Amara Siren w Borderlands 3 Borderlands 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Amara jest jedną z grywalnych postaci, nad którą możesz objąć kontrolę w czasie zabawy w Borderlands 3. Ten rozdział poradnika zawiera najważniejsze informacje związane z tą postacią. Dowiesz się jakimi umiejętnościami może dysponować Amara. Dodatkowo przygotowaliśmy rekomendowany build dla Amary, w którym zestawiliśmy najlepszą naszym zdaniem kombinację umiejętności aktywnych i pasywnych.
- Amara - Ogólne informacje
- Amara - rekomendowany build
- Amara - umiejętności drzewka Mystical Assault
- Amara - umiejętności drzewka Fist of the Elements
- Amara - umiejętności drzewka Brawl
Amara - Ogólne informacje
- Amara jest syreną i oznacza to, że dysponuje swego rodzaju magicznymi zdolnościami, dzięki którym może skutecznie atakować i osłabiać przeciwników.
- Specjalizacja tego bohatera to Siren. W momencie rozpoczynania nowej gry Amarze możesz ustawić jedną z trzech startowych umiejętności Action Skills. Startowe moce dla tej klasy postaci dotyczą nasyłania na wrogów astralnych projekcji, przyzywania ogromnej pięści mogącej uwięzić przeciwnika oraz wyskoczenia w powietrze i uderzenia w ziemię z ogromną siłą. W skrócie - dwie aktywne umiejętności dotyczą zadawania bezpośrednich obrażeń, a trzecia złapania kogoś z zamiarem wystawienia go na następne ataki.
- Startowe akcje Action Skills nie są wszystkimi dostępnymi dla Amary - możesz odblokować także kolejne. Znajdują się one w dolnych częściach drzewek rozwoju Amary. Wiąże się to niestety z koniecznością awansowania na dostatecznie wysoki poziom doświadczenia i wydania określonej liczby punktów rozwoju. Nawet jeśli odblokujesz nowe akcje to w danym momencie tylko jedna z nich może być w stanie gotowości do aktywacji.
- Amara dysponuje po jednym slocie na ulepszenie (Augment) i umiejętność zadawania obrażeń od żywiołów (Element). Szczególnie interesująca jest ta druga pozycja. Możesz mieć wpływ na to jakimi rodzajami obrażeń od żywiołów będą nękani przeciwnicy przez umiejętność Action Skill. Jest to bardzo pomocne jeśli np. brakuje ci broni do zadawania obrażeń od konkretnych żywiołów. Niestety pasywne zdolności Element znajdują się w różnych miejscach na różnych drzewkach rozwoju. Zaprezentowany poniżej rekomendowany build dla Amary pozwoli ci na szczęście mieć je w gotowości i w razie potrzeby na bieżąco podmieniać.
Amara - rekomendowany build
Rekomendowany przez nas build zakłada utworzenie postaci, która walczy na krótkim dystansie i dodatkowo osłabia przeciwników obrażeniami od żywiołów. Na potrzeby wdrożenia tego planu w życie potrzebne ci będą umiejętności z drzewek Fist of the Elements oraz Brawl.
W przypadku drzewka Fist of the Elements twoim głównym dążeniem będzie doprowadzenie do odblokowania umiejętności action skill Fist Over Matter wymagającej zainwestowania co najmniej 20 punktów rozwoju. Ma ona dwie świetne cechy czyniące ją potężną. Warto zaznaczyć, że w ramach drzewka Fist of the Elements dostępne są także inne akcje Action Skills. Będziesz mógł po kolei się na nie przełączając rozpoczynając od akcji Phasegrasp, która jest dostępna od samego początku gry.
W przypadku drzewka Brawl będzie ci przede wszystkim zależało na odblokowaniu różnych przydatnych pasywnych zdolności. Ostatecznym celem jest umiejętność Blitz do zakupienia za 25 punktów rozwoju. Minie zapewne dużo czasu zanim ją odblokujesz. Warto jednak do tego dążyć, bo gwarantuje ona silny atak wręcz.
