Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Diablo 4 - poradnik do gry

Diablo 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Diablo 4: Czarodziej - najlepszy build Diablo 4 poradnik, solucja

W Diablo 4 będziecie mieli spore pole do popisu podczas rozwijania Waszych postaci magicznych. Na tej stronie poradnika znajdziecie najlepsze buildy dla czarodziejki i czarodzieja, dzięki którym skutecznie rozprawicie się z wrogami.

Ostatnia aktualizacja: 2 czerwca 2023

Na poniższej stronie prezentujemy zestawienie najlepszych buildów dla Czarodziejki i Czarodzieja. Dzięki nim stworzycie postacie ukierunkowane na zadawanie konkretnych typów obrażeń i nakładanie osłabiających efektów.

W naszym poradniku znajdziecie też stronę ze wszystkimi Aspektami dla Czarodzieja.

Lód (Freeze Sorcerer)

Freeze Sorcerer to build skupiający się na magii opartej na żywiole lodu - Diablo 4: Czarodziej - najlepszy build - Diablo 4 - poradnik do gry

Freeze Sorcerer to build skupiający się na magii opartej na żywiole lodu. Swoją siłę czerpie z wychładzania i zamrażania przeciwników sprawiając, że są spowolnieni albo całkowicie unieruchomieni. Dodatkowo niektóre umiejętności nakładają status Odsłonięty (Vulnerable), co jeszcze bardziej zwiększa podatność na obrażenia.

Umiejętności i liczba punktów do stworzenia buildu:

