Unforeseen Consequences - W drodze po łom | Unforeseen Consequences poradnik Black Mesa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Unforeseen Consequences
W drodze po łom
Gdy znów znajdziesz się w komorze testowej, zobaczysz kompletną ruinę. Przeprowadzone doświadczenie kompletnie zmieniło otoczenie i jak wkrótce sam się przekonasz, również cały kompleks Black Mesa. Wykorzystaj otwarty właz i wydostań się z pomieszczenia. Aby otworzyć drzwi, użyj skanera siatkówki oka, który zwisa ze ściany.
Na korytarzu natkniesz się na naukowca próbującego uratować strażnika - zaś przy nich apteczkę. Jako, że martwemu się nie przyda, zabierz ją uzupełniając swój stan zdrowia. Kawałek dalej na podłogę zwali się aparatura i zacznie płonąć. Odczekaj, aż płomienie znikną, po czym udaj się dalej.
Dotrzesz do windy. Odsuń blokujące wejście deski i wejdź do środka. Gdy znajdziesz się na górze, zauważysz dziwne stwory w pojemnikach po lewej stronie. Na razie są one niegroźne, ale wkrótce dadzą Ci się ostro we znaki.
Wysłuchaj co mają do powiedzenia naukowcy. Jeden z nich po chwili pomoże Ci przedostać się do kolejnej części kompleksu otwierając zamknięte wrota.
Po otwarciu drzwi wejdź do małego pomieszczenia i poczekaj aż śmiercionośny promień energii rozwali kolejne wrota. Unikając kontaktu z żółtą wiązką ruszaj w dalszą drogę.
Kilkadziesiąt metrów dalej spotkasz na wolności pierwszego stwora, którego wcześniej mogłeś podziwiać w zamkniętym pojemniku. W tym momencie nie dysponujesz żadną bronią, dlatego po prostu wymiń Headcraba i ruszaj w dalszą drogę. Użyj kombinacji (skok + kucnięcie) aby dostać się wyżej. Zapamiętaj ten trick, gdyż niestety będziesz zmuszony korzystać z niego zawsze, gdy będziesz chciał wskoczyć na jakąś przeszkodę.
W kolejnym korytarzu zobaczysz czerwony promień lasera, który niszczy wszystko co stanie mu na drodze. Schyl się i przejdź pod śmiercionośną wiązką. Nie podnoś głowy dopóki nie miniesz ciała zabitego strażnika, gdyż w drugiej części korytarza pojawi się kolejny promień.
Znajdziesz się przy zamkniętych, szklanych, drzwiach z powybijanymi szybami. Przeczołgaj się na drugą stronę i podejdź do kolejnych wrót. Wciśnij przycisk przywołujący windę. Zobaczysz jak urwana kabina z wielkim hukiem spadnie na dół. Fala uderzeniowa zniszczy szybę w drzwiach, więc będziesz mógł wejść do szybu.
Skorzystaj z drabiny aby wejść piętro wyżej. Będziesz tutaj świadkiem, jak opanowany przez Headcraba naukowiec zaatakuje strażnika, z którym ten na szczęście sobie poradzi. Od tego momentu staraj się uważać na strażnika - nie daj mu podejść zbyt blisko stworów, aby nie umarł. Warto także wziąć pod uwagę fakt, że mężczyzna ma nieograniczony zapas amunicji. Jeśli strażnik zginie, otrzymasz marne kilkanaście pocisków. W momencie użycia klawisza akcji na strażniku możesz rozkazać mu pozostać w miejscu, bądź wędrować z Tobą - naturalnie wybierz tę druga opcję.
W trakcie gry wielokrotnie będziesz miał okazję poprosić spotykane osoby o pomoc. Warto z niej korzystać. Naukowcy otworzą niedostępne normalnie przejścia, a strażnicy wesprą Cię w walce z przeciwnikami.
Bez względu na to jak załatwisz problem strażnika, ruszaj w dalszą drogę. Niejednokrotnie powinieneś natknąć się na race leżące na ziemi bądź na stolikach - jeśli nie jesteś wyposażony w broń strażnika, warto rozglądać się za tą, jedyną, formą obrony. Eliminuj kolejne potwory i idź cały czas prosto, zaś na skrzyżowaniu idź prosto przed siebie. Po chwili dotrzesz do znanego Ci już pomieszczenia z szafkami.
W otwartym schowku znajdziesz dwie race, uważaj także na dwa potwory czyhające w pomieszczeniu. Nie zapomnij skorzystać również z aparatu medycznego, który wisi w pobliżu toalet. Wyleczony i dozbrojony wróć się do skrzyżowania i skręć w lewo. Trafisz do recepcji. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, pozwól zginąć strażnikowi i zabierz jego pistolet.
Nie masz co iść do kolejki, gdyż tej już dawno niestety nie ma, musisz więc znaleźć inną drogę. Przejdź przez mały otwór wentylacyjny w pobliżu biurka - znajdziesz się w płonącym pomieszczeniu.
Przejdź przez jedyne przejście - powinieneś zauważyć zombie dobijające się przez szybę. Zwróć uwagę na zablokowane drzwi, musisz wyciągnąć łom, aby je odblokować. Kiedy to zrobisz, stwory od razu Cię zaatakują. Jeśli wcześniej nie pozyskałeś pistoletu, musisz przez pewien czas używać broni białej.