Diablo 4: Poziomy trudności (sezon 6) Diablo 4 poradnik, solucja
Diablo 4 od 6. sezonu oferuje 8 różnych poziomów trudności. W naszym poradniku dowiecie się jakie są główne różnice pomiędzy poziomami trudności, jak odblokować poziomy Udręka, a także jak zmienić stopień trudności z poziomu gry.
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2024
Przechodzenie gier z serii Diablo na coraz wyższych poziomach trudności to standard w każdej części. Na tej stronie poradnika publikujemy listę wszystkich poziomów trudności dostępnych w Diablo 4 i dodatku Vessel of Hatred wraz z ich charakterystyką.
- Nowe poziomy trudności - Sezon 6 i DLC Vessel of Hatred
- Jak zmienić poziom trudności po rozpoczęciu gry?
- Stary system poziomów trudności - Rangi świata
Nowe poziomy trudności - Sezon 6 i DLC Vessel of Hatred
Szósty sezon gry Diablo 4, który zadebiutował w październiku 2024 roku wraz z rozszerzeniem Vessel of Hatred, wprowadził bardzo duże zmiany w poziomach trudności. Zniknęły rangi świata, które były odpowiednikami poziomów od premiery gry. Zamiast tego przygotowano 8 nowych poziomów trudności - 4 z nich to "standardowe" poziomy, a 4 kolejne to kolejne stopnie poziomu Udręka.
Standardowe poziomy trudności są dostępne od początku gry - możecie je wybrać w momencie tworzenia nowej postaci lub ustawić w trakcie kampanii (więcej o tym w kolejnym podpunkcie). Dostępnymi poziomami są:
- Normalny - To najniższy poziom trudności bez żadnych specjalnych modyfikatorów. Jest on dla nowych graczy oraz osób, które chcą poznać fabułę gry. Nie jest to odpowiednik poziomu trudności Story Mode z innych gier, tzn. nie jest całkowicie pozbawiony wyzwania. Musicie dbać w pewnym zakresie o rozwój postaci i jej sprzętu.
- Trudny - Na tym poziomie napotkacie trudniejsze potwory, ale dzięki ich pokonywaniu zdobędziecie 75% więcej złota i doświadczenia.
- Ekspercki - Wrogowie są jeszcze silniejsi, ale za zabijanie potworów możecie otrzymywać 125% więcej XP i złota.
- Pokuta - To najwyższy poziom z podstawowego zestawu, na którym rekomendowane jest posiadanie dobrych przedmiotów legendarnych do walk z mocnymi przeciwnikami. Wasza postać może gromadzić 175% więcej złota i punktów doświadczenia.
4 warianty Udręki są początkowo zablokowane i nie możecie ich wybrać na początku rozgrywki. Mają one 2 podstawowe wymagania:
- Awansowanie postaci na 60 poziom doświadczenia.
- Uzyskanie określonego poziomu (Tier) w Dole Rzemieślnika - jest to specjalna odmiana lochów, która w grze zadebiutowała już wcześniej. Są one całkowicie losowe i powiązane z zawartością endgame.
Oto główne różnice pomiędzy Udrękami:
- Udręka 1 (wymagany Tier 20 w Dole Rzemieślnika) - 300% więcej złota i XP, osłabienie pancerza o 250 i odporności o 25%, odnajdywanie przedmiotów starożytnych, większa szansa na przedmioty legendarne, unikalne i mityczne.
- Udręka 2 (wymagany Tier 35 w Dole Rzemieślnika) - 400% więcej złota i XP, osłabienie pancerza o 500 i odporności o 50%, odnajdywanie jeszcze więcej rzadkich przedmiotów.
- Udręka 3 (wymagany Tier 50 w Dole Rzemieślnika) - 500% więcej złota i XP, osłabienie pancerza o 750 i odporności o 75%, odnajdywanie jeszcze więcej rzadkich przedmiotów.
- Udręka 4 (wymagany Tier 65 w Dole Rzemieślnika) - 600% więcej złota i XP, osłabienie pancerza o 1000 i odporności o 100%, odnajdywanie jeszcze więcej rzadkich przedmiotów.
Dodatkowa uwaga - Od 6. sezonu Diablo IV poziom przeciwników nie skaluje się bezpośrednio do Waszej postaci. Zależy on od wybranego poziomu trudności.
Jak zmienić poziom trudności po rozpoczęciu gry?
Poziom trudności ustawiany na początku gry nie jest ostatecznym wyborem. Możecie go też swobodnie zmieniać już dla istniejącej postaci. Dwie główne metody to:
- Menu główne - Podświetlcie Waszą postać i wciśnijcie klawisz wyboru poziomu trudności (C na klawiaturze).
- Fontanny w świecie gry (przykładowa na obrazku) - Znajdziecie je w głównych miastach (w tym w Kurast z DLC Vessel of Hatred). Po interakcji z nimi wyświetli się okno poziomów trudności.
Stary system poziomów trudności - Rangi świata
Zanim zadebiutował 6. sezon obowiązywał inny podział na poziomy trudności i były to tzw. rangi świata. Oferowane były 4 różne rangi, przy czym początkowo dostępne były tylko 2 z nich - Awanturnik i Weteran. Kolejne dwie (Koszmar i Udręka) trzeba było samodzielnie odblokować.
Przed zmianami z szóstego sezonu poziomy trudności różniły się m.in. siłą przeciwników, otrzymywanym XP i złotem, ignorowaniem odporności przez wrogów, napotykaniem elitarnych potworów, odnajdywaniem rzadszych przedmiotów czy dostępnością niektórych aktywności (np. Piekielnych Przypływów).