Jakość zbawienia | Dolina Holland | Solucja Far Cry 5 Far Cry 5 - poradnik, solucja
Trzecia misja z przejęcia Doliny Holland.
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Jakość zbawienia (The Quality of Mercy) to ostatnia trzecia misja fabularna gry Far Cry 5 spośród tych związanych z przejęciem kontroli nad Doliną Holland. Misja ta automatycznie rozpocznie się niedługo po zamordowaniu Johna Seeda. Motywem przewodnim opisywanego zadania jest zinfiltrowanie bunkra kultystów i uratowanie zastępcy Hudson. Szczegółowy opis przejścia tego questu znajdziesz poniżej.
- Wejście do bunkra Johna Seeda
- Odnalezienie zastępcy Hudson
- Akty sabotażu na zlecenie Hudson
- Ucieczka z bunkra
Wejście do bunkra Johna Seeda
Na potrzeby rozegrania tej misji musisz powrócić do bunkra Johna Seeda, czyli do Bramy Johna (John's Gate) (użyj szybkiej podróży jeśli odblokowałeś wcześniej ten punkt). Po dotarciu w pobliże bunkra spodziewaj się napotkania kultystów. Największe zagrożenie stanowi przeciwnik z wyrzutnią rakiet, który stoi na dachu głównego budynku.
Odszukaj bramę prowadzącą do bunkra i użyj pokrętła. Ważna uwaga - Bunkier musisz zbadać w pojedynkę, tak więc zaopatrz się w strzelbę, karabin szturmowy lub ciężki karabin maszynowy. Warto też zadbać o pełen zapas apteczek, granatów, dynamitu itp.
Odnalezienie zastępcy Hudson
Podążaj liniową ścieżką przez bunkier. Na wrogów wpadniesz już w pierwszym większym pomieszczeniu bunkra. W trakcie każdej z walk nie podejmuj zbyt dużego ryzyka (nie możesz liczyć na towarzyszy) i zużywaj na bieżąco posiadane materiały wybuchowe. Po drodze będziesz odnajdywał dużo amunicji i innych zapasów (będą na widoku lub przy ciałach pokonanych wrogów).
W trakcie przeprawy przez bunkier najbardziej uważaj na opancerzonych przeciwników z ciężkimi karabinami maszynowymi (obrazek). Nie stój na otwartej przestrzeni podczas atakowania ich i pomagaj sobie w ich zabijaniu granatami czy zdalnymi ładunkami wybuchowymi.
Akty sabotażu na zlecenie Hudson
Musisz zejść na najniższy poziom bunkra gdzie załączy się scena ze spotkania z zastępcą Hudson. To nie koniec misji, bo musisz wykonać szereg nowych poleceń na życzenie Hudson. Wyrusz za nią i po wysłuchaniu jej monologu zajmij się dotarciem do pomieszczeń z zakładnikami. Uważaj na nowych kultystów, którzy w międzyczasie pojawili się w bunkrze (przede wszystkim na snajpera w długim korytarzu). Otwieraj pomieszczenia z zakładnikami i pilnuj się żeby ich nie zabić podczas wymiany ognia (nie zawalisz na szczęście w ten sposób misji).
Kolejne zadanie to dotarcie do pomieszczenia kontrolnego. Dotrzyj do silosu rakietowego i zeskocz na niższą kładkę. Eliminuj po drodze nowych wrogów. Po dotarciu do pomieszczenia kontrolnego zacznij używać wyrzutni, strzelby lub dowolnych materiałów wybuchowych do niszczenia kolejnych urządzeń. Musi zapełnić się pasek z lewego górnego narożnika ekranu.
Powróć do odwiedzanego już wcześniej silosu i rozpocznij tu wspinaczkę. Doskakuj do wyższych półek i pilnuj się żeby nie zaliczyć upadku. W dwóch miejscach musisz trafić w zawiasy - przykładowy pokazuje obrazek. Doprowadzi to do opuszczenia nowych platform. Uważaj też na wrogów, którzy pojawią się przy jednym z otworów. Po dotarciu na najwyższy poziom silosu przejdź po krawędzi przy ścianie żeby dotrzeć do górnego wyjścia z szybu.
W nowej lokacji musisz niszczyć pojemniki z Błogością. Możesz używać dowolnej broni palnej. Pamiętaj o zachowywaniu bezpiecznej odległości, bo będą one eksplodowały.
Ucieczka z bunkra
Wyrusz do nowo odblokowanych bocznych drzwi i kieruj się w stronę wyjścia z bunkra. Ostatnia część tej misji zakłada ucieczkę poprzez otwarcie włazu silosu rakietowego. Musisz dotrzeć do dwóch przełączników, ale nie śpiesz się z ich użyciem, bo możesz znaleźć się pod silnym ostrzałem.
Po pociągnięciu za oba przełączniki musisz jeszcze przez pewien czas bronić się w tej lokacji. Używaj najlepszej broni do walki na krótki dystans, na bieżąco zużywaj apteczki gdy bohater będzie bliski śmierci i unikaj kontaktu z płomieniami. Gdy tylko otrzymasz komunikat popatrz do góry i użyj kotwiczki żeby przyczepić się do śmigłowca (obrazek) i uciec z bunkra. To już koniec tej misji.
Uwaga - Pomimo przejęcia kontroli nad Doliną Holland możesz nadal zwalczać w niej napotykanych kultystów i zajmować się zaliczaniem innych misji (fabularnych i pobocznych).
Nagrody za ukończenie misji: Premie pieniężne do czynności wykonywanych w Dolinie Holland (zaliczanie misji itp.), 3000 dolarów