Pandora - powrót | Zadanie poboczne w Borderlands 3 Borderlands 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Na tej stronie poradnika do gry Borderlands 3 znajdziesz opisy przejścia pobocznych misji odblokowywanych po powrocie na planetę Pandora. Ma to konkretnie miejsce po zaliczeniu wszystkich głównych misji na Eden-6 i rozpoczęciu głównego zadania Blood Drive. Nasza solucja podpowie gdzie rozpoczynać nowe questy, jak je ukończyć i czy mają wybory i opcjonalne cele.
- Buff Film Buff
- Boom Boom Boomtown
- Sheega's All That
- Life of the Party
- Dynasty Dash: Pandora
- The Feeble and the Furious
- The Homestead
- The Homestead (Part 2)
- The Homestead (Part 3)
- Just Desserts
- Let's Get It Vaughn
- Wildlife Conservation
- The Demon in the Dark
- Childhood's End
Buff Film Buff
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor. Porozmawiaj z Buffem.
Wyrusz do oznaczonych przez grę śmietników w okupowanej przez bandytów lokacji The Sin-A-Plex. Przeszukaj je wszystkie - tylko w jednym z nich będzie nagranie ECHO Drive. Z nagraniem wyrusz do pomieszczenia z projektorem. Po drodze trzeba zabić nowych zwykłych wrogów. Umieść nagranie w projektorze.
Musisz zabić Rohnera - to jeden z bandytów, przy czym powinien on korzystać z wyrzutni rakiet, tak więc w trakcie walki dużo biegaj na boki. Użyj pokrętła, wejdź do chatki i zabierz z niej żarówkę do projektora Projector Bulb. Powróć do sali z projektorem - uwaga na bandytę Badass, który może się tam pojawić. Wymień żarówkę i uruchom projektor. Powróć do Buffa żeby zakończyć quest - otrzymasz xp i kredyty.
Boom Boom Boomtown
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor. Porozmawiaj z Tiną lub z Brickiem.
Quest ten ma dwóch różnych zleceniodawców, ale jego przebieg nie zmienia się. Twoim pierwszym zadaniem jest wykonanie ataku Ground Slam na bombie w kształcie miny, która została włożona do uszkodzonej rury. Wyjdź po schodach i ustaw się na balkoniku dokładnie nad bombą - pokazuje to powyższy obrazek. Wykonaj skok i w trakcie lotu wciśnij przycisk kucania żeby odpalić atak Slam i uderzyć w ziemię (w tym przypadku w bombę) z dużą siłą.
Dotrzyj do Bricka i po tym jak otworzy bramę ostrzelaj wepchniętą bombę żeby ją zdetonować.
W lokacji Cave-In Point musisz rozprawić się z fanatykami COV. W trakcie walk możesz liczyć na pomoc sojuszników. Najbardziej przypilnuj się atakując Annointed Psycho - może on teleportować się i atakować żywiołami. Po walce rozbij fioletową bryłę żeby wypadł loot.
Po wygranej bitwie pogadaj z Tiną żeby zakończyć quest. Odblokujesz bezpieczną lokację Boomtown - możesz tu korzystać z automatów, punktu szybkiej podróży oraz odbierać nowe poboczne questy. W nagrodę za zaliczenie opisywanej misji otrzymasz xp i ozdobę na broń (Weapon Trinket).
Sheega's All That
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor po ukończeniu pobocznego zadania Boom Boom Boomtown. Porozmawiaj z Tiną.
Odbierz dekoracje Decorations od Tiny. Dotrzyj do lokacji Sheega's Kennels i rozwieś dekoracje w pięciu oznaczonych miejscach. Skorzystaj z dzwonka do drzwi. Musisz pozbyć się skagów, które pojawiły się wokół budynku. Po zabiciu potworów wykonaj atak wręcz na jednej z zawieszonych dekoracji.
Cofnij się i zaczekaj na odblokowanie wejścia. Musisz zbadać wszystkie duże klatki znajdujące się w zaznaczonym na mapie obszarze. W jednej z nich będzie oswojony skag Enrique IV.