Równoległe rozwijanie drzewek Fist of the Elements pozwoli ci uzyskać dostęp do dwóch umiejętność Action Skill Element - Soulfire i Blight Tiger. Każda z tych umiejętności staje się dostępna już po wydaniu 5 punktów rozwoju w obrębie danego drzewka. Zaletą posiadania obu umiejętności jest to, że będziesz mógł swobodnie przełączać się pomiędzy nimi w zależności od tego jakie obrażenia od żywiołów będziesz chciał zadać - podpalające czy żrące.
Z racji prowadzenia walk na mniejszym dystansie z buildem tym szczególnie dobrze współpracują strzelby. Pozwoli ci to jak najlepiej wykorzystywać premie gwarantowane przez odblokowane pasywne zdolności.
UMIEJĘTNOŚĆ [DRZEWKO] | RODZAJ UMIEJĘTNOŚCI | KOMENTARZ |
Phasegrasp i kolejne [Fist of the Elements] | Action Skill | Nie możesz niestety od razu wybrać najlepszej naszym zdaniem akcji Fist Over Matter. Musisz rozpocząć z umiejętnością Phasegrasp, która jest dostępna od samego początku. W miarę inwestowania punktów rozwoju przełączaj się na kolejne Action Skills. |
Fist Over Matter [Fist of the Elements] | Action Skill | To powinna docelowa umiejętność Action Skill do umieszczenia w aktywnym slocie. Staraj się atakować grupy przeciwników żeby dodatkowe pięści mogły zadać im jak najwięcej obrażeń. |
Allure [Fist of the Elements] | Action Skill Augment | Ulepszenie to świetnie współpracuje z akcją Fist Over Matter albowiem w momencie aktywacji inni przeciwnicy są przyciągani. Będą mogli dzięki temu otrzymać obrażenia. |
Soulfire [Fist of the Elements] lub Blight Tiger [Brawl] | Action Skill Element | Podmieniaj na bieżąco te umiejętności w zależności od sytuacji na polu bitwy i np. pojawienia się wrogów bardziej odpornych na określone żywioły. |
Anima [Fist of the Elements] | Passive Ability | Możesz zyskać cenne premie do obrażeń od status effects. |
Tempest [Fist of the Elements] | Passive Ability | To kolejna z pasywnych zdolności pozwalających na zwiększenia obrażeń od żywiołów. |
Illuminated Fist [Fist of the Elements] | Passive Ability | Najwięcej możesz tu zyskać po tym jak odblokujesz Blitz z drzewka Brawl. |
Wildfire [Fist of the Elements] | Passive Ability | To ważna premia do ataków opartych o status effects, gdyż mogą się one przenosić na innych wrogów. |
Dread [Fist of the Elements] | Passive Ability | Pamiętaj o tym żeby korzystać z broni palnej po tym jak jakiś przeciwnik zostanie złapany przez pięść Action Skilla. |
Deep Well [Fist of the Elements] | Passive Ability | Zaletą tej pasywnej zdolności jest to, że wymaga wydania tylko 1 punktu. Z racji tego, że cały build dotyczy zadawania obrażeń od żywiołów będziesz mógł regularnie korzystać z premii do wielkości magazynka. |
Catharsis [Fist of the Elements] | Passive Ability | To kolejna ciekawa umiejętność do rozprzestrzeniania obrażeń od żywiołów. |
Sustainment [Fist of the Elements] | Passive Ability | Zdolność pomoże ci w utrzymywaniu Amary przy życiu. |
Root to Rise [Brawl] | Passive Ability | Premia do maksymalnej ilości punktów zdrowia bardzo ci się przyda, bo walcząc na krótkim dystansie i polegając na atakach wręcz siłą rzeczy więcej ryzykujesz. |
Personal Space [Brawl] | Passive Ability | To idealna umiejętność do połączenia ze strzelbami i innymi broniami do walk na krótkim dystansie. |
