Space-Laser Tag | Solucja Borderlands 3 Borderlands 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry Borderlands 3 znajdziesz opis przejścia głównej misji Space-Laser Tag. Misja ta zakłada sabotowanie orbitalnego lasera i wiąże się z koniecznością eksploracji obszarów z obniżoną siłą grawitacji. W końcowej części misji do rozegrania jest kilka bitew, m.in. z silnym bossem Katagawa Ball.
Musisz powrócić do obszaru Meridian Metroplex na planecie Promethea. Możesz wybrać planetę z menu szybkiej podróży lub skorzystać z mapy galaktyki na mostku kapitańskim. Po dotarciu do Meridian Metroplex wyrusz do wskazanej lokacji Launchpad 7 będącej miejscem spotkania z Rhysem.
Zabierz od Rhysa Viper Drive. Obok znajduje się przejście i możesz użyć Viper Drive na czytniku przy drzwiach. Rozpraw się z małą grupą przeciwników i skorzystaj z przejścia do Skywell-27.
Począwszy od tego miejsca będziesz obcował z osłabioną grawitacją. Możesz dzięki niej wykonywać znacznie większe skoki - jest to pomocne np. w omijaniu małych przepaści czy doskakiwaniu do górnych półek z pominięciem wspinaczki czy skorzystania ze schodów.
Przeprawa przez Skywell-27 jest początkowo dość liniowa, choć możesz dokładnie badać okolicę żeby np. odnajdywać lokalne sekrety. Do pierwszej większej bitwy dojdzie w pobliżu głównej bramy. W trakcie walk najwięcej problemów sprawią ci wrogowie Heavy (są bardzo wytrzymali) oraz Jet Trooper (potrafią latać i są przez to trudniejszymi celami).
Po bitwie odszukaj terminal żeby odblokować przejście. W okolicy można też rozpocząć poboczny quest Opposition Research. Warto dodać go do dziennika, bo zakłada on odwiedzenie wielu tych samych lokacji, co w przypadku opisywanej głównej misji.
Pokonaj nowych wrogów (w tym kolejnych Heavy) i wkrocz do bazy. Musisz dotrzeć do windy służbowej i użyć po raz kolejny Viper Drive na czytniku. Akcja ta doprowadzi do załączenia się nowej dużej bitwy z oddziałami ochrony. Tradycyjnie już pilnuj się podczas walk z przeciwnikami Heavy i Badass. W przypadku wrogów Badass staraj się unikać ich bezpośredniego ostrzału i z racji na ich ogromną wytrzymałość eliminować ich po kolei.
Po wygraniu dużej bitwy dotrzyj do wejścia do szybów wentylacyjnych. Musisz znaleźć się na pokazanej na obrazku górnej półce i wykonać skok w stronę tunelu wentylacyjnego. Po wyjściu z szybów użyj drabiny i kontynuuj podróż eliminując po drodze m.in. różnorakich fanatyków.
Przypilnuj się w miejscu z powyższego obrazka. Zaczekaj aż znikną płomienie i szybko przedostań się do rur po drugiej stronie zanim silnik ponownie załączy się. Będziesz musiał wyłączyć go poprzez dotarcie do wskazanego pokrętła.
Kolejny cel misji to otwarcie szybu i po dotarciu do oznaczonego obszaru rozpoczną się walki. Tradycyjnie już najwięcej uwagi przywiązuj do działań przeciwników Badass, którym nie pozwalaj na wyprowadzanie skutecznych ataków.
Po zabezpieczeniu okolicy dotrzyj do dźwigni otwierającej szyb. Możesz śmiało wskoczyć do szybu, gdyż bohater nie odniesie żadnych obrażeń z tytułu zaliczenia upadku z bardzo dużej wysokości.
Znajdziesz się w lokacji Fuel Processing. Poniszcz okoliczne małe latające sfery. Pomimo swoich niewielkich rozmiarów zignorowane sfery mogą cię poważnie osłabić. Dotrzyj do kolejnego terminalu zakładającego użycie Viper Drive'a. Otrzymasz cel misji związany ze zbadaniem trzech różnych sfer. Tylko jedna z nich będzie tą właściwą. Należy użyć na niej Viper Drive'a, dzięki czemu zyskasz "sojusznika" - Rhys-Ball.
Wyrusz za Rhys-Ball do kolejnego obszaru, który trzeba będzie zabezpieczyć. Walka ta nie zaskoczy cię niczym nowym. Po wygranej bitwie zaczekaj aż Rhys-Ball odblokuje kolejne przejścia.
Otrzymasz cel misji związany z dotarciem do serwerowni. Po dotarciu na miejsce ostrzelaj beczki żeby łatwo zaliczyć to zadanie. Musisz też wyłączyć firewalla wchodząc w interakcję z komputerem. Powróć po wszystkim do Rhys-Balla.
