Misja 3 - Odrodzony as (cz.1) | As Tygrysów poradnik Company of Heroes: Chwała Bohaterom
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 3 "Odrodzony as"
Zadania główne :
- Zniszcz nacierające brytyjskie czołgi;
- Zajmij Villers-Bocage.
Zadania dodatkowe :
- Zniszcz stanowiska KM broniące drogi.
Zadania medalowe :
- Zajmij Villers-Bocage w 18 minut.
W kolejnym scenariuszu Wittmann/Voss wróci do Villers-Bocage w nowym Tygrysie by dokończyć dzieła zniszczenia. Towarzyszyć mu będzie drugi pojazd tego samego typu. Pierwsze zadanie polega na zniszczeniu nacierających od strony wsi brytyjskich czołgów . Szybko umieść oba swoje wozy na pobliskim skrzyżowaniu ustawiając je czołowym pancerzem w kierunku spodziewanego kierunku brytyjskiego natarcia. Następnie rozstrzelaj nadjeżdżających herbaciarzy - jest to zadanie proste jak życie Aborygena i nie ma się nad nim co rozpisywać.
Nie zapominaj zamieniać zdobytych w trakcie walki punktów dowodzenia na ulepszenia dla swojego głównego Tygrysa. Drugiego niestety nie da się ulepszać.
Po spaleniu kilku pierwszych brytyjskich pojazdów nieopodal skrzyżowania pora zająć Villers-Bocage , po drodze niszcząc stanowiska karabinów maszynowych broniących głównej drogi . Jeśli zależy ci na medalu powinieneś działać sprawnie i odbić wioskę w ciągu następnych 18 minut . Dopatrzyłem się tylko jednego stanowiska CKMu, które herbaciarzy ulokowali przed rozwidleniem głównego traktu, kawałek dalej na północy. Zniszcz je szybko pociskiem odłamkowym, a chwilę później spal pociskami przeciwpancernymi angielskiego Firefly'a stojącego na drodze. Ruszaj dalej w kierunku wioski niszcząc po drodze napotkane stanowiska herbaciarzy. Tygrys Vossa może poruszać się głównym traktem, zaś drugi wóz proponuję posłać lewym skrzydłem.
Na planszy rozmieszczone są również umocnione stanowiska (doliczyłem się 3 lub 4) doskonałych brytyjskich 17-funtowych polowych armat ppanc. Jeśli już decydujesz się niszczyć je ogniem czołgowych dział to najlepiej realizować to zadanie bardziej doświadczonym i dysponującym szeregiem ulepszeń Tygrysem Vossa. Oczywiście używaj wówczas pocisków odłamkowych. W walkach wspomagać cię będzie sojusznicza piechota oznaczona na ekranie żółtymi znaczkami.
By zająć Villers-Bocage musisz przejmować (a w zasadzie robią to twoi żółci sojusznicy) cztery punkty strategiczne rozlokowane we wsi i oznaczone na minimapie zielonymi kółkami. Takie miejsce jest zwykle silnie bronione przez przeciwnika, więc zanim na nie uderzysz warto najpierw wesprzeć się potężną nawałą artyleryjską - wzywasz ją wciskając stosowny przycisk w panelu rozkazów Tygrysa Vossa i wskazując spot do ostrzelania.
Angielską piechotę w budynkach niszcz pociskami odłamkowymi. Jeżeli twój główny czołg zostanie ciężko uszkodzony w czasie walk stawiaj zasłonę dymną i pod jej osłoną wycofuj się kawałek by dokonać napraw. Drugi wóz w tym czasie wspiera żółtych sojuszników przejmujących kolejne punkty strategiczne.
Herbaciarzy wpadli na pomysł zakorkowania ulic miejscowości kilkoma kolejnymi stanowiskami 17-funtowych pepanców, umieszczając je pomiędzy budynkami. Z flanki nie da się więc ich zaskoczyć, a podejście od czoła Mo...że się źle skończyć dla twoich "puszek". Znowu ratuj się więc artylerią, pamiętając o tym, że by zrobić z niej użytek cel musi znajdować się w zasięgu widzenia załogi któregoś z twoich kociaków. Najlepiej spróbować zbliżyć się do wrażego stanowiska Tygrysem Vossa z dowódcą siedzącym w otwartym włazie i dysponującym w ten sposób większym zasięgiem widzenia niż załoga drugiego wozu. Gdy na brytyjskie stanowisko spadają pociski artyleryjskie możesz je już także ostrzelać z czołgowej armaty nie ponosząc przy tym zbytniego ryzyka.