Samsara [Brawl] | Passive Ability | Jest to jedna z lepszych umiejętności opartych o stosy (Stacks). Premie do obrażeń broni i regeneracji są zawsze pomocne, szczególnie jeśli się skumulują. |
Helping Hand(s) [Brawl] | Passive Ability | To kolejna bardzo pomocna defensywna umiejętność. Redukcja obrażeń będzie szczególnie widoczna jeśli zakupisz więcej poziomów umiejętności (najlepiej wszystkich 5). |
Find Your Center [Brawl] | Passive Ability | To niezwykle istotna umiejętność pod kątem zadawania jak największych obrażeń dzięki atakom wręcz. |
One With Nature [Brawl] | Passive Ability | Nie jest to szczególnie istotna zdolność, ale będziesz jej potrzebował do zainwestowania wymaganej liczby punktów rozwoju w drzewko. |
Jab Cross [Brawl] | Passive Ability | To dobra umiejętność wspomagająca, która nagradza ataki wręcz premiami do obrażeń broni i obrażeń Action Skilla. |
Blitz [Brawl] | Passive Ability | Zapoznaj się z opisem działania umiejętności w drzewku rozwoju - musisz wciskać przycisk walki wręcz mając namierzonego jakiegoś (oddalonego) przeciwnika, którego chcesz zaatakować po wykonaniu dasha w jego stronę. Z Blitza możesz częściej korzystać jeśli atak z użyciem tej umiejętności zakończy się natychmiastowym zgonem przeciwnika. |
Amara - umiejętności drzewka Mystical Assault
Aktywne umiejętności (Action Skill)
Początkowo możesz ustawić jedynie akcję Phasecast z samej góry drzewka umiejętności. W miarę inwestowania punktów rozwoju w to drzewko odblokujesz sobie jednak dostęp do innych aktywnych umiejętności Action Skills. Nie są to zupełnie nowe akcje, a zmodyfikowane wersje tej początkowej. Możesz dokonać podmiany startowej umiejętności Action Skill na inną.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie aktywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Phasecast | Amara wysyła do przodu swoją projekcję astralną, która zadaje obrażenia wszystkim wrogom na swojej drodze. Domyślny czas regeneracji Action Skilla to prawie 30 sekund. Ponadto do momentu odblokowania którejś ze zdolności Element atak nie będzie zadawał żadnych obrażeń od żywiołów. |
10 pkt | Deliverance | Amara wysyła do przodu swoją projekcję astralną, która zadaje obrażenia wszystkim wrogom na swojej drodze. Ilekroć projekcja astralna uderza w wroga, uwalnia naprowadzające pociski żywiołowe. To lepsza akcja od startowej jeśli zależy ci na obrażeniach od żywiołów. |
15 pkt | Reverberation | Amara wysyła do przodu swoją projekcję astralną, która zadaje obrażenia wszystkim wrogom na swojej drodze. Astralna projekcja zadaje coraz większe obrażenia w miarę trafiania w kolejnych przeciwników. Jest to szczególnie pomocne w trakcie dużych bitew. |
20 pkt | Tandava | Amara wysyła do przodu swoją projekcję astralną, która eksploduje w momencie w momencie kontaktu. To również dobra akcja do atakowania dużych grup przeciwników. Warto zaznaczyć, że najwolniej się odnawia - musisz zaczekać 35 sekund. |
Ulepszenia aktywnej umiejętności (Action Skill Augments) i umiejętności żywiołów (Action Skill Element)
Ulepszenia nie są powiązane z żadną konkretną akcją Action Skill. Znajdują się one w najbardziej wysuniętej na prawo kolumnie drzewka. Muszą one zostać najpierw odblokowane po uzbieraniu określonej liczby punktów rozwoju. W danym momencie możesz mieć umieszczone w aktywnym slocie tylko 1 ulepszenie.
Drzewko Mystical Assault nie oferuje żadnych umiejętności Element.
