Przeciwnicy #1 | Clive Barker's Undying poradnik Clive Barker's Undying
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
SZCZURY (RATS)
- Opis: Szczury w grze zachowują się jak ich prawdziwe ich odpowiedniki - atakują tylko sprowokowane. Wydają przy tym specyficzne dla siebie dźwięki.
- Występowanie: Możemy natknąć się na nie przed willą lub w ciemnych, wilgotnych korytarzach.
- Atak: Nie są zbytnio groźne - jednak jeżeli zostaniemy dłużej w bezruchu może to się dla nas źle skończyć.
- Słaby punkt: Jako że szczury można zabić najłatwiej spośród wszystkich stworzeń w grze, nie należy tracić na nie amunicji - Tibetan War Cannon czy Scythe powinny załatwić sprawę.
- Fabuła: To właśnie szczury wygryzły skórę Aarona.
HOWLER
- Opis: Te wilko-podobne stwory są szczególnie groźne w większych stadach. Ich sposób poruszania to skoki, więc trudno jest w nie trafić ze zwykłego pistoletu. Istnieją dwie odmiany tych stworzeń: normalna - biała i silniejsza - zielona. Różni je, poza kolorem, tylko wytrzymałość.
- Występowanie: Można znaleźć je w willi, w Klasztorze oraz także w katakumbach.
- Atak: Atakują z bliskiej odległości skacząc na ofiarę i szarpiąc ją ostrymi pazurami.
- Obrona: Mogą zwołać posiłki z najbliższej okolicy.
- Słaby punkt: Jako że Howlery aby zaatakować, muszą się do nas zbliżyć, należy więc je z daleka wyeliminować bronią lub zaklęciem ofensywnym.
- Ciekawostki: Howlery to rodzaj przeciwników, z którymi będziemy mieć do czynienia już na samym początku. Mają one na swoim koncie śmierć wielu służących w willi Covenantów oraz mnichów z Klasztoru.
- Fabuła: Są to zwierzątka Lizbeth, a jak się później okaże, także ona jest po części Howlerem.
SCARROW
- Opis: Są raczej mało inteligentne. Ich dziwne ciała (skrzyżowanie węża z jaszczurką) pozwalają na powolne przemieszczanie się po okolicy, natomiast wyrastające symetrycznie macki stanowią wraz z otworem gębowym narzędzia mordu.
- Występowanie: Ich domem jest Oneiros, jednak przedostały się jakoś do willi Covenantów siejąc tam ogromne spustoszenie.
- Atak: Z bliska używają swoich macek, natomiast na większą odległość wyrzucają trującą substancję, która po zetknięciu ze skórą oddziaływuje na centralne ośrodki mózgowe, powodując uszkodzenie tych odpowiedzialnych za wzrok i utrzymanie równowagi.
- Obrona: Kiedy je wystraszymy, schowają się pod ziemię, po czym niespodziewanie pojawią najczęściej za naszymi plecami.
- Słaby punkt: Kiedy przemieszczają się pod ziemią, nie są w stanie atakować. Poza tym prędkość ich poruszania jest zgoła niewielka, dlatego nie potrafią robić skutecznych uników.
- Ciekawostki: Scarrow nie posiada ciała - po śmierci zamienia się w chmurę gazu. Dlatego też nie można go przywołać czarem Invoke.
DUCH MNICHA (GHOST MONK)
- Opis: Duchy mnichów normalnie wyglądają jak przeźroczysta, niebieska materia o humanoidalnych kształtach. Kiedy użyjemy Scrye, zobaczymy zwykłych mnichów zajmujących się swoimi sprawami.
- Występowanie: Znajdziemy je w kaplicy w willi oraz podczas wędrówek po ruinach Klasztoru.
- Atak: Mogą atakować tylko z bliska, używając do tego celu noszonych ze sobą kijów.
- Obrona: Trzymają się głównie w grupach, tak też atakując.
- Słaby punkt: Jako że nie mają czym walczyć na odległość, mogą być spokojnie zdejmowani z daleka.
NIETOPERZ (BAT)
- Opis: Jak w prawdziwym świecie, nietoperze w grze mogą zaatakować tak sprowokowane, jak i same bez większych problemów. Wydają przy tym specyficzny piskliwy dźwięk.
- Występowanie: Kilka znajdziemy w willi, natomiast w ciemnych jaskiniach czy katakumbach Klasztoru jest ich całe mnóstwo.
- Atak: Podlatują do swojego celu i gryzą, najczęściej w szyje.
- Obrona: Są bardzo szybkie, co utrudnia ich unicestwienie.
- Słaby punkt: Nietoperze są bardzo słabe i bez problemu można pokonać je każdą dostępną bronią. Jako że nie mogą atakować z daleka, należy je likwidować jak najwcześniej.
SZKIELET (DECAYED SAINT)
- Opis: Z wyglądu przypominają szkielet wojowników, jednak atakują podobnie jak duchy mnichów. Nie dbają przy tym o swoje bezpieczeństwo, liczy się tylko zlikwidowany cel.
- Występowanie: Możemy natknąć się na nie w okolicach Mauzoleum oraz w ruinach Klasztoru.
