Poradnik do gry - Jak korzystać z wojsk w Codename Panzers - Faza Druga? poradnik Codename: Panzers - Faza Druga
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Piechota
Oddziały piechoty liczą od dwóch do pięciu żołnierzy. Zawsze miej medyków, jeśli to możliwe, bo ci za darmo mogą leczyć wszystkich twoich żołnierzy. Piechoty zwykłej ze strzelbami oraz z ciężkimi karabinami można używać najlepiej do eliminacji żołnierzy wroga z dalekiego zasięgu.
Piechota z pistoletami maszynowymi jest skuteczniejsza, jeśli chodzi o zabijanie wrogów, jednak ma krótki zasięg. Możesz zastawiać pułapki, np. wybiegać zza rogu budynku by zasięg nie był problemem (podobnie ma się sprawa z piechotą z miotaczami ognia). Leżący żołnierze i ci w budynkach lub za workami z piaskiem otrzymują dodatkową osłonę i trudniej ich trafić - korzystaj z takich miejsc, jeśli chcesz zastawiać pułapki na przeciwnika.
Żołnierze z moździerzami są dobrzy zarówno przeciw pojazdom, jak i piechocie przeciwnika, lecz rzadko ich będziesz używał. Kolesie z bazookami są świetni przeciwko pojazdom - jeden strzał to 100 obrażeń - jednak beznadziejni przeciwko piechocie wroga. Jeśli zastawiasz pułapkę na pojazdy, to ukrywaj rakieciarzy w budynkach.
Żołnierze z miotaczami ognia potrafią tak rozgrzać czołg, że ekipa go prowadząca będzie musiała uciec - wtedy wystarczy ją dobić i zająć pojazd (jednak o ile do dział można przydzielić każdy oddział, o tyle do czołgów tylko specjalną ekipę potrafiącą nimi kierować). Jednak nieczęsto będziesz zajmował czołgi, gdyż nie będzie takiej potrzeby, a także karabiny maszynowe czołgów mogą szybko zabić twoje oddziały z miotaczami ognia.
W wyposażeniu piechoty wchodzą granaty (dobre do rzucania w pojazdy, gorsze przeciwko piechocie), koktajle Mołotowa (odwrotnie, choć kilka koktajli rozgrzewa pojazd tak, jak robią to żołnierze z miotaczami ognia), pontony (czasami niezbędne w misji, choć nie mają strategicznego zastosowania) i lornetki.
Bardzo ważną jednostką piechoty jest bohater, zawsze dostępny w misji (najczęściej siedzi w jakimś pojeździe, ale można go wysadzić). Ma on największy zasięg i najdalej odkrywa teren, jest też bardzo wytrzymały (bardziej niż czołg). Dlatego na ogień wroga możesz jego wystawiać, aby twoi żołnierze nie odnieśli żadnych obrażeń. Podobnie jest z zajmowaniem budynków - zawsze wpuszczaj tam bohatera (z pełnym stanem zdrowia oczywiście).
Najskuteczniejszą jednostką są snajperzy. Wystarczy jeden oddział snajperów, jeden medyków i bohater (by na nim skupiał się ogień i by odkrywał teren). Postaraj się zawsze, jeśli to możliwe, na każdą misję brać przynajmniej jeden oddział snajperów i medyków. Doskonale sprawdzają się w eliminacji wrogiej piechoty oraz żołnierzy obsługujących wrogie działa. Jedyne, na co musisz uważać, to wrodzy snajperzy.
Czołgi
Zawsze kupuj najlepsze czołgi. Są one trzonem twojej armii, skuteczne przeciwko czołgom przeciwnika i piechocie (tylko te, które wyposażone są w karabiny maszynowe). Zawsze staraj się prowadzić je w linii, aby wszystkie strzelały naraz. Uszkodzone czołgi naprawiaj na bieżąco ciężarówkami naprawczymi lub wycofuj.
Pamiętaj też, że czołgom wyczerpuje się amunicja, więc sprawdzaj od czasu do czasu, ile mają naboi. Do czołgów zaliczają się też wyrzutnie rakiet i działa na gąsienicach, ale one zostały opisane w "Działach" gdyż mają takie samo zastosowanie.
