Lair of the Harpy | Solucja Borderlands 3 Borderlands 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Na tej stronie poradnika do gry Borderlands 3 znajdziesz opis przejścia głównej misji Lair of the Harpy. W ramach przechodzenia tego questu czeka cię wizyta w ogromnej Posiadłości Jakobsów, która będzie wiązała się z koniecznością stoczenia wielu walk i pokonania bossa (Billy, The Anointed).
Powróć do regionu Floodmoor Basin i spotkaj się w Knotty Peak z Wainwrightem Jakobsem. Musisz dotrzeć pojazdem do przejścia prowadzącego do Posiadłości Jakobsów Jakobs Estate.
Nie trzeba dokładnie badać całej nowej mapy. Możesz zamiast tego skupiać się na likwidowaniu tylko tych wrogów, którzy ewidentnie staną ci na drodze. W drodze do posiadłości musisz przejść przez wioskę oraz po moście zwodzonym (powyższy obrazek). Po dotarciu do budynku na wzgórzu trzeba skorzystać z ruchomej platformy podróżującej w stronę właściwej willi.
Od razu skieruj się w stronę głównego wejścia do posiadłości. Użyj dzwonka i zaczekaj aż zostaniesz wpuszczony do środka. Pełna eksploracja willi nie jest obowiązkowa, choć mógłbyś rozpocząć poboczny quest Sacked czy np. podnosić kolejne dzienniki audio. Zapukaj do drzwi na piętrze żeby odpalić cut-scenkę i dowiedzieć się o zdradzie Aurelii.
Począwszy od tego miejsca musisz eliminować wrogów pilnujących willi. Uważaj na Goliathów, którzy są bardzo wytrzymali. Staraj się koncentrować na nich swój ostrzał i unikać jednocześnie ataków z ich strony. Dostatecznie osłabiony gigant może "przemienić się" w Raging Goliatha. Jeśli do tego dojdzie, to dużo biegaj i staraj się trzymać przeciwnika na dystans i nie pozwalać mu na ataki wręcz.
W jednym z kolejnych korytarzy znajdziesz też wzmocnione działko. Wykorzystuj to, że jest ono nieruchome i że możesz dzięki temu chować się w razie potrzeby przed ostrzałem. Kontynuuj przemarsz. Kolejnych walk spodziewaj się w kaźdym większym pomieszczeniu posiadłości. Warto zaznaczyć, że pozwalają one na podróżowanie pomiędzy parterem i piętrem i warto polegać zawsze na tej opcji.
Przypilnuj się po dotarciu do loży sąsiadującej z salą teatralną (powyższy obrazek). Postaraj się pozbierać jak najwięcej amunicji z okolicy i dopiero wtedy zbliż się do sceny. Załaczy się nowy trudny pojedynek z bossem, którym będzie Billy, The Anointed. Warto zaznaczyć, że Billy w przeciwieństwie do większości głównych bossów nie posiada paska energii u góry ekranu. Informacja o jego aktualnym stanie zdrowia jest wyświetlana nad jego głową, czyli tak samo jak w przypadku zwykłych przeciwników.
Billy dysponuje kilkoma potężnymi atakami dystansowymi, przy czym najpoważniejszym z nich jest wysłanie fali uderzeniowej. Możliwe jest jej unikanie poprzez przeskakiwanie nad nią, ale skok musisz idealnie zgrać w czasie żeby nie wejść z nią w kontakt. Nie licz na to, że zasłony cię ochronią, bo fala może przez nie przelatywac.
Jeżeli zostaniesz trafiony przez falę uderzeniową, to prawdopodobnie stracisz od razu całą tarczę i trochę punktów zdrowia. Skup się wtedy na regeneracji.
Innym częstym atakiem bossa jest wysyłanie w stronę bohatera ognistych czaszek. Są one samonaprowadzalne, przy czym możesz je zestrzeliwać lub biegać pomiędzy zasłonami w nadziei, że uderzą w coś innego.
Sporym utrudnieniem tej bitwy jest to, że boss potrafi teleportować się. Musisz być gotowy na to, że Billy nagle może pojawić się np. za plecami bohatera. Warto częściej niż zazwyczaj obserwować wskazania mini-mapy (boss to duża czerwona czaszka) żeby nie dać się w ten sposób zaskoczyć.
Unikalną cechą tej bitwy jest to, że po wkroczeniu do głównej sali nie jest blokowane przejście za plecami bohatera. Możesz walczyć w miejscu, w którym przebywał Billy lub wycofać się na zaplecze. Nie jest to jednak naszym zdaniem dobry pomysł. Tylko na scenie będą przebywali zwykli przeciwnicy, z pomocą których w razie powalenia (Fight for Your Life) będziesz mógł dokonać wskrzeszenia (Second Wind).
Billy, the Anointed ma tylko jeden pasek zdrowia, ale boss jest dość wytrzymały, tak więc walka może potrwać kilka minut. Słabym punktem na ciele bossa jest jego czaszka. Niestety z racji jej niewielkich rozmiarów trafianie w nią może być utrudnione jeśli nie dysponujesz snajperką lub inną bronią wykazującą się dużą celnością. Pokonany Billy przemini się w fioletowe skupisko kryształów, które można roztrzaskać i doprowadzić dzięki temu do pojawienia się lootu.
Wybierz wskazane przez grę przejście i dotrzyj na piętro gdzie do rozwiązania jest zagadka z trzema dźwigniami i przyciskiem.
Podpowiedzią do rowiązania zagadki jest plakat Typhona Deleona znajdujący się na prawo od dźwigni. Twoim zadaniem jest odwzorowanie tego plakatu na scenie.
Prawidłowe ustawienie obiektów na scenie pokazuje powyższy obrazek.
- Pociągaj za lewą dźwignię aż pojawi się postać Typhona z biczem.
- Pociągaj za środkową dźwignię aż pojawi się tło związane z ruinami.
- Pociągaj za prawą dźwignię aż pojawi się łuk (Vault Arch).
Po wciśnięciu przycisku na scenie otworzy się zapadnia. Dotrzyj do niej i zeskocz do piwnicy posiadłości.
Przejdź do pomieszczenia Monty's Den w piwnicy. Zbadaj szafkę z książkami i odszukaj interaktywną czaszkę, która odblokuje sąsiednie pomieszczenie. Zdejmij ze ściany winyl Monty's Wooden Record.
Możesz już opuścić posiadłość i przenieść się do Floodmoor Basin. Nowe spotkanie z Wainwrightem celem przekazania mu winyla zakończy ten quest i odblokuje kolejną główną misję The Guns of Reliance. W nagrodę za zaliczenie zadania otrzymasz xp, kredyty i epicki Grenade Mod.