- Atak: Potrafią uderzyć kijem lub rzucić z daleka kamieniem czy kością, czymkolwiek co mają aktualnie pod ręką.
- Obrona: Szkielety są szczególnie odporne na fizyczne ataki. Kiedy nawet porządnie je zranimy, to po pewnym czasie znowu powstaną i będą siały zniszczenie.
- Słaby punkt: Są przy tym bardzo wrażliwe na czar - wystarczy użyć Invoke, który zniszczy je całkowicie.
- Ciekawostki: Podczas wizyty w ruinach Klasztoru zobaczymy jak Howler zabija mnicha, po czym z tego zostaje szkielet, który nas zaatakuje. Może te wszystkie szkielety to mnisi, zabici podczas ataku tych wstrętnych stworów?
MNISI (MONKS)
- Opis: Dowodzeni przez opatów mogą być trudnym przeciwnikiem. Ci bogobojni ludzie stali się pod wpływem Scythe of the Celt fanatyczni - bardziej waleczni niż religijni, jednak przed śmiercią modlą się do boga o zbawienie. Są bardzo inteligentni i niesłychanie czujni, dlatego wystarczy cichy szelest aby nas usłyszeli.
- Występowanie: Znajdziemy ich w Klasztorze w przeszłości.
- Atak: Mogą walczyć kijami, a niektórzy są dodatkowo wyposażeni w kusze.
- Obrona: Mogą przywołać swoich braci, poza tym są odporni na czar Invoke.
- Słaby punkt: Mnisi nie są technologicznie rozwinięci, używają do walki starodawnych broni.
- Fabuła: Kiedy ukradniemy Scythe, Klasztor zostanie zniszczony, a wszyscy mnisi zabici.
OPACI (ABBOTS)
- Opis: Jako dowódcy mnichów, są od nich silniejsi. Im także udzielił się wpływ Scythe - propagują ofiary z ludzi oraz czarną magię. W większości ubierają się w purpurowe szaty.
- Występowanie: Tak jak ich podwładni, opaci znajdują się w Klasztorze przeszłości.
- Atak: Dzięki zgłębianiu tajników czarnej magii, opaci posiedli czar Skull Storm, którego używają nader często.
- Obrona: Są odporni na czar Invoke, poza tym korzystają z wielu zaklęć.
- Ciekawostki: Kiedy ukradniemy Scythe, Klasztor zostanie zniszczony, a wszyscy opaci zabici.
FLICKERING STALKER
- Opis: Z wyglądy przypominają latającą rybę z mackami, a podczas ataku wydają dziwne dźwięki.
- Występowanie: Pierwszy raz zmierzymy się z nimi w Oneiros, a później zostaną także znalezione w willi.
- Atak: Gryzą swój cel.
- Obrona: Bardzo szybko się poruszają, często zataczając koła wokół swojej ofiary, co utrudnia ich zabicie.
- Słaby punkt: Jeżeli zauważymy je wcześniej można pokusić się o rozwalenie ich z większej odległości. Nie są zbyt wytrzymałe, więc wystarczy nawet zwykły pistolet.
- Ciekawostki: W pierwszych wersja Undyinga Stalkery miały zdolność chwilowego znikania, dlatego nazywają się "migające". W finalnej wersji zostało to jednak usunięte.
WOJOWNIK TRASANTI (TRASANTI WARRIOR)
- Opis: Trasanti to przypominający piratów ludzie będący na posyłkach Ambrose. Wojownik posługuje się w walce pistoletem lub zakrzywionym mieczem, wspomagając swojego dowódcę.
- Występowanie: Utworzyli bazę w starej Jaskini Piratów. Można ich także spotkać później w willi.
- Atak: Z bliska używając mieczy, z daleka rewolweru.
- Obrona: Są bardzo inteligentni - jeśli usłyszą jak przeładowujemy broń, szybko się na nas rzucą.
- Słaby punkt: Podczas walki wojownicy mają zwyczaj zmieniania broni, jeśli się do nich zbliżymy lub oddalimy. Dzięki temu mamy chwile czasu na zadanie ostatecznego uderzenia. Sa także dość podatni na sugestie - czar Invoke powoduje u nich samobójstwo.
- Ciekawostki: Ich ubrania i bronie przysuwają na myśl Arabskie pochodzenie, jednak czarna magia używana przez żeńskie przedstawicielki to wyklucza.
- Fabuła: Jak wszyscy spod znaku Trasanti, tak i wojownicy są w pełni posłuszni Ambrose.
DOWODCA TRASANTI (TRASANTI CHIEFMAN)
- Opis: Są silniejsi niż wojownicy, dzięki czemu zyskali sobie miano dowódców. W walce używają strzelby oraz pary noży.
- Występowanie: Utworzyli bazę w starej Jaskini Piratów. Można ich także spotkać później w willi.
- Atak: Nie lubią walki na dystans - z bliska używają noży a z większej odległości także strzelby.
- Obrona: Tak jak ich podwładni, są bardzo inteligentni i mogą wykorzystać każdą chwilę nieuwagi gracza.
- Słaby punkt: Robią dokładnie to samo co ich podwładni: zmieniają broń w nieodpowiednim czasie oraz popełniają samobójstwo po czarze Invoke.