Zadania główne | Yggdrasil | Faery Legends of Avalon poradnik Faery: Legends of Avalon
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Zadania główne
Z2.1. Uratuj Yggdrasila
Dowiedz się, co powoduje problemy Yggdrasila i go uratuj.
- Przejdź portalem prowadzącym do Yggdrasila.
- Dowiedz się, dlaczego Yggdrasil umiera.
- Przepędź szerszenie szkodzące Yggdrasilowi.
- Poznaj kolejną przyczynę choroby Yggdrasila.
- Przegoń termity pożerające Yggdrasila.
- Tak samo jak w przypadku szerszeni, termitów można pozbyć się na dwa sposoby: poprzez zabicie królowej w ich kopcu [M2.1 punkt 10], lub znalezienie ich naturalnego wroga [Z2.3]. Niestety i tym razem okaże się, że to nie koniec kłopotów Yggdrasila.
- Poznaj prawdziwą przyczynę choroby Yggdrasila.
- Usuń odpady szkodzące Yggdrasilowi [Z2.4].
- Poinformuj Oberona o tym, co się dzieje na Yggdrasilu.
- Poproś Gargamelę o pomoc.
- Zbierz trochę śmierdzącego muchomora.
- Zbierz trochę wiewiórczych odchodów.
- Zbierz kawałek zbuka.
- Odszukaj gałązkę paproci.
- Idź do kotła pod gniazdem szerszeni [M2.1 punkt 7].
- Odszukaj smoka.
- Osłaniaj kociołek podczas wykurzania.
- Kiedy już skompletujesz drużynę obrońców przystąp do "wykurzania". Zaatakuje Cię kilka szerszeni. Pozbądź się ich za pomocą magii. Po zwycięskiej walce szerszenie wyniosą się z gniazda. Gargamela podaruje Ci kilka mikstur. Teraz możesz wejść do opuszczonego gniazda szerszeni w poszukiwaniu skarbów.
- Znajdź naturalnego wroga termitów.
- Zapytaj Muchołowa [M2.1 punkt 9], czy jego mrówki Ci pomogą.
- Odszukaj miód.
- Zanieś Muchołowowi miód.
- Wyłóż miód, żeby zwabić mrówki.
- Dowiedz się, gdzie zakopano odpady
- Poproś mieszkańców drzewa o pomoc.
- Zapytaj Grima [M2.1 punkt 13], czy jego szop pracz pomoże Ci w wykopaniu odpadów spod drzewa.
- Kop, żeby znaleźć odpady.
- Pokonaj spaczoną Driadę.
- Poproś malarza Fabergé o pomoc z ptakami.
- Wróć, by usunąć toksyczne odpady.
Zaraz po przejściu przez lustro przywita nas faun Puk, który opowie nam o chorobie drzewa. Puk podejrzewa, że za złym stanem Yggdrasila stoją szerszenie, które wybudowały sobie gniazdo w jego konarach.
Szerszeni można pozbyć się na dwa sposoby: poprzez wdarcie się do ich gniazda i zabicie królowej lub skierowanie w ich stronę śmierdzącego dymu [Z2.2]. Niestety szerszenie, to nie jedyny problem jaki męczy prastare drzewo. Wróć do Puka [M2.1 punkt 4], a ten wynagrodzi Cię Butami z Zestawu Leczniczego.
Udaj się do Pszczelarza Elby [M2.1 punkt 2]. Ten za pomoc w przepędzeniu szerszeni obdaruje się Bronią z Zestawu Ziemi. Zapytaj o chorobę drzewa, a okaże się, że stoją za tym również termity zamieszkujące korzenie Yggdrasila.
Wróć do osady pod drzewem i porozmawiaj z Białą [M2.1 punkt 3]. Za pozbycie się termitów nagrodzi Cię Ubiorem z Zestawu Ognia i podpowie, co może być ostatnią przyczyną choroby Yggdrasila.
Wróć do Avalonu i porozmawiaj z królem. Ten zleci Ci zbadanie sprawy Latającego Holendra [Z3.1]. Przejdź przez lustro prowadzące do tej lokacji.