Zanim skorzystasz z windy podróżującej do pomieszczenia kontrolnego pozbieraj jak najwięcej amunicji z okolicy. Za niedługo przystąpisz do pierwszej dużej bitwy tego questu i warto być do niej jak najlepiej przygotowanym (w okolicy nie ma niestety automatów do łatwego uzupełnienia zapasów).
Pierwsza bitwa rozpocznie się po tym jak winda zakończy podróż. W sali pojawi się między innymi silny mechaniczy przeciwnik Arbalest i to na nim warto skupić swoje początkowe ataki. Dopiero po tym jak się rozprawisz z Arbalestem zajmij się innymi przeciwnikami - uważaj na ich odmiany Heavy i Badass.
Druga bitwa rozpocznie się po otrzymaniu celu o ochranianiu Rhys-Balla. Sfera Rhysa nie może zostać zniszczona przez wrogów. Nowy cel misji oznacza po prostu kolejnych wrogów do wyeliminowania. Wykorzystuj to, że możesz biegać po dużej sali i oddalaj się od miejsc gdzie zrobiło się niebezpiecznie.
Po wygraniu drugiej bitwy ponownie pozbieraj amunicję i inne zapasy z okolicy. Już za chwilę czeka cię starcie z bossem i do niego również warto możliwie jak najlepiej przygotować się.
Po zakończeniu przygotowań podejdź do stanowiska odpalenia lasera. Obejrzyj scenkę z użycia wielkiego lasera. Wkrótce w pomieszczeniu pojawi się boss - wielka latająca sfera Katagawa Ball.
Katagawa Ball w całości skupia się na wyprowadzaniu ataków dystansowych. Boss ma trzy paski energii - najpierw musisz pozbawić go żółtego paska i następnie po kolei dwóch niebieskich.
Praktycznie wszystkie ataki dystansowe bossa są poważnym utrudnieniem, przy czym zdecydowanie najpoważniejszym z nich jest ostrzał rakietowy. Sfera może wystrzelić serię rakiet i jeśli zostaniesz trafiony przez wszystkie rakiety lub większość z nich to możesz od razu zginąć lub znaleźć się na skraju śmierci. Niebezpieczny jest również atak bossa polegający na bombardowaniu okolicy kulami ognia, które mogą zadawać obrażenia od żywiołów.
W bitwie tej można sprytnie "oszukiwać" i chować się w miejscach, do których Katagawa Ball nie może wlecieć. W miejscu gdzie staczany jest pojedynek jest wiele tego typu "kryjówek" i możesz wybrać dowolną z nich. Plan działania jest prosty:
- Schowaj się w miejscu niedostępnym dla bossa.
- Zaczekaj aż Katagawa Ball wykona serię swoich silnych ataków.
- Szybko wyjdź z kryjówki i ostrzelaj bossa.
- Gdy tylko zauważysz, że Katagawa Ball przygotowuje się do kolejnego ataku, ponownie ukryj się w tym samym miejscu.
Metoda ukrywania się doskonale działa na praktycznie wszystkie ataki bossa. Wyjątkiem może być obszarowy atak elektrycznością (przykład na obrazku). Postaraj się wtedy kucnąć i maksymalnie przysunąć do przeszkody żeby nie odnieść obrażeń. Na szczęście w razie potrzeby możesz dłużej pozostać w ukryciu żeby twoje tarcze mogły się całkowicie odnowić.
Chowanie się pozwoli ci komfortowo rozegrać cały pojedynek o ile tylko nie będziesz zbytnio ryzykował i nie pozostawał na przestrzeni zbyt długo. Technika ta wymusza niestety dysponowanie dużą ilością amunicji. Jeśli wyczerpiesz do końca jej zapasy, to zacznij biegać po arenie w poszukiwaniu skrzynek z amunicją i chowaj się za przeskodami gdy tylko sfera rozpocznie ostrzał.
Jeśli zostaniesz powalony i wejdziesz w tryb walki o życie (Fight for Your Life), to gra "zaoferuje" ci na pomoc na wypadek braku możliwości wskrzeszenia przez sojusznika. Rozglądaj się za okazjami do ostrzelania małych dronów lub żołnierzy.
Pozbawienie Katagawa Ball wszystkich trzech pasków energii zajmie ci dużo czasu, ale jeśli zastosujesz opisany powyżej trik i będziesz prowadził ostrożną grę, to bossa pokonasz bez większych komplikacji. Eksplodująca sfera pozostawi po sobie kredyty, eridium i różnoraki sprzęt. Podejdź we wskazane miejsca i zabierz przedmiot questowy - Vault Key Fragment. Powróć z nim na pokład Sanctuary i przekaż artefakt Tannis. Spotkaj się następnie z Lilith. Rozpocznie się kolejny główny quest - Atlas, At Last.