 punktów), kolejne odblokuj dopiero po tym jak wejdziesz w posiadanie wszystkich najważniejszych podstawowych umiejętności.
- Unikaj częstego podróżowania quadem. Jest to dobry środek transportu na potrzeby odkrywania mapy, gdyż quadem możesz o wiele łatwiej dotrzeć w trudno dostępne miejsca. Niestety podczas jazdy bohater jest kompletnie odsłonięty i w sytuacji napotkania np. wrogiego patrolu występuje duże ryzyko zgonu. Podróżuj większymi ("zabudowanymi") pojazdami i w miarę awansowania w grze przesiadaj się stopniowo na lepiej opancerzone i uzbrojone wehikuły.
- Możesz uratować siebie lub innych przed śmiercią. Opcja ta staje się możliwa tylko jeśli obrażenia nie były krytyczne. Jeśli poległ któryś z Twoich sojuszników to możesz do niego dotrzeć i przywrócić go do życia. Niestety nie zawsze poprawnie działa to w drugą stronę. Jeśli grasz w kooperacji to musisz liczyć na to, że zechce Cię wskrzesić inny gracz. Towarzysze sterowani przez sztuczną inteligencję zazwyczaj mają problemy z dotarciem do umierającego bohatera i uratowaniem go.
Uwaga - Zignorowanie umierającego towarzysza sprawi, że będziesz musiał długo odczekać aż stanie się ponownie dostępny. Warto im pomagać o ile nie znajdują się w bardzo niebezpiecznym miejscu.
Uwaga#2 - Jeśli pomimo starań zginąłeś to zostaniesz przywrócony do ostatniego punktu kontrolnego. Podobnie jak w poprzednich grach z serii nie utracisz w wyniku zgonu ani zebranej gotówki ani zgromadzonych punktów oporu.
Zapisywanie stanu gry - kiedy zachowywane są postępy w grze?
W trakcie prowadzenia gry w Far Cry 5 generalnie nie musisz przejmować się zachowywaniem swoich postępów, bo gra automatycznie i dość często wykonuje nowe zapisy. Moment tworzenia nowego automatycznego sejwa rozpoznasz po trzech kropkach pojawiających się w prawym górnym rogu ekranu.
Możesz też jednak manualnie zapisywać stan gry i w tym przypadku wywołaj menu pauzy i wybierz drugą opcję od dołu (powyższy obrazek). Gra nie wyświetli żadnego komunikatu, ale w narożniku ekranu ponownie pojawią się białe kropki sygnalizujące zapis. Na manualne zapisy decyduj się tylko wtedy gdy chcesz wyjść z gry i nie masz pewności, że gra w ostatnim czasie utworzyła automatyczny zapis.
Dodatkowa uwaga - Far Cry 5 nie pozwala na powtarzanie rozegranych już misji, ale po ukończeniu gry możesz wybrać z menu pauzy opcję Outpost Master, która "reaktywuje" posterunki kultystów. Jest to pomocne jeśli np. zależy ci na zdobyciu brakujących wyzwań czy trofeów powiązanych z atakowaniem posterunków.