Skorzystaj z oznaczonego pokrętła żeby nakarmić Enrique. Pojawi się mini-boss Sheega, którego najlepiej atakować z dużej odległości pozostając w ciągłym ruchu. W okolicy pojawi się też kilka skagów w odmianach Badass, aczkolwiek zabicie ich nie jest obowiązkowe. Cel misji zaktualizowany zostanie po tym jak Sheega zginie. Po wygranym pojedynku dotrzyj do przełącznika tylnej bramy.
Enrique odzyska wolność, a ty możesz powrócić do Tiny w Boomtown po odbiór nagród za ukończenie misji - xp i kredyty.
Life of the Party
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor po ukończeniu pobocznego zadania Boom Boom Boomtown. Porozmawiaj z Mordecaiem.
Dotrzyj do oznaczonej lokacji Phalanx Pass i zacznij zbierać kwiaty Special Flower. W zebraniu 5 kwiatów będą ci przeszkadzały skagi. Wyrusz teraz do lokacji The Lonely Pillar gdzie ma miejsce przyjęcie (a raczej stypa). Na wyspę prowadzi most zwodzony i rozpoznasz to miejsce po rozwieszonych balonach. Pogadaj z Mordecaiem i połóż kwiaty na grobie. Porozmawiaj następnie z Hirschimem i dotrzyj do miejsca gdzie odbywa się przyjęcie.
Quest ten ma 3 opcjonalne cele. Zajmowanie się nimi nie wpłynie na nagrody, które otrzymasz za ukończenie zadania. Wykonywaniem opcjonalnych zadań zaśmucisz Hirschima i rozzłościsz Mordecaia, ale nie spotkają cię żadne negatywne konsekwencje. Pierwszy opcjonalny cel zakłada odnalezienie wszystkich 12 kawałków ciasta Cake Slice zamiast jedynie dwóch. Zlokalizowanie ich wszystkich nie powinno być bardzo trudne. Jeden z kawałków jest wewnątrz chatki.
Drugi opcjonalny cel zakłada pobicie rekordu 50 punktów za rzucanie granatami przez obręcze. Tuż obok znajdziesz granaty i możesz łatwo uzupełnić zapasy. Najlepiej celować w najmniejszą obręcz za 10 punktów - ustaw kamerę w takiej pozycji jak na obrazku, a granaty powinny przelatywać przez obręcz. Jeśli chcesz zaliczyć jedynie główny cel misji, to wystarczy wykonać 5 dowolnych rzutów granatami.
Trzeci opcjonalny cel zakłada pobicie rekordu na strzelnicy - trzeba zabić 30 latających stworzeń Rakk w wyznaczonym czasie. Dobrym pomysłem jest korzystanie na przemian z pistoletu SMG oraz karabinu szturmowego. Warto też użyć broni COV, które nie wymagają przeładowania. Jeśli nie chcesz zasmucić Hirschima, to możesz nie walczyć o pobicie rekordu lub pobić jedynie (na bieżąco aktualizowany) rekord Mordecaia.
Na koniec przyjęcia pogadaj z Hirschimem i użyj dowolnej broni żeby zniszczyć piniatę - wysypie się z niej loot. W nagrodę za ukończenie misji otrzymasz xp, kredyty oraz legendarny pistolet Dastardly Amazing Grace. Pistolet jest przyznawany niezależnie od tego czy wykonywałeś opcjonalne cele czy nie.
Dynasty Dash: Pandora
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor. Jest to tablica ogłoszeniowa w obozie Roland's Rest.
Misja ta jest kopią zadania Dynasty Dash: Eden-6, które rozgrywało się na wspomnianej bagiennej planecie. Po komplet szczegółów przejdź do opisu przejścia tego questu w rozdziale Eden-6. Oto przypomnienie kilku najważniejszych rzeczy:
- Musisz zacząć od zabrania burgerów. Wystartuje wtedy licznik (dobrze mieć już pojazd w gotowości).
- Zadanie ma limit czasu - 10 minut. Jeśli szybciej się z nim uporasz, to możesz zaliczyć jeden lub kilka opcjonalnych celów i otrzymasz lepszą zapłatę na koniec misji.