  1. Lodowy Pocisk (Frost Bolt) - 1 punkt. Ładunek lodu, który zadaje obrażenia i nakłada status Wyziębienie (Chilled) ograniczając ich prędkość poruszania się.
  2. Wzmocniony Lodowy Pocisk (Enhanced Frost Bolt) - 1 punkt. Pocisk ma szansę na wybuch, gdy trafi wyziębionego przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest Zamrożony (Frozen), ładunek zawsze wybucha.
  3. Migoczący Lodowy Pocisk (Flickerinf Frost Bolt) - 1 punkt. Pociski sprawiają, że wrogowie zyskują dodatkowo status Odsłonięty (Vulnerable) na kilka sekund.
  4. Lodowe Odłamki (Ice Shards) - 5 punktów. Czar wystrzeliwuje 5 odłamków, które zadają obrażenia. Zamrożeni wrogowie otrzymują zwiększone rany.
  5. Wzmocnione Lodowe Odłamki (Enhanced Ice Shards) - 1 punkt. Istnieje 15% szansa, że odłamki będą rykoszetować trafiając innych przeciwników. Trafienie zamrożonego wroga zawsze skutkuje rykoszetem.
  6. Destrukcyjne Lodowe Odłamki (Destructive Ice Shards) - 1 punkt. Przeciwnik trafiony 5 odłamkami staje się na chwilę Odsłonięty (Vulnerable).
  7. Dewastacja (Devastation) - 1 punkt. Zwiększa maksymalną manę.
  8. Panowanie nad Żywiołami (Elemental Dominance) - 3 punkty. Umiejętności główne zadają zwiększone obrażenia, jeśli poziom many utrzymuje się powyżej 50%.
  9. Teleportacja (Teleport) - 1 punkt. Postać szybko pojawia się w pobliżu celu i zadaje obrażenia. Ponadto zyskujecie status Nieustępliwość (Unstoppable) likwidując tym samym niektóre negatywne efekty nałożone na Waszą postać.
  10. Wzmocniona Teleportacja (Enhanced Teleport) - 1 punkt. Skraca czas odnowienia Teleportacji za każdego trafionego przeciwnika.
  11. Lśniąca Teleportacja (Shimmering Teleport) - 1 punkt. Po Teleportacji postać zyskuje premię do obrażeń na kilka sekund.
  12. Pancerz Lodu (Ice Armor) - 1 punkt. Tworzy lodową barierę wokół postaci, która pochłania nieco obrażeń, w zależności od ilości podstawowych punktów życia.3
  13. Wzmocniony Pancerz Lodu (Enhanced Ice Armor) - 1 punkt. Gdy Pancerz Lodu jest aktywny, zyskujecie premię do regeneracji many.
  14. Mistyczny Pancerz Lodu (Mystical Ice Armor) - 1 punkt. Obrażenia wyrządzane Odsłoniętym wrogom zapewniają mocniejszą barierę.
  15. Nova Mrozu (Frost Nova) - 5 punktów. Wyzwala mroźną strefę, która zamraża wrogów.
  16. Wzmocniona Nova Mrozu (Enhanced Frost Nova) - 1 punkt. Gdy zabijecie zamrożonego dzięki Novie wroga, skracacie czas odnowienie tej umiejętności.
  17. Mistyczna Nova Mrozu (Mistical Frost Nova) - 1 punkt. Wrogowie dotknięci Novą Mrozu zyskują status Odsłonięcie (Vulnerable) na kilka sekund w przypadku zwykłych przeciwników, a w przypadku bossów ten efekt się wydłuża.
  18. Koniunkcja Żywiołów (Align the Elements) - 1 punkt. Za każdą sekundę, gdy nie otrzymujecie ran od przeciwników elitarnych (Elite), zyskujecie premię do redukcji zadanych przez nich obrażeń.
  19. Ochrona (Protection) - 3 punkty. Użycie umiejętności z czasem odnowienia zapewnia barierę ochronną.
  20. Magiczna Precyzja (Precision Magic) - 3 punkty. Zwiększa szansę na szczęśliwy traf.
  21. Lodowy Całun (Icy Veil) - 3 punkty. Wydłuża czas działania barier.
  22. Nagły Mróz (Snap Freeze) - 3 punkty. Umiejętności Lodu mają szansę na natychmiastowe zamrożenie celu.
  23. Zamieć (Blizzard) - 5 punktów. Zamieć wyrządza obrażenia i wyziębia wrogów.
  24. Wzmocniona Zamieć (Enhanced Blizzard) - 1 punkt. Zamieć wyrządza zamrożonym wrogom większe obrażenia.
  25. Magowska Zamieć (Mage's Blizzard) - 1 punkt. Wydłuża czas umiejętności Zamieci, jeśli korzystając z niej macie powyżej 50 punktów many.
  26. Wieczny Mróz (Permafrost) - 1 punkt. Umiejętności Lodu wyrządzają większe obrażenia przeciwnikom elitarnym.
  27. Szadź (Hoarfrost) - 3 punkty. Wyrządzacie większe obrażenia wyziębionym i zamrożonym wrogom.
  28. Icy Touch - 3 punkty. Wyrządzacie większe obrażenia od Zimna odsłoniętym wrogom.
  29. Lodowaty Powiew (Frigid Breeze) - 3 punkty. Obrażenia od Zimna zadawane odsłoniętym wrogom mają szansę na generowanie punktów many.
  30. Roztrzaskanie (Shatter) - 1 punkt. Po zakończeniu działania efektu zamrożenia wrogowie wybuchają, otrzymując obrażenia.

Polecany sprzęt:

  1. Iceheart Brais (Unikalne Spodnie) - wrogowie, którzy umrą będąc pod wpływem Zamrożenia (Frozen), mają szansę na wyzwolenie zaklęcia Nova Mrozu (Frost Nova).

