Kawiarnia | Kair i Rejs | Chronicles of Mystery Drzewo Życia poradnik Chronicles of Mystery: Drzewo Życia
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Kair
Kawiarnia
W uliczce zagadnij stojącego przed kawiarnią właściciela. Po chwili rozmowy na temat poszukiwanego przez Sylvie kolekcjonera, biegnij na plac ze studnią, gdzie poinformuj antykwariusza o tym, co udało Ci się zdziałać z chustą. Wracaj w uliczkę i zajdź do kawiarni. Po kolejnej pogawędce z właścicielem przejdź do loży za zasłoną (na wprost).
Zastaniesz tam nieznajomą, która okaże się wysłanniczką kolekcjonera. Jednak kobieta, zanim cokolwiek Ci zdradzi, zaproponuje grę w kości. Warunkiem rozmowy na interesujące Sylvie tematy jest wygrana. W grze musisz osiągnąć wynik jak najbliższy 50 punktów. Kliknij zatem dialog "Nowa gra". Kiedy kobieta rzuci swoje kości, wyjdź ze zbliżenia na nie (kursor w dole ekranu) i wybierz wszystkie 5 kości po Twojej stronie stołu (kości zaznaczone do rzucenia są jaśniejsze), po czym kliknij "Rzut". Przeczekaj rzut nieznajomej (po którym wyjdź ze zbliżenia na jej kości) i wykonaj swój rzut (zauważ, że wszystkie kości są już automatycznie wybrane).
Przy pierwszych dwu rzutach spokojnie możesz zagrać 5 kośćmi i tak postępuj do wyniku około 30 punktów, potem zmniejsz liczbę rzucanych kości o 1 (odznaczając jedną z nich przed rzutem), po przekroczeniu 35 punktów o 2, natomiast kiedy uda Ci się osiągnąć wynik około 40 punktów raczej rzucaj już tylko 2 kośćmi (po 45 - jedną). Oczywiście każdy znajdzie jakiś swój system - generalnie trzeba uważać, by nie przekroczyć 50, a kości bywają czasem złośliwe i przy 2 potrafi wypaść 12 oczek (gdy tego absolutnie nie chcesz), podczas gdy przy 5 (kiedy oczekujesz jak najwyższego wyniku) będą wylatywać dwójki i trójki.
Oczywiście, mając wyższy wynik punktowy niż Fatima, można pasować, licząc na to, że kobieta przedobrzy. Generalnie łatwiej osiągnąć zwycięstwo, dzięki przestrzeleniu wyniku przez rywalkę, niż pobijając ją punktacją (choć jest to możliwe). Jednak, nawet kiedy masz 50 punktów, nieznajomej przeważnie udaje się zremisować. Rzecz jasna, kiedy osiągniesz wynik, powiedzmy, od 48 do 50 punktów, a przeciwniczka ma mniej, absolutnie grzecznie pasuj, czekając, aż wyleci jej za duża liczba oczek.
Rozmówiwszy się z Fatimą, przejdź do głównej części kawiarni (kursor w dole ekranu). Tu wyniknie kwestia zapłaty za kawę (Sylvie nie ma pieniędzy), skieruj się więc do loży, by o uregulowanie rachunku poprosić Fatimę. Jednak kobiety już tam nie będzie. Wróć więc do właściciela kawiarni, podczas rozmowy z którym Sylvie wpadnie na genialny pomysł odpracowania żądanej sumy. Weź zatem stojącą po prawej miotłę i maszeruj z nią za kotarę. Sprzątnij leżące przed stolikiem śmieci.
Następnie przyjrzyj się w tym miejscu podłodze (zbliżenie) i podnieś leżącą na niej złotą monetę (oraz automatycznie dwa papierki - cokolwiek nie klikniesz jako pierwsze, od razu zgarniesz wszystkie "śmieci").
Teraz podejdź do małego stolika w rogu po prawej (zbliżenie). Zakoś z niego leżące na talerzyku ciasteczka . Weź też na moment obie kanaki (z fusami i słodkimi fusami). W ekwipunku wysyp fusy z każdej z nich na kartki papieru. Przejdź do kawiarni i po krótkiej pogawędce z właścicielem wracaj do hotelu.