Wymagania | Nazwa ulepszenia | Działanie ulepszenia Augment / umiejętności Element i komentarz |
5 pkt | Soul Sap | 30% obrażeń zadawanych przez umiejętność Action Skill powraca w formie punktów zdrowia do Amary lub innego cżłonka drużyny. |
10 pkt | Stillness of Mind | Wrogowie zaatakowani przez umiejętność Action Skill przechodzą w stan unieruchomienia (Phaselock). Stan utrzymuje się dopóki nie zostaną trafieni lub nie zakończy się czas działania umiejętności. Poprawia się czas odnowienia Action Skilla. W przypadku korzystania z akcji Phasegrasp unieruchomienie obejmuje wrogów przebywających w pobliżu miejsca ataku. |
Pasywne umiejętności (Passive Abilities)
Poniższa tabela zestawia wszystkie pasywne zdolności Amary z drzewka Mystical Assault. Wymaganie punktowe z pierwszej kolumny informuje ile punktów rozwoju trzeba zainwestować w tym drzewku żeby dana umiejętność stała się możliwa do zakupienia. Pasywne umiejętności mają od 1 do 5 poziomów i zakupienie każdego kolejnego poziomu zwiększa ich skuteczność.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie pasywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Do Harm | Zabicie wroga gwarantuje stos Rush i może się on kumulować. Po uaktywnieniu umiejętności Action Skill zadaje ona większe obrażenia na podstawie liczby zgromadzonych ładunków Rush. Są one wszystkie od razu zużywane. |
0 pkt | Fast Hand(s) | Przyznawana jest premia do szybkości przeładowywania broni, szybkości zamiany broni na inną oraz szybkości przełączania pomiędzy trybami ostrzału. |
0 pkt | Violent Tapestry | Nałożenie na wroga efektu żywiołu gwarantuje stos Rush i może się on kumulować. Po uaktywnieniu umiejętności Action Skill zwiększają się szanse efektu żywiołu na podstawie liczby zgromadzonych ładunków Rush. Są one wszystkie od razu zużywane. |
5 pkt | Alactricity | Amara otrzymuje premię do szybkości przeładowania za każdy stos Rush. |
5 pkt | Transcend | Aktywacja umiejętności Action Skill przyznaje premie do celności i trafień krytycznych. |
5 pkt | Restless | Skróceniu ulega czas odnowienia umiejętności Action Skill. Czas oczekiwania jest krótszy o 5% za każdy zakupiony poziom. |
10 pkt | Ascendant | Wzmocnieniu ulegają wszystkie dostępne ulepszenia (Augments) - Soul Sap, Allure, Glamour, Revelation oraz Stillness of Mind. Efekt wzmocnienia jest inny dla każdego ulepszenia. Nawet jeśli masz tylko jedno ulubione ulepszenie, to warto rozważyć zakup, bo umiejętnośc ta kosztuje tylko 1 punkt rozwoju. |
15 pkt | From Rest | Amara zyskuje premię do szybkości ataku i czasu ładowania. |
15 pkt | Laid Bare | Wrogowie otrzymują zwiększone obrażenia ze wszystkich źródeł po trafieniu przez umiejętność Action Skill Amary. |
15 pkt | Wrath | Amara zyskuje premię do obrażeń od broni. Efekt zwiększa się po aktywowaniu umiejętności Action Skill. |
20 pkt | Remnant | Zabicie przeciwnika z użyciem broni palnej lub umiejętności Action Skill generuje pocisk samonaprowadzający, który wyszukuje nowego wroga i zadaje obrażenia od żywiołów. |
20 pkt | Awakening | Stosy Rush Amary cechują się zwiększoną skutecznością - o 10% na każdy poziom. |
25 pkt | Avatar | Umiejętność Action Skill Amara może aktywować nawet jeśli nie odnowiła się ona do końca. Gra pozwala dokonać tego tylko raz na pojedyncze schłodzenie umiejętności. Zwiększeniu ulega maksymalna ilość stosów Rush. Ponadto zabicie przeciwnika przez akcję Action Skill zwraca połowę zebranych stosów (domyślnie wszystkie są zużywane). |
Amara - umiejętności drzewka Fist of the Elements
Aktywne umiejętności (Action Skill)
