ESCORT MARCUS | JASNA STRONA | Enclave poradnik Enclave
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
ETAP 3: ESCORT MARCUS
- eskortować Marcusa przez wioskę
- Marcus musi znaleźć swoje rzeczy: zeszyt do prowadzenia księgowości oraz klucz do bram miasta
- Marcus nie może zginąć
Załączy się scenka. Twoim zadaniem będzie eskortowanie kupca o imieniu Marcus. Uwaga! Po raz pierwszy będziesz mógł wybrać jaką postacią chcesz wyruszyć na misję. W tej chwili masz do wyboru rycerza (nim zaczynałeś kampanię) oraz łowczynię (tę, która dzielnie walczyła z Tobą na początku drugiego etapu). Zdecydowanie polecam postać rycerza. Na samym wyborze zabawa się nie kończy, możesz poprawić aktualne wyposażenie takiej postaci. Jest to uzależnione od zebranego do tej pory złota (wybrane rzeczy możesz sobie po prostu kupić). Oto czym powinieneś się zainteresować "upgrade'ując" każdą z dostępnych postaci:
KNIGHT powinien mieć Broad Sword oraz Spiked Shield
HUNTRESS powinna mieć Short Bow z 240 Burst Arrows bądź też (w zależności od tego czy lepiej się czujesz z łukiem czy z kuszą) Dwarven Crossbow z 240 Bolts.
Nie polecam natomiast kupować (przynajmniej jeszcze nie teraz) pancerzy oraz środków leczniczych (powinieneś mieć ich wystarczająco dużo z samych etapów; natomiast pancerze są zbyt drogie).
OK, zaczynamy. Biegnij prosto. Podejdź do Marcusa. | |
Ten Cię przywita i ruszy w kierunku miasta. Idź za nim. Jeśli chcesz to słuchaj o czym mówi :-) Po chwili wpadniecie na pierwszego przeciwnika. Zabij go. Marcus otworzy Ci drzwi do swojego domu. | |
Wbiegnij do środka. Wpadniesz tu na kolejnych wrogów (jeden na schodach, kilku na górze). Po dotarciu na piętro skręć w lewo. Na balkonie znajdziesz złoto. Zabierz je i ruszaj dalej. Przy kominku wpadniesz na śpiącego orka. Zabij go. Podejdź do stołu. Znajdziesz tu zeszyt do prowadzenia księgowości, którego potrzebował Marcus. Poczekaj aż on się tu zjawi i weźmie go sobie. | |
Zejdźcie razem na dół i ruszajcie dalej. Skręcaj w prawo. Po chwili Marcus się zatrzyma ponieważ "wyczuje" przygotowywaną przez potwory zasadzkę. Zabijaj pojawiających się wrogów, uważaj jednak, aby Marcus nie został zbyt mocno zraniony. Niektórzy przeciwnicy będą próbowali zajść Was od tyłu tak więc cały czas trzymaj się przy kupcu i możliwie jak najszybciej eliminuj wszystkich atakujących go wrogów. | |
Po drodze miniecie kuźnię. Gdy tylko Marcus się zatrzyma wróć się do tego miejsca, zabij wrogów (ork i goblin) a następnie wejdź po drabinie na górę. Znajdziesz tu wiele ciekawych rzeczy, przy czym najważniejszy jest świecący się punkt. To checkpoint, czyli punkt, w którym zapisuje się stan gry. W przypadku przegranej zaczynasz od tego miejsca. | |
OK, wracaj do Marcusa. Ten nie będzie niestety mógł otworzyć drzwi. Twoim zadaniem będzie odblokowanie ich z drugiej strony. Idź w lewo a następnie w prawo. Dojdziesz w końcu do zakręconych schodów. Zabierz złoto i zeskocz do wody. | |
Kieruj się cały czas prosto (po drodze zabierz złoto). Dojdziesz do pojedynczego goblina. Zabij go i idź dalej. Przejdź przez bramkę i zabierz złoto. Wracaj do Marcusa. Porozglądaj się trochę po okolicy. Znajdziesz dom, do którego dało się będzie wejść. Skieruj się na piętro. Znajdziesz tu złoto. Wejdź po drabinie na dach, zabij goblina-kusznika i zabierz świecący przedmiot. Przejdź po drugiej belce. Zabij dwa gobliny, które się tu pojawią i skieruj się do widocznych drzwi. | |
Podnieś klapę i zeskocz na dół. Zabij orka i zbiegnij po schodach na parter. Skieruj się do bocznego pomieszczenia. Znajdziesz tu złoto. Otwórz drzwi, aby wpuścić Marcusa. Ten pobiegnie na piętro, aby zabrać klucz. | |
Wracaj z nim na dół i ruszajcie dalej. Po chwili dojdziecie do kolejnego checkpointu, z którego oczywiście skorzystaj. Pojawi się miniboss - Nightcrawler. Walka z nim jest trudna z jednego powodu - zatruwa on sterowanego przez Ciebie bohatera. Im szybciej go pokonasz tym mniejsze obrażenia odniesiesz. Po jego zabiciu Marcus podziękuje Ci za pomoc i zaproponuje dalszą współpracę. Będziesz musiał iść z nim do świątyni. |