- Do celów możesz docierać w dowolnej kolejności. Trasę podróży warto planować na mapie regionu, zwłaszcza że zatrzymuje to tymczasowo licznik.
- Korzystaj z pojazdu z dobrym nitro (np. z Outrunnera z dopalaczem Razor Wings) żeby podróżować z jak największą prędkością.
- Po drodze możesz niszczyć czerwone szyldy konkurencji (przykładowy na obrazku) i zwiększać dzięki temu ilość czasu na wykonanie zadania.
- Po dotarciu do każdej z 5 lokacji ignoruj wszystkich przeciwników i skupiaj się jedynie na dotarciu do oznaczonego na zielono miejsca pozostawienia burgerów.
Jeśli zmieściłeś się w limicie czasu, to odbierz nagrodę od pracownika Dynasty Diner w Roland's Rest. Misję tę można powtarzać - w Roland's Rest będzie pojawiał się znacznik questu Dynasty Dash: Devil's Razo. Założenia misji nie zmienią się i burgery zawsze trzeba będzie dostarczyć w te same miejsca.
The Feeble and the Furious
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Devil's Razor. Jest to tablica ogłoszeniowa w obozie Roland's Rest.
Dotrzyj do lokacji Mesa Marron i porozmawiaj z Lizzie. Wsiądź do zaparkowanego w garażu unikalnego pojazdu Pappy's Jalopy. Musisz wcielić się w rolę szofera Pappy'ego i podwozić go we wskazane miejsca. W każdej z odwiedzanych lokacji trzeba zaparkować na prostokącie i wysłuchać polecenia Pappy'ego.
W pierwszej lokacji rozjeżdżaj pojawiające się potwory z "Milky" w nazwie. Wysiadaj z auta żeby zabierać upuszczane przez bestie przedmioty questowe Intact Milkpod. Musisz ich zgromadzić w sumie 5.
Druga lokacja to rafineria Dahl Refinery. Po zaparkowaniu auta wejdź do kanałów, w których znajdziesz martwego dilera monet. Przejdź dalej żeby znaleźć się wewnątrz rafinerii i zacznij od rozprawienia się ze wszystkimi przeciwnikami.
Musisz zebrać 5 monet Worthless Rare Coin i należy w tym celu przeszukać całą rafinerię. Monety są zaznaczone na mapie, ale część z nich znajduje się na dachach i wysokich półkach. W celu dotarcia do co najmniej dwóch nich trzeba doskakiwać do wyższych rur i półek po to żeby się na nie wdrapywać. Pierwsza problematyczna moneta leży na dachu dużego okrągłego zbiornika. Możesz doskoczyć do zbiornika z okolicznych balkoników.
Druga problematyczna moneta jest wewnątrz pokazanej na obrazku uszkodzonej rury. Musisz rozpocząć wspinaczkę pod miejscem jej odnalezienia, doskakując do mniejszych rur i metalowych półek. Powróć ze wszystkimi monetami do samochodu Pappy'ego.
Trzecia lokacja do odwiedzenia to chatka dentysty. Po dotarciu na miejsce zaparkuj auto na prostokącie i zapukaj do drzwi. Musisz zabić Dental Dana, który wyjdzie z chatki. Zabierz "wyrzucone" przez niego zęby Dental Dan's Teeth.
Powróć do auta i wyrusz wraz z Pappym do jego domu, przy którym rozpoczynałeś przejażdżkę. Zaparkuj auto w garażu i pogadaj z Lizzie. W nagrodę za zaliczenie misji otrzymasz xp i kredyty.
The Homestead
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie The Splinterlands. Jest to tablica ogłoszeniowa w Pitt's Stop.
Porozmawiaj z Ma Honeywell w lokacji The Homestead. Poprosi ona o pozyskanie dwóch przedmiotów. Bezpiecznik (Fuse) jest w jednej z sąsiednich lokacji, do której wkracza się przechodząc przez mały tunel. Dostępu do bezpiecznika mogą bronić bandyci.
