Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.2) | Bitwa pod Falaise poradnik Company of Heroes: Chwała Bohaterom
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przede wszystkim więc na tym brzegu rzeki powinieneś organizować własne pozycje obronne - najpierw w okolicy skrzyżowania dróg, na którym za chwilę pojawi się aliancki zwiad. Wróg nie może wykryć stanowisk niemieckich czołgów! Moja obrona wyglądała mniej więcej tak, jak na załączonym niżej obrazku:
W rejonie skrzyżowania oznaczonego na mapie zielonym kółkiem umieściłem sekcję CKMu i saperów (w budynku po prawej stronie drogi), piechurów z panzerschreckiem w chałupie vis a vis i drużynę Luftwaffe z granatnikiem (za wrakiem jakiegoś pojazdu). Ta ostatnia może wybudować na drodze między budynkami stanowisko pierwszej 88mm armaty. Jest to bardzo wskazane, ale jeśli nie zdążysz, to ściągnij na tę drogę chociaż Pumę z 50mm działem i np. transporter, który można uzbroić w wyrzutnie rakiet. Saperami możesz też wcześniej zaminować skrzyżowanie, o ile się wyrobisz w czasie. Te siły, wraz z sąsiednim garnizonem obsadzonym piechurami z granatnikiem i stojącym obok budynku wozem pancernym powinny sobie poradzić z alianckimi zwiadowcami .
Później wróg uderzy również czołgami, rzucając do akcji groźne niszczyciele czołgów Wolverine i... może być ciężko. Jednak nawet jeśli Alianci przebiją się do mostu to zostaną przy nim hucznie powitani przez pozostałych Niemców - drużyny piechoty z granatnikami/rkmami w budynkach i 88mm armatę przed kościołem.
Po pewnym czasie alianckie "puszki" pojawią się również na lewym skrzydle. Tu bezwarunkowo musisz mieć stanowiska przynajmniej jednej, a najlepiej co najmniej dwóch armat 88mm wybudowane przez Luftlande na polach, na których stoją niemieckie "puszki". Twoim nowym zadaniem jest chronić te czołgi . Teren wokół to pole i piechurom może być ciężko znaleźć dobre osłony. Nie musisz organizować stanowisk dział dokładnie w miejscach, które proponuje gra stosownymi strzałeczkami - lepiej poszukać pozycji dla armaty za jakimś stogiem siana czy drewnianym ogrodzeniem, które daje jako taką osłonę. Jeżeli któryś z alianckich pojazdów przebije się przez twoje linie obronne ścigaj go (aż do jego zniszczenia) drużyną piechoty uzbrojoną w granatnik ppanc. Sojusznicze, "żółte" czołgi również powinny przebudzić się ze swojego zimowego snu, gdy zostaną zaatakowane i odpowiedzieć ogniem. I nie wahaj się korzystać ze wsparcia - przede wszystkim nalotu Henschelów, ale również ostrzału artylerii czy nawet rakiet V-1, gdy jako cel wyznaczasz większe zgrupowanie sił pancernych przeciwnika stojące akurat przez dłuższą chwilę w miejscu.
W końcu Alianci spróbują przebić się na także na prawej flance. Tutaj powinno udać ci się odprawić ich z kwitkiem przy pomocy 88mm działa umieszczonego gdzieś między chałupką a przydrożnym murkiem (armata ma w ten sposób chronione flanki), saperów, którzy mogą najpierw zaminować drogę a w trakcie walki reperować 88-kę i piechoty Luftlande uzbrojonej w panzerschrecka i siedzącej w garnizonie (ona także może dokonywać potrzebnych napraw). Luftlande może również (oczywiście opuszczając wcześniej budynek) wybudować stanowisko kolejnego Flaka 36, gdy pierwsze zostanie zniszczone. Pamiętaj, że z dział tych możesz także prowadzić "ogień bezpośredni". W końcu nieprzyjaciel ucieknie z planszy z podkulonym ogonem. Medal otrzymasz, jeśli udało ci się nie dopuścić do zniszczenia żadnego z sojuszniczych czołgów , oznaczonych w grze żółtym kolorem (jedna z sekcji pionierów może próbować naprawiać w trakcie gry co bardziej uszkodzonych sojuszników).