Początkowo możesz ustawić jedynie akcję Phasegrasp z samej góry drzewka umiejętności. W miarę inwestowania punktów rozwoju w to drzewko odblokujesz sobie jednak dostęp do innych aktywnych umiejętności Action Skills. Nie są to zupełnie nowe akcje, a zmodyfikowane wersje tej początkowej. Możesz dokonać podmiany startowej umiejętności Action Skill na inną.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie aktywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Phasegrasp | Amara przywołuje wielką astralną pięść, która wyłania się z ziemi i więzi zaatakowany cel na kilka sekund. Niektórzy przeciwnicy nie mogą został złapani przez pięść, ale nie czyni to wtedy umiejętności bezużyteczną, bo otrzymają w zastępstwie obrażenia. |
10 pkt | The Eternal Fist | Amara przywołuje wielką astralną pięść, która wyłania się z ziemi i więzi zaatakowany cel na kilka sekund. Jeżeli złapany przez pięść przeciwnik zostanie zabity, to pięść może wyszukać i schwytać kolejnego wroga. |
20 pkt | Fist Over Matter | Amara przywołuje wielką astralną pięść, która wyłania się z ziemi i więzi zaatakowany cel na kilka sekund. Po złapaniu przeciwnika pojawiają się inne wielkie pięści i zadają obrażenia pobliskim wrogom (bez chwytania ich). |
15 pkt | Ties that Bind | Amara przywołuje wielką astralną pięść, która wyłania się z ziemi i więzi zaatakowany cel na kilka sekund. Wrogowie przebywający w pobliżu złapanego przeciwnika zostają połączeni z nim i wszelkie obrażenia zadane powiązanemu celowi są dzielone między wszystkich. |
Ulepszenia aktywnej umiejętności (Action Skill Augments) i umiejętności żywiołów (Action Skill Element)
Ulepszenie nie jest powiązane z żadną konkretną akcją Action Skill. Znajduje się ono w najbardziej wysuniętej na prawo kolumnie drzewka. Musi ono zostać najpierw odblokowane po uzbieraniu określonej liczby punktów rozwoju. W danym momencie możesz mieć umieszczone w aktywnym slocie tylko 1 ulepszenie.
Również w najbardziej wysuniętej na prawo kolumnie znajduje się umiejętność Action Skill Element. Tak samo jak w przypadku ulepszenia wymaga ona odblokowania poprzez zainwestowanie punktów rozwoju.
Wymagania | Nazwa ulepszenia | Działanie ulepszenia Augment / umiejętności Element i komentarz |
5 pkt | Soulfire (Action Skill Element) | Umiejętność Action Skill Amary zadaje obrażenia od ognia (Incendiary). |
10 pkt | Allure (Action Skill Augment) | Umiejętność Acton Skill tworzy osobliwości (Singularity), które przyciągają wrogów. |
Pasywne umiejętności (Passive Abilities)
Poniższa tabela zestawia wszystkie pasywne zdolności Amary z drzewka Fist of the Elements. Wymaganie punktowe z pierwszej kolumny informuje ile punktów rozwoju trzeba zainwestować w tym drzewku żeby dana umiejętność stała się możliwa do zakupienia. Pasywne umiejętności mają od 1 do 5 poziomów i zakupienie każdego kolejnego poziomu zwiększa ich skuteczność.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie pasywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Anima | Efekty żywiołów zadają z czasem zwiększone obrażenia i dłużej trwają. Są one silniejsze dla umiejętności Action Skill. |
0 pkt | Steady Hand(s) | Amara dostaje premię do posługiwania się bronią i celności. |
0 pkt | Infusion | Konwertuje część obrażeń zadanych przez broń na umiejętność żywiołów (Action Skill Element). |
5 pkt | Tempest | Amara zadaje zwiększone obrażenia od żywiołów. Zwiększeniu ulegają też obrażenia Shock. |
5 pkt | Illuminated Fist | Amara zadaje większe obrażenia w walce wręcz. Obrażenia w walce wręcz są konwertowane na umiejętność żywiołów (Action Skill Element). |
5 pkt | Wildfire | Za każdym razem, gdy Amara nakłada efekt (status) na wroga, pojawia się szansa na rozprzestrzenienie się go na pobliskiego przeciwnika. |
10 pkt | Dread | Obrażenia broni zwiększają się na kilka sekund po chwyceniu wroga przez pięść. Jeśli ktoś z drużyny zabije tego przeciwnika, to jego broń zostaje natychmiast przeładowana. |
15 pkt | Indiscriminate | Pociski, które zraniły wrogów, mają szansę na rykoszetowanie i zadawanie obrażeń innym pobliskim przeciwników. Szansa i obrażenia rykoszetów są zwiększane, jeśli cel jest pod wpływem działania Phasegrasp lub Stillness of Mind. |