Rdzeń turbiny wiatrowej (Wind Turbine Core) jest w bardziej oddalonej lokacji, w której oprócz "zwykłych" fanatyków COV może też przebywać mini-boss DJ Deadsk4g powiązany z jednym z kontraktów Zer0 (Target of Opportunity). Zabicie go nie jest obowiązkowe, ale nie warto pomijać tego kroku. Niezależnie jak się zachowałeś dotrzyj do dużej turbiny i wyciągnij z niej rdzeń. Powróć z przedmiotami questowymi do Ma Honeywell. Zostaniesz poproszony o zainstalowanie ich w dwóch różnych urządzeniach na terenie gospodarstwa. Powróć na koniec po odbiór nagród - xp i kredytów. Możesz od razu odebrać kolejne zlecenie - The Homestead (Part 2).
The Homestead (Part 2)
Jak zacząć quest: Rozmowa z Ma Honeywell po ukończeniu pobocznego questu The Homestead.
Wyrusz w stronę źródła - po drodze musisz wcisnąć przycisk przy bramie i zaliczyć krótki przemarsz połączony z atakowaniem skagów. Po dotarciu w oznaczone miejsce trzeba zabić nieco silniejszą bestię Vermilingua. Najlepiej atakować ją z większej odległości i pozostawać w ruchu żeby nie dać się jej dopaść. Po wygranej walce podejdź do rannego Pa Honeywella i przytrzymaj przycisk wskrzeszenia go.
Musisz przeszukać trzy kupy celem pozyskania materiałów wybuchowych Explosives. Umieść je wewnątrz większej kupy i skorzystaj z detonatora. Po eksplozji powróć do Ma Honeywell. Ponownie otrzymasz xp i kredyty. Możesz też rozpocząć ostatni quest z tej serii - The Homestead (Part 3).
The Homestead (Part 3)
Jak zacząć quest: Rozmowa z Pa Honeywellem po ukończeniu pobocznego questu The Homestead (Part 2).
Wyrusz za Pa Honeywellem do obory. Użyj dźwigni żeby podjąć nieudaną próbę uruchomienia Ol' Bessie. Musisz docierać do kolejnych zaworów. Pierwszy zawór wymaga jedynie skorzystania z drabiny. Drugi zawór jest po przeciwnej stronie obory i musisz się tam wdrapać.
Trzeci zawór jest bardziej problematyczny. Zacznij od dotarcia do małej drabiny, a następnie przejdź po pokazanym na obrazku wąskim metalowym elemencie konstrukcji obory.
Ostatni czwarty zawór jest wyżej i jeszcze trudniej do niego dotrzeć. Musisz doskoczyć do zewnętrznego balkonika obory, a następnie obrócić się w prawo i wdapać się do górnego otworu (obrazek 1). Po znalezieniu się na górze wyceluj z broni w widoczną w oddali tarczę (obrazek 2) i oddaj strzał.
Po prawej stronie opuści się drabinka (powyższy obrazek) - doskocz do niej żeby wdrapać się na górne balkoniki. Jest tam druga drabina, która pozwoli ci dotrzeć na dach. Pociągnij za dźwignię na dachu żeby załączyć Ol' Bessie, czyli działo obronne.
Zeskocz na dół, wkrocz do oznaczonego obszaru i zacznij eliminować pojawiających się bandytów, którzy będą przybywali dropshipami. Po pokonaniu wszystkich wrogów powróć do Pa Honeywella żeby zakończyć misję. Otrzymasz xp, kredyty i rzadki karabin szutrmowy Pa's Rifle.
Just Desserts
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie The Splinterlands. Porozmawiaj z Beatrice.
Otrzymasz zadanie pozyskania szeregu przedmiotów. Beczka z prochem Barrel of Gunpowder znajduje się we wrogim obozie. Pokonaj wszystkich bandytów i odszukaj długą drabinę, która pozwoli ci dotrzeć na wysoki metalowy balkonik. To właśnie tam znajdziesz proch strzelniczy.
