Więzienie Koryfeusza - piętro Farele | Dragon Age II Dziedzictwo poradnik Dragon Age II: Dziedzictwo
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Mapa
Opis przejścia
Wizytację na piętrze Farele rozpoczniemy od konfrontacji z drugim demonem zamkniętym przez ojca Hawke'a. Będzie to plugawiec (1), ale żeby go wypuścić i zmierzyć się z nim, musisz odszukać dwa znaki wiążące (2). Jeden z nich wymaga krótkiej wędrówki.
Zbliżając się do przejścia oznaczonego 3, zostanie ono zablokowane, a wokół pojawią się chodzące zwłoki. Kiedy droga stanie otworem, nieumarli zaatakują po raz kolejny, tym razem pod dowództwem emisariusza władającego magią.
Mając już aktywowany drugi znak, wróć do klatki z plugawcem, albo popędź główną ścieżką kontynuując zasadniczy wątek. Jeśli wybierzesz ten pierwszy wariant, to pamiętaj, że przeciwnik zachowa się identycznie jak pierwszy i po zbudzeniu ściągnie sojuszników. Tym razem będą to kamienni profani. Po zwycięstwie znów usłyszysz głos Malcolma Hawke'a.
Pomieszczenie nr 4 chronione jest przez bandę hurloków z pojedynczym osobnikiem alfa na czele. Rosła pokraka jest zdecydowanie bardziej odporna na uderzenia niż inni i tanio skóry na pewno nie sprzeda. Niemniej jednak jest to typowy mięśniak (choć np. z umiejętnością odrzutu), którego wystarczy po prostu okładać ile wlezie.
Po uporaniu się z zagrożeniem przejdź do pokoju obok (5). Odkryjesz wpis o koronie Dumata, co uaktywni kolejnego questa. Wypełnimy go podążając śladem Koryfeusza i wszystkie niezbędne informacje na jego temat znajdziesz w dalszej części poradnika.
Idąc dalej przeczytasz ciekawą notatkę oraz odkryjesz zdobiony kufer w jednym z pomieszczeń (6). To zasadzka, bowiem kiedy tylko zbliżysz się do skrzyni, jak spod ziemi wyrosną genloki. Nie będzie ich wielu, więc na pewno spokojnie dasz sobie z nimi radę zyskując doświadczenie.
Trochę dalej zakończymy wątek poświecony demonom Malcolma Hawke'a. Ostatni skupił się na pożądaniu (7), co widać chociażby po jego niezwykle sugestywnym stroju. Oswobodzony (znaki wiążące - 8) ściągnie Ci na głowę truposzy oraz szkielety, ale sam też nie będzie stronił od walki. W nagrodę za jego pokonanie zyskasz wartościowy przedmiot (może się różnic w zależności od składu drużyny), a Wola Malcolma zostanie wypełniona.
Wchodząc do komnaty z widokiem na zewnątrz (9) zostaniesz zaatakowany z dwóch stron. Z jednej pojawi się genlok alfa, z kolei z drugiej wyrośnięty hurlok i jego kompani. Po zmasakrowaniu wrogów zajrzyj do pomieszczenia obok, gdzie w ramach misji Ołtarz Dumata, znajdziesz drugi ceremonialny przedmiot - sztylet (10). Do zlokalizowania pozostaną jeszcze dwa.
Drużyna w końcu trafi na most (11) broniony przez genloka z osłoną i potężnego ogra. Przeciwnicy, poza siłą fizyczną, nie przedstawią żadnych innych atutów, co nie oznacza, że można ich lekceważyć. Pamiętaj, by genloka nie atakować od frontu i wystrzegać się jego sprintów.
Dojdziesz do sali z kolejną pieczęcią (12). Kiedy użyjesz na niej klucza, pojawi się strażnik, tym razem już bardziej wymagający od poprzedniego. Będzie m.in. przemieszczał się w różne miejsca i tworzył własne klony. Proponuję jednak skupić się tylko na nim, bo w momencie jego śmierci, stworzone przez niego potwory zwyczajnie znikną. Potem staniesz przed wyborem filaru z dodatkową właściwością dla broni:
Filar wyssania many/wytrzymałości | 5% szansy na regenerację 1% many/wytrzymałości |
Filar wyssania żywotności | 5% szansy na regenerację 1% żywotności |
Filar szybkości ataku | +2% do szybkości ataku |
Filar przebicia pancerza | Ataki ignorują pancerz wroga |
Na kolejnym moście spotkasz towarzyszącego nam od pewnego czasu Lariusa. W trakcie rozmowy dowiesz się sporo o Koryfeuszu.