15 pkt | Deep Well | Pojemność magazynków dla broni zadających obrażenia od żywiołów zostaje zwiększona o 20% (umiejętność ta ma tylko 1 poziom). |
15 pkt | Catharsis | Ilekroć Amara zabija wroga za pomocą żywiołów eksploduje on w momencie śmierci. Eksplozja przenosi obrażenia od żywiołów, od których zginął eksplodujący przeciwnik. |
20 pkt | Sustainment | Amara może kraść przeciwnikom punkty życia za każdem gdy zada im obrażenia od żywiołów z użyciem broni. |
20 pkt | Conflux | Za każdym razem, gdy Amara zadaje obrażenia od żywiołów, zyskuje szansę na losowe porażenie prądem (Electrocute), spalenie (Ignite) lub stopienie (Melt) trafionego wroga. |
25 pkt | Forceful Expression | Bronie Amary zadają dodatkowe (niemal 20-procentowe) obrażenia od żywiołów w oparciu o ustawioną umiejętność żywiołów (Action Skill Element). |
Amara - umiejętności drzewka Brawl
Aktywne umiejętności (Action Skill)
Początkowo możesz ustawić jedynie akcję Phaseslam z samej góry drzewka umiejętności. W miarę inwestowania punktów rozwoju w to drzewko odblokujesz sobie jednak dostęp do innych aktywnych umiejętności Action Skills. Nie są to zupełnie nowe akcje, a zmodyfikowane wersje tej początkowej. Możesz dokonać podmiany startowej umiejętności Action Skill na inną.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie aktywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Phaseslam | Amara skacze w powietrze i uderza z wielką siłą w ziemię, zadając obrażenia wszystkim pobliskim wrogom i powalając ich. Umiejętność domyślnie potrzebuje 35 sekund żeby się odnowić. |
10 pkt | Fracture | Amara przywołuje pięści, które wychodzą z ziemi, zadając obrażenia wrogom znajdującym się na wprost. Umiejętność domyślnie potrzebuje 28 sekund żeby się odnowić. |
15 pkt | Downfall | Amara wyskakuje w powietrze i wystrzeliwuje pocisk żywiołów (Elemental Beam). Bohaterka uderza następnie z dużą siłą w ziemię. Umiejętność domyślnie potrzebuje aż 47 sekund żeby się odnowić. |
Ulepszenia aktywnej umiejętności (Action Skill Augments) i umiejętności żywiołów (Action Skill Element)
Ulepszenia nie są powiązane z żadną konkretną akcją Action Skill. Znajdują się one w najbardziej wysuniętej na prawo kolumnie drzewka. Muszą one zostać najpierw odblokowane po uzbieraniu określonej liczby punktów rozwoju. W danym momencie możesz mieć umieszczone w aktywnym slocie tylko 1 ulepszenie.
Również w najbardziej wysuniętej na prawo kolumnie znajduje się umiejętność Action Skill Element. Tak samo jak w przypadku ulepszeń wymaga ona odblokowania poprzez zainwestowanie punktów rozwoju.
Wymagania | Nazwa ulepszenia | Działanie ulepszenia Augment / umiejętności Element i komentarz |
5 pkt | Blight Tiger (Action Skill Element) | Umiejętność Action Skill Amary zadaje żrące obrażenia (Corrosive). |
10 pkt | Revelation (Action Skill Augment) | Użycie umiejętności Action Skill tworzy Novą, która w momencie zranienia kogoś zadaje obrażenia wszystkim pobliskim wrogom. |
20 pkt | Glamour (Action Skill Augment) | Wrogowie, którzy otrzymali obrażenia od umiejętności Action Skill stają się zdezorientowani i przez chwilę atakują swoich sojuszników. Wydłużeniu ulega niestety czas odnowienia akcji Actio nSkill. Jeżeli wybraną umiejętnością Action Skill jest Phasegrasp, to zdezorientowani zadziała też na okolicznych przeciwników. |
Pasywne umiejętności (Passive Abilities)
Poniższa tabela zestawia wszystkie pasywne zdolności Amary z drzewka Brawl. Wymaganie punktowe z pierwszej kolumny informuje ile punktów rozwoju trzeba zainwestować w tym drzewku żeby dana umiejętność stała się możliwa do zakupienia. Pasywne umiejętności mają od 1 do 5 poziomów i zakupienie każdego kolejnego poziomu zwiększa ich skuteczność.