Z2.2. Gniazdo szerszeni
Przepędź szerszenie szkodzące Yggdrasilowi
Wykurz szerszenie
Gargamela to lokalna kucharka, którą znajdziesz u stóp wielkiego drzewa [M2.1 punkt 11]. Pomoże Ci zagotować śmierdzącą mieszankę w swoim kociołku. Kucharka poleci Ci zerwanie gałązek paproci, które posłużą do wachlowania dymu.
Muchor rośnie po lewej stronie wioski [M2.1 punkt 14].
Odchody znajdziesz obok wnyków [M2.1 punkt 13].
Zbuk leży w korzeniach drzewa, przy wejściu do kopca termitów [M2.1 punkt 10].
Paproć znajdziesz obok domu Muchołowa [M2.1 punkt 9].
Po otrzymaniu wszystkich składników Gargamela zwraca Ci uwagę na fakt, że nie można tak po prostu rozpalić ognia na gałęzi drzewa. Do podgrzania kociołka potrzebny jej ogień magiczny, jednak tu może pomóc tylko smok.
Pamiętasz jeszcze smocze jajo znalezione w Avalonie? Nadszedł czas by je wysiedzieć [Z2.5]. Wróć do Gargameli kiedy smok już się wykluje.
Drak będzie zajęty podgrzewaniem kociołka, a Bert wachlowaniem gałązkami paproci. Do obrony kociołka przed szerszeniami możesz przystąpić samemu, lub poprosić teraz jednego z "zapasowych" towarzyszy o pomoc. Na tym etapie powinieneś mieć do dyspozycji Aziel, więc poproś tę postać o pomoc w obronie. Dobrym pomysłem jest też wstrzymanie się z całym procesem i pozyskanie w tym czasie kolejnego sojusznika - Grima, którego znajdziesz pod drzewem [M2.1 punkt 13] [Z2.6].
Z2.3. Zagrożenie ze strony termitów
Przegoń termity pożerające Yggdrasila.
Wykorzystaj naturalnego wroga termitów.
Odwiedź Pszczelarza Elbę [M2.1 punkt 2] i zapytaj o Drapieżniki.
Wróć do pszczelarza, a ten da Ci miód ze swoich pasiek.
Miedzy mrowiskiem [M2.1 punkt 9] a wejściem do kopca termitów [M2.1 punkt 10] znajdziesz pięć płaskich kamieni. Nałóż na nie trochę miodu, a mrówki ruszą w stronę kopca.
Kiedy będą już blisko, pochwycą zapach swojego naturalnego nieprzyjaciela i ruszą do natarcia. Po krótkiej chwili będzie już po wszystkim, a Muchołów wynagrodzi Cię Bransoletą z Zestawu Ziemi. Leć do opuszczonej siedziby termitów i zbierz pozostawione przez nie łupy.
Z2.4. Toksyczne odpady
Usuń odpady szkodzące Yggdrasilowi
Obleć drzewo dookoła, a bez trudu odnajdziesz beczkę odpadów zakopaną u jego podstawy [M2.1 punkt 15].
Znajdź trzech ochotników chętnych do usunięcia problemu. Spytaj o pomoc Puka [M2.1 punkt 4], Muchołowa [M2.1 punkt 9] i Pszczelarza Elbę [M2.1 punkt 2].
Zgódź się na odkopanie odpadów, a Grim wręczy Ci Broń z Zestawu Ognia.
Z dziury, którą właśnie wykopaliście, wyjdzie Driada, opętana przez złą energię. Przygotuj się na zaciętą walkę, gdyż jest to główny boss w Yggdrasilu. W czasie walki stosuj ataki magiczne, w szczególności magię ognia (Drak będzie tu nieocenioną pomocą] Driada ma zwyczaj częstego uleczania się, a więc bitwa może chwilę potrwać. Miej w zanadrzu moce uzdrawiające i mikstury dla siebie i swoich towarzyszy, ponieważ ataki Driady bywają bardzo mocne. Po walce w nagrodę otrzymasz Ubiór z zestawu Ziemi oraz nowe zadanie.
Mieszkańcy sami nie dadzą rady pozbyć się wykopanych odpadów. Poleć do malarza Fabergé [M2.1 punkt 1] i porozmawiaj z nim o ptakach, po czym zleć z powrotem na dół.
Gdy ptak wyrzuci już odpady poza magiczną sferę, porozmawiaj z mieszkańcami osady, a dostaniesz od nich wyrazy wdzięczności (i nagrody).