Polecane aspekty:

  1. Aspekt Przeszywającego Zimna Aspect of Piercing Cold - Lodowe Odłamki (Ice Shards) uderzają kilkukrotnie, ale zadają nieco zmniejszone obrażenia za każdym ciosem.
  2. Frostblitz Aspect - Nova Mrozu (Frost Nova) zyskuje dodatkowy ładunek, jednak czas odnowienia umiejetności ulega wydłużeniu.
  3. Smiting Aspect - zyskujecie zwiększoną szansę na trafienie krytyczne (Critical Strike) atakując rannych wrogów (Injured Enemies).
  4. Aspekt Kontroli (Aspect of Control) - zadajecie zwiększone obrażenia zamrożonym (Frozen) wrogom.
  5. Aspekt Kąsającego Zimna (Aspect of Biting Cold) - kiedy zamrażacie wrogów, istnieje 25% szans, że staną się oni Odsłonięci (Vulnerable) na 3 sekundy.
  6. Aspekt Mocy (Aspect of Might) - użycie podstawowej umiejętności (Basic Skills) sprawia, że zyskujecie redukcję obrażeń na kilka sekund.

Błyskawice (Lighting Sorcerer)

Lighting Sorcerer jest buildem typowo ofensywnym i skupia się na maksymalizacji obrażeń zadawanych przez zaklęcia żywiołu błyskawic, co pozwala na naprawdę szybkie rozprawienie się z nawet bardzo silnymi przeciwnikami - Diablo 4: Czarodziej - najlepszy build - Diablo 4 - poradnik do gry

Lighting Sorcerer jest buildem typowo ofensywnym i skupia się na maksymalizacji obrażeń zadawanych przez zaklęcia żywiołu błyskawic, co pozwala na naprawdę szybkie rozprawienie się z nawet bardzo silnymi przeciwnikami. Rozgrywka taką postacią wymaga jednak nieco wprawy, gdyż Czarodziej jest niemal pozbawiony obrony, dlatego kluczowe jest trzymanie odpowiedniego dystansu i ciągła kontrola wartości punktów życia.

Umiejętności i liczba punktów do stworzenia buildu:

  1. Iskra (Spark) - 5 punktów. Podstawowy atak, który uderza wroga 4 razy.
  2. Wzmocniona Iskra (Enhanced Spark) - 1 punkt. Gdy Iskra uderzy cel, istnieje szansa, że atak trafi również 3 dodatkowych wrogów, zaś jeśli w pobliżu nie ma innych przeciwników, zaklęcie zadaje większe obrażenia.
  3. Migocząca Iskra (Flickering Spark) - 1 punkt. Za każdym razem, gdy Iskra trafi wroga, istnieje szansa na stworzenie Roziskrzonej Energii (Crackling Energy), czyli specjalnych kul many.
  4. Seryjne Błyskawice (Chain Lighting) - 5 punktów. Wyzwala strumień błyskawic, który przeskakuje między wrogami zadając obrażenia.
  5. Wzmocnione Seryjne Błyskawice (Enhanced Chain Lighting) - 1 punkt. Zaklęcie ma zwiększoną szansę na trafienie krytyczne (Critical Strike) przy każdym przeskoku.
  6. Destruktywne Seryjne Błyskawice (Destructive Chain Lighting) - 1 punkt. Gdy zaklęcie zada trafienie krytyczne, istnieje szansa na utworzenie kuli Roziskrzonej Energii (Crackling Energy).
  7. Dewastacja (Devastation) - 3 punkty. Zwiększa maksymalną manę.
  8. Panowanie nad Żywiołami (Elemental Dominance) - 3 punkty. Umiejętności główne zadają zwiększone obrażenia, jeśli poziom many utrzymuje się powyżej 50%.
  9. Teleportacja (Teleport) - 1 punkt. Zaklęcie pozwala na błyskawiczne przemieszczenie się do celu i zadanie obrażeń. Ponadto, zyskacie status Nieustępliwość (Unstoppable), dzięki czemu zniwelujecie niektóre negatywne efekty nałożone na Waszą postać.
  10. Wzmocniona Teleportacja (Enhanced Teleport) - 1 punkt. Skraca czas odnowienia Teleportacji za każdego trafionego przeciwnika.
  11. Lśniąca Teleportacja (Shimmering Teleport) - 1 punkt. Po Teleportacji postać zyskuje premię do obrażeń na kilka sekund.
  12. Wzmocniony Pancerz Lodu (Enhanced Ice Armor) - 1 punkt. Gdy Pancerz Lodu jest aktywny, zyskujecie premię do regeneracji many.
  13. Mistyczny Pancerz Lodu (Mystical Ice Armor) - 1 punkt. Obrażenia wyrządzane Odsłoniętym wrogom zapewniają mocniejszą barierę.
  14. Krucha Potęga (Glass Cannon) - 3 punkty. Wyrządzacie zwiększone obrażenia, ale otrzymujecie także zwiększone obrażenia.
  15. Nova Mrozu (Frost Nova) - 5 punktów. Wyzwala mroźną strefę, która zamraża wrogów.
  16. Wzmocniona Nova Mrozu (Enhanced Frost Nova) - 1 punkt. Gdy zabijecie zamrożonego dzięki Novie wroga, skraca się czas odnowienie tej umiejętności.
  17. Mistyczna Nova Mrozu (Mistical Frost Nova) - 1 punkt. Wrogowie dotknięci Novą Mrozu zyskują status Odsłonięcie (Vulnerable) kilka sekund w przypadku zwykłych przeciwników, a w przypadku bossów ten efekt się wydłuża.
  18. Magiczna Precyzja (Precision Magic) - 3 punkty. Zwiększa szansę na szczęśliwy traf.
  19. Koniunkcja Żywiołów (Align the Elements) - 1 punkt. Za każdą sekundę, gdy nie otrzymujecie ran od przeciwników elitarnych (Elite), zyskujecie premię do redukcji zadanych przez nich obrażeń.
  20. Ochrona (Protection) - 3 punkty. Użycie umiejętności z czasem odnowienia zapewnia barierę ochronną.
  21. Lodowy Całun (Icy Veil) - 3 punkty. Wydłuża czas działania barier.
  22. Niestabilne Prądy (Unstable Currents) - 1 punkt. Podczas używania jakiejkolwiek umiejętności porażenia (Shock Skill), aktywuje się inna losowa umiejętność. Trwa 10 sekund.
  23. Większe Niestabilne Prądy (Prime Unstable Currents) - 1 punkt. Zwiększa szybkość ataku, gdy Niestabilne Prądy są aktywne.
  24. Największe Niestabilne Prądu (Supreme Unstable Currents) - 1 punkt. Gdy Niestabilne Prądy są aktywne Roziskrzona Energia (Crackling Energy) nieprzerwanie pulsuje i nie zużywa ładunków.
  25. Orzeźwiające Prądy (Coursing Currents) - 3 punkty. Trafianie wrogów umiejętnościami Porażenia zwiększa szansę na trafienie krytyczne. Premia zeruje się po trafieniu krytycznym.
  26. Przewodnictwo (Conducting) - 1 punkt. Trafienia krytyczne umiejętnościami Porażenia zwiększają szybkość ruchu.
  27. Konwulsje (Convulsion) - 3 punkty. Umiejętności Porażenia mają szansę na ogłuszenie wrogów.
  28. Mistrzostwo Vyra (Vyr's Mastery) - 1 punkt. Pobliscy wrogowie otrzymują zwiększone obrażenia od Porażenia i wyrządzają Waszej postaci mniejsze obrażenia. Trafienia krytyczne dodatkowo zwiększają tę premię na kilka sekund.

Polecane Aspekty (Aspects):

  1. Aspect of Splintering Energy - Włócznia Błyskawic (Lighting Spear) ma szansę ma 11% szans na wywołanie dodatkowego ładunku.
  2. Genialny Aspekt (Prodigy's Aspect) - używanie umiejętności z czasem odnowienia przywraca 15 punktów many.
  3. Naładowany Aspekt (Charged Aspect) - zebranie Roziskrzonej Energii zwiększa prędkość ruchu postaci o 10% na 4 sekundy.
  4. Odnawiający Aspekt (Recharging Aspect) - za każdym razem, gdy Seryjne Błyskawice (Chain Lighting) przeskakują na wrogów, zyskujecie punkty many.