Wymagania | Nazwa umiejętności | Działanie pasywnej umiejętności i komentarz |
0 pkt | Root to Rise | Wydłużeniu ulega pasek zdrowia Amary - o 8 procent na każdy zakupiony poziom umiejętności. |
0 pkt | Personal Space | Ataki bronią palną zadają dodatkowe obrażenia - im bliżej celu, tym większy bonus. Umiejętność ta świetnie współgra ze strzelbami i innymi broniami do walki na krótkim dystansie. |
0 pkt | Clarity | Amara bez przerwy regeneruje zdrowie - im niższe jej zdrowie, tym silniejsza regeneracja. Aktywacja umiejętności Action Skill podwaja na krótki czas tempo regeneracji punktów zdrowia. |
5 pkt | Arms Deal | Amara zadaje zwiększone obrażenia od odłamków (Splash Damage). Sama z kolei otrzymuje zmniejszone obrażenia od odłamków. |
5 pkt | Samsara | Za każdym razem, gdy Amara zadaje obrażenia wrogowi za pomocą dowolnej umiejętności Action Skill, otrzymuje stos Samsara. Każdy kolejny stos zwiększa obrażenia od broni palnej i poprawia regenerację zdrowia. Stosy pozostają aktywne przez krótki czas. |
5 pkt | Helping Hand(s) | Amara po użyciu umiejętności Action Skill otrzymuje przez pewien czas mniejsze obrażenia. |
10 pkt | Mindfulness | Za każdym razem, gdy Amara otrzymuje obrażenia, otrzymuje stos Mindfulness. Każdy kolejny stos gwarantuje premię do szybkości ruchu i regeneracji tarcz. Stosy pozostają aktywne przez krótki czas. |
10 pkt | Find Your Center | Amara zadaje zwiększone obrażenia w walce wręcz. Dodatkowo przez krótki czas od uaktywnienia akcji Action Skill zwiększa się zasięg ataków wręcz Amary. |
10 pkt | Vigor | Zabicie wroga umiejętnością Action Skill daje drużynie na kilka sekund premię do szybkości ruchu. |
15 pkt | One With Nature | Amara otrzymuje zwiększoną odporność na żywioły i premię do maksymalnego zdrowia na czas używania umiejętności żywiołów Action Skill Element. |
20 pkt | Do unto Others | Gdy Amara otrzyma obrażenia, automatycznie rzuca kulą energii (Energy Orb), zadającą obrażenia od żywiołów przeciwnikowi, który ją trafił. Umiejętność ma krótki czas odnowienia. |
20 pkt | Jab Cross | Gdy Amara zadaje obrażenia w walce wręcz, otrzymuje premię do obrażeń umiejętności Action Skill oraz do obrażeń od broni palnej. |
20 pkt | Guardian Angel | Kiedy Amara zostaje powalona i przechodzi do trybu walki o życie (Fight for Your Life) natychmiast otrzymuje wskrzeszenie (Second Wind). Amara powraca do zdrowia ze 100% punktów życia i tworzona jest Elemental Nova, która może odrzucić wrogów. Umiejętnośc może załączyć się raz na 2 minuty i wystarczy wydać na nią 1 punkt rozwoju. |
25 pkt | Blitz | Amara może rzucić się do przodu i wykonać specjalny atak wręcz - wymagane jest wciśnięcie przycisku walki wręcz. Udany atak zadaje obrazenia od żywiołów. Jeśli umiejętność Blitz zabije wroga, to czas jej odnowienia jest resetowany. |