Misja 2 - Bitwa o Cauquigny (cz.1) | Grobla poradnik Company of Heroes: Chwała Bohaterom
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 2 "Bitwa o Cauquigny"
Zadania główne :
- Idź do Cauquigny;
- Broń Cauquigny;
- Powstrzymaj drugi kontratak;
- Utrzymaj Chef du Pont;
- Drużyny Able i Baker muszą przetrwać.
Zadania medalowe :
- Zniszcz szpicę pancerną.
Poczekaj cierpliwie aż twoi ludzie sterowani na razie przez komputer przebiegną groblą do Cauquigny na północy. Gdy tam w końcu dotrą otrzymasz pierwsze wytyczne: bronić Cauquigny . Do dyspozycji masz dobrze ci już znane z poprzedniej misji dwie drużyny spadochroniarzy, sekcję CKMu i saperów oraz polową armatę ppanc kal. 57mm.
Być może po ukończeniu poprzedniego scenariusza zostało ci kilka punktów dowodzenia, których do tej pory nie wykorzystałeś. Zamień je więc teraz na ulepszenia dla swoich podkomendnych - proponuję wybrać te z prawej gałęzi "drzewka ulepszeń" poprawiające zasięg dział bezodrzutowych, w które powinna być uzbrojona przynajmniej jedna z twoich drużyn "spadków".
Pierwsze uderzenie Niemcy wyprowadzą z północy. By się na nie odpowiednio przygotować możesz umieścić sekcję CKMu w budynku tuż przy skrzyżowaniu, zaś sekcję saperów w chałupie bardziej na południe, tuż za skrzyżowaniem. Obie drużyny spadochroniarzy rozlokuj przed skrzyżowaniem, po obu stronach drogi - tą po lewej (najlepiej aby była uzbrojona w działa bezodrzutowe tudzież bazooki) schowaj za wrakiem jakiegoś samochodu, a tą z prawej za murkiem. Armatkę ppanc. postaw nie na pierwszej linii, lecz nieco z tyłu i z boku, np. po lewej. Potem wystarczy już tylko godnie powitać nadciągających z północy Fryców - piechotę i kilka lekko opancerzonych pojazdów. Twój CKM w budynku ma możliwość strzelania przez krótki czas seriami pocisków przeciwpancernych, które są w stanie przebić pancerze niemieckich dział opancerzonych. Pojazdy przeciwnika obrzucaj również ładunkami wybuchowymi (drużyna po lewej powinna nimi dysponować) gdy nieostrożnie podjadą bliżej lub będziesz miał szansę podejść bliżej swoimi żołnierzami. Jeśli któryś z wozów nieprzyjaciela zdoła się przebić przez pierwszą linię twojej obrony i wtoczyć się na skrzyżowanie powinien paść łupem zaczajonej w zasadzce armatki ppanc., która z kolei może strzelać przez krótki okres czasu "pociskami penetrującymi". Zadanie medalowe w tej misji nie jest trudne do zrealizowania i polega na zniszczeniu szpicy pancernej wroga, czyli po prostu... wszystkich niemieckich pojazdów, które same pchają się w twoje łapska.
Po odparciu pierwszych Niemiaszków nastąpi chwila spokoju, którą powinieneś wykorzystać na przygotowanie się do powstrzymania drugiego kontrataku hitlersynów. Przepchnij swoją armatę ppanc. na środek skrzyżowania, wycofaj sekcję CKMu do budynku za skrzyżowaniem, w którym dotychczas siedzieli saperzy, zaś tych ostatnich przerzuć do chałupy po lewej stronie drogi. To oczywiście tylko moje propozycje, nie musisz się ich dokładnie trzymać jeśli uważasz, że masz lepsze pomysły. Jedną drużynę spadochroniarzy wyślij z kolei na swoje prawe skrzydło i ukryj za wrakiem jakiegoś pojazdu, który tam znajdziesz. Drugi oddział spadków może zostać na swojej starej pozycji - za wrakiem na lewym poboczu drogi. Tym razem Fryce uderzą aż z trzech kierunków - od północy (po staremu) oraz z lewej i z prawej. Twoim aktualnym zadaniem jest odeprzeć ten drugi kontratak nieprzyjaciela . Na twoim prawym skrzydle powinna pojawić się tylko niemiecka piechota - wysłana tam drużyna amerykańskich żołnierzy nie powinna napotkać większych trudności z Adolfami. Z kolei na twojej lewej flance pojawi się m.in. sekcja niemieckiego moździerza i snajper - wykończ tych nieprzyjaciół ściągając na miejsce pobliską drużynę spadochroniarzy (drugą), pomóż sobie saperami (jeśli trzeba) i ostrzelaj wroga z armatki. Z tej ostatniej niszcz także pojazdy wroga zbliżające się do skrzyżowania m.in. także od północy. Moja najważniejsza wskazówka dotycząca rozgrywki brzmi: twoje drużyny "spadków" powinny działać dosyć elastycznie i zmieniać pozycje w zależności od tego, z której strony pojawia się w danym momencie wróg. Armatki jednak póki co nigdzie nie przesuwaj, niech stoi za wrakiem pośrodku skrzyżowania (o ile taki wrak się tam znajduje ;-P).