Jaja Spiderant Eggs musisz pozyskać po wkroczeniu do legowiska potworów. Po dotarciu na miejsce zabijaj mrówko-pająki i uważaj na ich silniejszą królową Queen Ant Wanette. Dopiero po oczyszczeniu legowiska rozglądaj się za dużymi kokonami podobnymi do tego z powyższego obrazka. Z każdego zniszczonego kokonu wysypią się 4 jaja. Powróć ze wszystkimi składnikami do Beatrice i przekaż jej je.
Drugą część misji musisz rozpocząć od zabrania z chatki pudełka "świeczek" "Candles". Pogadaj z Beatrice i zabierz również trzy warstwy ciasta Cake Parts. Dotrzyj do wejścia do wskazanej kopalni. Wchodź w interakcję z małym wózkiem żeby umieszczać na nim kolejne warstwy ciasta. Następnie poumieszczaj na cieście świeczki - laski dynamitu.
Zadzwoń do drzwi, zapal dynamit i użyj ataku wręcz żeby popchnąć wagonik do kopalni. Oddal się na kilka kroków i poczekaj na eksplozję. Warto przeszukać zwłoki bandyty, który wybiegnie z kopalni zanim umrze (powyższy obrazek), bo pozostawi po sobie loot (m.in. przedmioty kosmetyczne). Powróć do Beatrice żeby zakończyć quest - otrzymasz xp, kredyty i rzadki Grenade Mod Cholocate Thunder.
Let's Get It Vaughn
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Carnivora. Porozmawiaj z Zahnzi Kall.
Wyrusz za Zahnzi do miejsca, w którym odbędzie się quiz. Ustaw się na podium i wysłuchaj zasad. Po usłyszeniu każdego pytania możesz wcisnąć przycisk odpowiedzi A, odpowiedzi B lub zignorować interakcję - nie ma to żadnego wpływu na zakończenie questu.
Quiz zakończy się po kilku rundach (w razie potrzeby Vaughn bedzie interweniował). Pozbieraj loot, który pojawił się przy scenie i rozpraw się z konkurencją, która zwróci się przeciwko sterowanej postaci. Po wygraniu (łatwej) walki pogadaj raz jeszcze z Zahnzi. Otrzymasz xp, kredyty oraz rzadką ozdobę na broń (Weapon Trinket) - Itsy Bitsy Rakky Hive.
Wildlife Conservation
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Konrad's Hold. Obejrzyj odnalezione zwłoki.
Musisz wyruszyć na poszukiwania Talona i należy w tym celu podążać za śladami krwi. Nie musisz na szczęście dokładnie się za nimi rozglądać, bo gra będzie aktualizowała znaczniki celu misji na mini-mapie. Musisz wkroczyć do tunelu Unused Escape Tunnel i zacząć eliminować potwory. Po dotarciu do zamkniętej bramy trzeba rozejrzeć się po okolicy za materiałami wybuchowymi Explosives. Mogą one być np. ukryte za beczkami (powyższy obrazek).
Po zebraniu przedmiotów questowych umieść ładunki wybuchowe na wagoniku i wykonaj atak wręcz na zbiorniku przyczepionym do wagonika.
Możesz kontynuować podróż przez kopalnię. Po dotarciu do wyjścia z niej zajmij się eliminowaniem Varkidów. Wysłuchaj rozmowy z Brickiem, dokończ podróż i po aktualizacji celu misji przenieś się do regionu Devil's Razor.
Powróć do sojuszniczego obozu Boomtown żeby spotkać się z Brickiem i Mordecaiem. Po chwili quest zakończy się. Otrzymasz xp, kredyty i rzadki karabin snajperski.
The Demon in the Dark
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Konrad's Hold. Obejrzyj leżącą na ziemi głowę bota.
Odszukaj dużą dźwignię w pobliżu zbiornika wodnego i pociągnij za nią. Podnieś głowę bota Wren's Head i wkrocz do lochu These Are No Mines. Znajdziesz tu pozostałą część bota, na którym można umieścić przenoszoną głowę.
Zacznij podązać za botem Wren, który będzie odblokowywał kolejne przejścia. W lochu przebywają różne odmiany potworów, ale zabijanie ich nie powinno być trudne. W jednej z kolejnych pieczar musisz zlokalizować hałasujący obiekt - jest on na dachu pokazanej na obrazku konstrukcji i trzeba się tam wdrapać. Wykonaj atak wręcz na kupie varkidów żeby odsłonić Larka. Wyłącz jego alarm.
