Scuola (2) | Wenecja | Chronicles of Mystery Drzewo Życia poradnik Chronicles of Mystery: Drzewo Życia
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Maszeruj do prawej gabloty i otwórz ją otrzymanym kluczem. Zabierz przechowywane w niej narzędzia: pędzelek , szmatkę , środek czyszczący srebro , środek patynujący srebro , szpachelkę i lupę .
Wyjdź z sali spotkań i sklej rozdartą taśmę policyjną lakierem do paznokci. Pora odczytać napis na zegarku. Na początek nabierz (w ekwipunku) na wacik trochę środka czyszczącego srebro i potraktuj nim otwarty chronometr. Przyjrzyj się zegarkowi (PPM w ekwipunku) - okaże się, że Sylvie przesadziła i napis jest nieczytelny. Zanurz więc pędzelek w środku patynującym i posmaruj nim chronometr. Delikatnie zdejmij z niego patynę przy pomocy szmatki. Przyłóż do zegarka lupę i odczytaj napis (PPM w ekwipunku).
Poinformuj organizatora odczytu o swoich odkryciach. Otrzymasz opis kufra , dowiesz się też, że był do Ciebie telefon. Po chwili hrabia zadzwoni ponownie i poprosi Sylvie o spotkanie.
Wyjdź na zewnątrz budynku (kursor w dole ekranu) i skieruj się na plac (kursor w dole ekranu). Pogawędź ze stojącą przy studni parą w karnawałowych przebraniach. W efekcie tej sympatycznej rozmowy Sylvie (nie ujawniając swej tożsamości) zobowiąże się zdobyć dla swych nowych znajomych autograf autorki książki. W tym celu musi się nieco oddalić. Przejdź więc do śmietnika (za plecami karnawałowej pary).
Wygrzeb z kosza na śmieci pustą butelkę po szampanie . Otwórz zieloną skrzynkę pozostawioną na prawo od kubła i wyjmij z niej: obcążki i nożyczki . Zabierz też walającą się pod koszem taśmę policyjną . Wreszcie podpisz książkę Sylvie długopisem (jeśli wcześniej jej nie przeglądałeś, otwórz ją w zbliżeniu). Wróć na plac i zagadnij przebierańca. W dowód wdzięczności za książkę z autografem otrzymasz karnawałową maskę i racę .
Wracaj do budynku i w holu przejdź do niszczarki (z prawej strony biurka; zbliżenie). Włóż do niej maskę i po chwili otwórz pokrywę urządzenia, po czym zdejmij z niej pocięte kawałki maski .
Teraz po schodach udaj się do wykusza. Stoi tam stolik (zbliżenie), z którego zdejmij biały obrus , zakoś też wiszącą przy oknie zasłonę (a wraz z nią taśmę do zasłon ).
Zwróć uwagę na właz po lewej (zbliżenie). Spróbuj unieść klapę - jest przybita gwoździami. Usuń więc je przy pomocy obcążków. Podnieś klapę - niestety, po chwili opadnie, przywiąż ją zatem taśmą do zasłon i zajrzyj do otwartego włazu. Oczywiście nie możesz skoczyć z takiej wysokości, zatem zwiąż ze sobą (w ekwipunku) obrus i zasłonę. Tak otrzymaną linę przymocuj do uchwytu w podłodze i opuść się na pomost.
Przyjrzyj się stacjonującej tam gondoli (zbliżenie). Zabierz leżące w niej zapałki , klucz do drzwi (wykorzystaj go do otwarcia drzwi przy pomoście i dostania się do budynku, jeśli brak Ci któregoś z niezbędnych przedmiotów) i złamane wiosło . Przy pomocy wiosła w takim stanie nigdzie nie dopłyniesz, toteż skradnij jeszcze wetknięty w pomost kij . Połącz (w ekwipunku) wiosło z kijem i obklej je taśmą policyjną.
Teraz odetnij nożyczkami czubek racy i w otwartą racę wetknij pocięte kawałki maski. Racę z kawałkami plastiku wsadź do butelki po szampanie. Butelkę z racą ulokuj w uchwycie na butelkę (w zbliżeniu na łódź) i podpal racę zapałkami. W ten sposób Sylvie zapewni sobie niepostrzeżone przepłynięcie obok niepokojącego ją mężczyzny na moście.