Bardzo ważne: gdy atakujesz swoimi czołgami jednostki przeciwnika, niszcz je po kolei. Nie pozwól by każdy czołg strzelał gdzie indziej. Tym sposobem szybciej i skuteczniej pozbędziesz się wroga. Do tego staraj się przed każdą walką ustawiać czołgi w linii, by wszystkie strzelały w czołg przeciwnika, a nie tylko te, które stoją bliżej. Stawiaj bohatera przed czołgami, bo czołgi mają większy zasięg strzału niż pole widzenia. Uważaj też na niego - jeśli ma czerwony pasek energii, to lepiej go wycofaj i ulecz.
Ciężarówki
Zwykłe mogą przewozić piechotę oraz ciągnąć działa. Na każdą misję zabieraj przynajmniej jedną ciężarówkę naprawczą oraz jedną z amunicją. Są też inne pojazdy, ale ich po prostu nie warto kupować.
Artyleria samobieżna
W fazie drugiej w ogóle nie będziesz kupował dział, które trzeba ciągnąć ciężarówkami - nie opłaca się to, ponieważ są one zbyt uciążliwe. Inwestuj w Bisony II u Niemców i w Bishopy, a później w M7 Priesty u Aliantów. Szczególną uwagę zwracaj na amunicję dział, gdyż ta kończy się bardzo szybko. Uzupełniaj ją ciężarówkami z amunicją.
Najlepsza taktyka to odkrywanie przeciwników bohaterem (ma największy zasięg wzroku, ale tylko wtedy, gdy wysiądzie z pojazdu, którym kieruje) i strzelanie z daleka. Działa strzelają o wiele dalej niż widzą, dlatego coś lub ktoś musi im odkrywać teren. Pamiętaj że zazwyczaj dwa strzały zabijają od razu piechotę przeciwnika, dlatego strzelaj w żołnierzy wroga parami dział.
W fazie drugiej w niszczeniu przeciwnika o wiele lepiej sprawdzają się jednak czołgi. Artylerii samobieżnych używaj jako wabika na wrogie jednostki oraz jako wsparcie dla czołgów. Odkrywaj teren bohaterem i rozkaż działu raz strzelić. Potem pozwól swoim czołgom wykończyć wroga.
Lotnictwo i artyleria
Seryjne bombardowanie jest najbardziej uciążliwe, gdyż bombowiec musi przelecieć z miejsca, w którym zaczynałeś misję. Najlepsze są pojedyncze bombardowania - świetne do eliminacji dział, wyrzutni rakiet, niebezpiecznej piechoty lub zmiękczania jednostek przeciwnika. Jeśli wróg stoi, to używaj bez wahania, jednak jeśli jedzie - to zapisz grę i celuj z wyprzedzeniem w drogę przed nim. Jeśli nie trafisz, zobacz gdzie wylądowała bomba i gdzie był przeciwnik. Wgraj grę i kolejnym razem wceluj dobrze.
Artylerii najlepiej używać podwójnie na duże oddziały niebezpiecznej piechoty przeciwnika. Spadochroniarzy zrzucaj, gdy potrzebne ci będą posiłki. Jeśli chcesz odkryć mapę, to zapisz grę i używaj samolotów zwiadowczych. Kiedy już będziesz wiedział, gdzie znajduje się przeciwnik, wgraj grę i go zniszcz. Tym sposobem nie stracisz samolotów zwiadowczych. Stracisz je natomiast, gdy będziesz się bronił i wykorzystasz samolot po to, by odkrywał przeciwników i żeby działa mogły w nich strzelać. Czasami trzeba będzie tak zrobić.
Zrzuty spadochroniarzy czasami ułatwiają misję, ci dzielni panowie zawsze mają przy sobie granaty i koktajle Mołotowa. Jeśli gdzieś szybko trzeba dojść, to najlepiej - jeśli można - zrzucić w to miejsce spadochroniarzy. Możesz także zrzucać skrzynię z zaopatrzeniem, działają one jak składy zaopatrzenia, tj. leczą piechotę, naprawiają pojazdy i uzupełniają ich amunicję. Jednak po pierwsze - mają o wiele mniej zapasów, a po drugie - zasobniki będą dostępne w misjach niezwykle rzadko.