Musisz uaktywnić trzy runy i wiąże się to z koniecznością rozwiązania trzech zagadek. Za każdym razem twoim zadaniem jest posłanie pocisku wystrzelonego z dowolnej broni, który musisz przelecieć przez trzy obręcze i trafić w runę. Trzeba ustawiać się w takich miejscach żeby obręcze pozwalały na przelot pocisku w linii prostej. Zawsze czekaj też aż obręcze podświetlą się na fioletowo - jest to sygnał, że oddany w jej stronę strzał będzie pomyślny.
Powyższy obrazek prezentuje miejsce oddania strzału do pierwszej runy.
Powyższy obrazek prezentuje miejsce oddania strzału do drugiej runy.
Powyższy obrazek prezentuje miejsce oddania strzału do trzeciej runy. Trzeba oddać strzał z wysokości i z większej odległości.
Po uaktywnieniu wszystkich eridiańskich run będziesz mógł kontynuować przemarsz. Celem podrózy jest ostatnie pomieszczenie lochu, które Wren musi odblokować. Należy tu pokonać Lagromara - nie jest to silny przeciwnik, ale uważaj na jego ataki żywiołami, którymi będzie bombardował okolicę.
Pokonany mini-boss pozostawi po sobie dużo lootu i będzie wśród niego głowa Alkonost's Head. Zaczekaj aż odblokowane zostanie wyjście z lochu (w okolicy są też skrzynie z cennym lootem). Powróć do Wren żeby oddać odnalezione w kopalni przedmioty questowe. Nagrody za ukończenie tej misji to xp, eridium oraz rzadka strzelba Burning Chomper.
Childhood's End
Jak zacząć quest: Dotrzyj do wykrzyknika w regionie Konrad's Hold. Zbadaj przełącznik przy zamkniętej bramie w kryjówce Angel's Light.
Otwórz składzik i znajdź portret na ścianie. Po wysłuchaniu wiadomości od Tannis przesuń portret. Otwórz tylne drzwi. Musisz znaleźć pluszowego misia - będzie leżał na kanapie. Dotknij go i wysłuchaj nagrania.
Kolejny krok to odnalezienie nieczynnego automatu - zlokalizuj w tym celu dźwignię prowadzącą do składziku w narożniku. Dotknij automatu. Wypadną z niego losowe bronie i załączy się kolejne nagranie. Zabierz też bezpiecznik Power Fuse.
Teraz musisz znaleźć działko Hyperion RKT Sentry. Umieść bezpiecznik w skrzynce i wkrocz do jaskini z potworami. Udaj się na górny poziom badanej lokacji. Dotrzyj do maszyny i wciśnij przycisk. Obróć się i zlokalizuj pokazaną na obrazku małą tarczę. Traf w nią z dowolnej broni. U góry pojawi się kolejna tarcza - również ją ostrzelaj. Możesz już wejść do małego składziku z tarczą. Dotknij jej i wysłuchaj nagrania.
Działko Hyperion SKT Sentry załączy się i w rezultacie musisz je zniszczyć. Najlepiej ustawić się gdzieś z boku i wrzucać do składziku granaty lub strzelać stojąc na krawędzi zasięgu rażenia działka. Po tym jak się go pozbędziesz wejdź jeszcze raz do składziku i zainteresuj się drabiną. Popatrz do góry i zniszcz deski żeby odsłonić otwór w suficie (powyższy obrazek). Dopiero wtedy wyjdź po drabinie na górę.
Dotknij odnalezionego satelity żeby załączyło się nowe nagranie. Na sam koniec musisz przenieść się do Roland's Rest w regionie Devil's Razor. Zlokalizuj w obozie oczyszczacz wody i dotknij go. Wysłuchaj rozmowy z Tannis i pogadaj w obozie z Vaughnem. Nagrody za ukończenie tej misji to xp, kredyty i rzadka tarcza Loop of 4N631 dysponująca funkcją Phaseshift.