Tryb dokładnej manipulacji i krojenia w Cooking Simulator Cooking Simulator poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 21 czerwca 2019
Aktywujemy go przytrzymując klawisz SHIFT podczas trzymania obiektu, wtedy:
- ruszając myszką, możemy obiekt swobodnie przesuwać przed sobą tak, by ułożyć go DOKŁADNIE tam gdzie chcemy (obiekt cały czas jest w fizyce, która współdziała z innymi obiektami);
- przytrzymując LPM i ruszając myszką góra \ dół jesteśmy w stanie umieścić obiekt wyżej i niżej;
- trzymając PPM i ruszając myszką możemy daną rzecz obrócić;
- naciskając ŚPM możemy dany przedmiot odłożyć.
Akcja "wejdź w kontekst"
Czyli akcje kontekstowe oparte na interakcji między dwoma obiektami lub obiektem i strefą. Jest to podstawa m.in. właśnie krojenia, ale i wielu innych akcji, jakie wykonasz w świecie gry.
W tym wypadku jednak skupimy się właśnie na krojeniu.
Aktywujemy go klikając LPM na odpowiedniej strefie \ obiekcie (dostępne czasem tylko gdy trzymamy przedmioty, którymi da się ze sobą nawzajem oddziaływać, np: nóż i mięso).
Krojenie
Zatem mamy już składniki, deskę, nóż, wiemy już jak "wejść" w akcje kontekstowe (np. krojenie), chcemy ułożyć w końcu rzeczy na desce i się na nich trochę wyżyć. Jak zrobić to efektywnie?
- Tak jak pisaliśmy: liczą się proporcje (wagowe), nie kształt. Zawsze dzielimy na równe części, więc obmyśl, jak należy pociąć dany składnik, by wszystkie części były w miarę równe wagowo. Podobnież, pamiętaj, że 90 % składników możesz przekroić jedynie 5-6 razy.
- Na początku nie posiadamy możliwości przytrzymania krojonego składnika, dlatego istotne jest by kroić tak, by nie trzeba było po każdym cięciu wywróconego składnika odkładać na nowo na deskę, obracać albo ciąć pod jakimiś absurdalnymi kątami. Zazwyczaj musimy coś pokroić na 3, 4 lub 6 części i obracania i tak nie unikniemy, ale nierzadko możemy tę potrzebę zminimalizować TNĄC W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI NA CZUBKACH - równo, raz z jednej, raz z drugiej strony pilnując by środek ciężkości zrobił swoje i ułożył nam.
- Pierwszą zdolnością, którą powinieneś kupić powinny być "Opanowane Ręce": to prawdziwy "game changer" w krojeniu, drugą zaś zdolnością: "Zwolnienie" by ugrać na tym trochę więcej czasu. Patrz: nasze porady dotyczące progresji z rozdziału [zalinkuj mnie]"Zdolności i Umiejętności". "Opanowane Ręce" pozwolą przytrzymać składniki przy krojeniu (by się nie przewracały).
- Umieszczaj rzeczy na desce do krojenia obok siebie (jak na zamieszczonych screenach) tak by dało się je ciąć razem, używając właśnie trybu dokładnej manipulacji (ustawiasz składnik nad tacą gdzie chcesz, obniżasz i puszczasz). Zaoszczędzisz na tym dużo czasu a i o precyzję łatwiej.
- Przecinając dany składnik na pół, możemy połówki położyć "na płasko" co pozwoli nam przekroić je znów na pół, dając nam 4 równe części. To najprostszy, ale czasochłonny sposób.
- Ćwicz. Nie da się w tym być dobrym inaczej niż w ten sposób: dużo tutaj to kwestia wyczucia.
Gdy już pokroisz składniki i chcesz by sterta skrawków wylądowała sprawnie na talerzu, ruchem kółka na myszce wybierasz, ile rzeczy (zaznaczonych żółtym podświetleniem) chcesz podnieść na raz.
Zatwierdzasz to LPM. Pamiętaj, by nie odchodzić i nie obracać się w trakcie.
Mikrofalówka i odgrzewanie jedzenia
Jeden z naszych najważniejszych sojuszników w walce o dobre oceny, zwłaszcza na późniejszym etapie gry; [niekoniecznie] cichy bohater każdej kuchni... Przed państwem... mikrofalówka.
Tak, odradzano nam jej użycia. Tak, ponoć w dobrej kuchni takowych nie znajdziesz. Nie popełnij błędu słuchając tego psioczenia - jeśli chcesz przetrwać dłużej w Trybie Kariery, dobrze się z nią zaprzyjaźnij, bo niejednokrotnie będziesz serwować odgrzane dania.
Mikrofalówka działa prosto: otwierasz, wsadzasz jedzenie w naczyniu, zamykasz, ustawiasz tryb i czas i włączasz. Otwierasz i jedzenie jest ciepłe. Super, nie? To teraz parę informacji:
- dzięki niej możemy odgrzać klientowi przygotowaną nawet parę dni wcześniej wcześniej potrawę i dostać maksymalne oceny za realizację dania;
- mikrofalówka pozwala na uzyskanie oceny "idealnej temperatury";
- w przeciwieństwie do realnych mikrofalówek, do tej w grze można bez obaw wkładać metalowe przedmioty, czyli np. mały garnek (duży nie wejdzie) z zupą;
- jedynym słusznym trybem podgrzewania jest MED (średnia moc);
- czas grzania jedynie 30-60 sekund (35-45 sekund zazwyczaj zupełnie wystarczy);
- niektóre naczynia będziesz w stanie włożyć do środka jedynie za pomocą "dokładnej manipulacji".
W połączeniu z zastosowaniem się do rad w powyższej sekcji "porządek pracy i przygotowania", pozwoli nam to na urządzenie skutecznego schematu pozwalającego "przeżyć" gdy nasza restauracja dorobi się już pewnej renomy i klienci będą przysłowiowo "walić drzwiami i oknami".